Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kysyy sinulta ensitreffeillä: "nimeä 5 parasta kirjaa jota olet lukenut tänä vuonna?", mitä vastaat?

Vierailija
10.06.2019 |

Mitä vastaatte?

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan heippa ja hyvää jatkoa.

Kuulustelut on hullun merkki.

Siinä tapauksessa tuo kysymys on todella hyvä valkkaamaan kaikki hullut pois. Jos tuollaisesta kysymyksestä vetää herneet nenään, niin mistähän kaikesta muusta suhteen aikana tämä alkaa raivoamaan?

Ei ole kovin yhteensopiva, jos tämä kysymys aiheuttaa mitään muuta kuin hyviä ajatuksia.

Vierailija
102/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulustelu?

Lääkkeet.

Vaikka niin! Pätijät on yleensä niitä millä ei lopulta mitään muuta tarjolla. Nähty tosielämässä. Sitä kutsutaan taidoksi välttää turhia tyyppejä parisuhdemielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulustelu?

Lääkkeet.

Vaikka niin! Pätijät on yleensä niitä millä ei lopulta mitään muuta tarjolla. Nähty tosielämässä. Sitä kutsutaan taidoksi välttää turhia tyyppejä parisuhdemielessä.

Ensimmäistä kertaa kuulen, että viiden tasokkaan lukemansa kirjan mainitseminen on ”pätemistä”. Tai sen kysyminen. Ilmeisesti se sitten on. Olen pätijä.

Perseen esittely Instassa sitä ei tietenkään ole.

Vierailija
104/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camilla Läckberg - Kultahäkki, Ilkka Remes - Perikato, Laura Manninen - Kaikki anteeksi, Heather Morris - Auschwitzin tatuoija ja George R. R. Martin - Valtaistuinpeli 1.

Totaalisen höpöhöpöhömppää, mutta oikein viihdyttävää. Mitään äärettömän hienostunutta ei ole tullut luettua vuosikausiin. Muita kuin työhön tai opintoihin liittyviä kirjoja tulee kyllä luettua noin 40-80kpl vuositasolla.

Vierailija
105/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yaa Ghasi, Home Going,

Kjell Westö, Rikinkeltainen Taivas

Madeline Miller, Circe

Min Jin Lee, Pachinko

Frederik Backman, Britt-Marie was here

Nämä ovat parhaat. Voisin luetella myös huonoimmat, ja olisi mielenkiintoista kuulla molemmat myös mieheltä.

Vierailija
106/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia käskeä kertomaan viisi parasta tänä vuonna luettua kirjaa kuin kysyä, mistä kirjallisuudesta tykkää ja mitkä kirjat ovat jääneet eniten mieleen. Ei toiselta kysytä lempiruokiakaan "mainitse viisi parasta ruokaa, mitä olet tänä vuonna syönyt". Minullakin yksi parhaista ruokamuistoista on vuodelta 1983 eikä yksikään tänä vuonna syöty ateria ole mennyt tuon yläpuolelle.

Vierailija
107/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulustelu?

Lääkkeet.

Minulle kirjat ovat tärkeä osa elämää. Mielelläni tuohon vastaisin ja kuulisin miehen vastaukset. Kertoo hyvin paljon ihmisestä tuohon vastaus. Eikä kyse ole pätemisestä. Kyllä parisuhteeseen saa valita ihmisen, jota kiinnostaa samat asiat. Sinä et sovi lukutoukan kumppaniksi, joten toki molempien kannalta on parempi, että suhde loppuu saman tien.

Vierailija
108/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä hauska, miten kaukaisestikkin kirjoihin liittyvät aiheet keräävät ekstra määrän kieliopista nillittäjiä.

Vierailija
109/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä turn off jos tuollaista kysyttäisiin, vaikka olen himolukija. Melko tungetteleva ja vaikea kysymys, jota ei jaksa ruveta pohtimaan treffeillä. Herättäisi myös epäilyksen miehen motiiveista. Tulee mieleen, että joku psykopaatti voisi kysyä tuollaista ensitreffeillä, kerätäkseen hyödyllistä tietoa naisesta.

Vastaisin siis, että en oikein osaa sanoa. Ehkä voisin mainita yhden kirjan, josta olen tykännyt.

Vierailija
110/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin nimetä viisi tieteellistä julkaisua jotka olen lukenut. Kirjoja, varsinkin fiktiivisiä, lue harvemmin.

Vierailija
111/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä turn off jos tuollaista kysyttäisiin, vaikka olen himolukija. Melko tungetteleva ja vaikea kysymys, jota ei jaksa ruveta pohtimaan treffeillä. Herättäisi myös epäilyksen miehen motiiveista. Tulee mieleen, että joku psykopaatti voisi kysyä tuollaista ensitreffeillä, kerätäkseen hyödyllistä tietoa naisesta.

Vastaisin siis, että en oikein osaa sanoa. Ehkä voisin mainita yhden kirjan, josta olen tykännyt.

Psykopaatti haluaa sinun insta-nimesi ja peukuttaa vakokuviasi.

Vierailija
112/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin ihan tosissani pohtimaan, mitkä ovat olleet ne 5 parasta. Yllätyin kun tajusin, että ne ovat tietokirjoja. Tosin Tuukka Sandströmin Taksipuhetta ei taida olla tietokirja, mutta sekin perustuu ilmeisesti omiin kokemuksiin. Suosittelen kaikille tätä hauskaa kirjaa.

Vierailija
113/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa vähä ongelmana etten muista kirjojen nimiä... Enkä kyllä välttämättä kirjailijaakaan, jos on joku mulle uus. Luen aika paljon.

Stephen King Ulkopuolinen

Daniel Cole se kirja ennen marionettia, en muista nimeä. Marionettia en oo vielä lukenu, täytyis etsiä se käsiin.

Nora Robertsia oon lukenu useamman, se on mun suosikkeja.

Jilliane Hoffmanin CJ Townsend kirjoja luin keväällä, ne oli kanssa aika jees.

Maeve Binchy on noista hömppäkirjoista kans ollu kiva. Uus tuttavuus, mutta oon tainnu jo kolme kirjaa lukea.

Vierailija
114/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulustelu?

Lääkkeet.

Ensimmäistä kertaa kuulen, että viiden tasokkaan lukemansa kirjan mainitseminen on ”pätemistä”. Tai sen kysyminen. Ilmeisesti se sitten on. Olen pätijä.

Perseen esittely Instassa sitä ei tietenkään ole.

Nyt sattui sinccistä peppuun. Käskystä täällä naisia, sen lähemmäs et pääse.

Vierailija
115/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me Naiset -lehden viisi ensimmäistä numeroa. En osaa määrittää paremmuusjärjestystä.

Vierailija
116/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auschwitzin tatuoija, Rikin keltainen taivas, Pihka... Nämä ainakin. Luen tosi paljon kirjoja ja osasta nimet unohtuu.

Vierailija
117/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman ohi aiheen, mutta miksi naisten kirjalistauksissa harvemmin on tietokirjallisuutta?

Missäs olet nähnyt naisten kirjalistauksia?

Vierailija
118/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta tentata ihmisiä treffeillä. Ei se ole mikään Gestapon kuulustelu. Puhua voi ilman kysymyksiäkin, ja jos pitää välttämättä kysyä jotain, niin kysykää mahdollisimman avoimia kysymyksiä. Haluaisitteko itse, että teiltä kysyttäisiin jotain sellaista, mihin ei syystä tai toisesta huvita vastata. Jos treffeillä tulee epämukava olo, silloin ei ehkä kiinnosta lähteä toisille treffeille.

Vierailija
119/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On epäkohteliasta tentata ihmisiä treffeillä. Ei se ole mikään Gestapon kuulustelu. Puhua voi ilman kysymyksiäkin, ja jos pitää välttämättä kysyä jotain, niin kysykää mahdollisimman avoimia kysymyksiä. Haluaisitteko itse, että teiltä kysyttäisiin jotain sellaista, mihin ei syystä tai toisesta huvita vastata. Jos treffeillä tulee epämukava olo, silloin ei ehkä kiinnosta lähteä toisille treffeille.

Ei ole mitään syytä lähteä toisille treffeille, jos kirjallisuusharrastajan kysymykseen ei pysty vastaamaan. Paitsi jos on kyseessä pelkkä seksisuhde.

Vierailija
120/131 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jhumpa Lahiri: Tämä siunattu koti

Jhumpa Lahiri: Kaima

Jhumpa Lahiri: Tulvaniitty

Arundhati Roy: Äärimmäisen onnen ministeriö

Nämä oli kirjoja, joita en ollut ennen lukenut.

Leo Tolstoi: Anna Karenina on viides. Lukukerta oli jo mones, mutta aina hyvä kirja.

Nämä siis parhaat vuoden 2019 aikana toistaiseksi. Mulla oli tuossa vuoden alussa tollanen Intian kaunokirjallisuusvaihe.

Kiinnostaisi mistä tollasia miehiä vois löytää?