Tunnetko lapsiperhettä, jossa on alkoholiongelma?
Jos tunnet, niin MIKSI ET TEE LASTENSUOJELUILMOITUSTA?!????
Kommentit (28)
ja viikolla saunakaljan. voin olla myös juomatta mutta oma on päätökseni.
kotiäiti-- vauva 5kk
oma rakas appiukkoni. No varsinaine lapsiperhe ei ole, mut yks lapsenlapsi on sielä hoidossa varmaan useammin ku on kotonaan. Ukko on meinannu polttaa ittensä sänkyyn, telonu jalkansa leikkaus kuntoon kännis yms
tuo todistaa, että ei kannata lannistua heti ongelmien tultua, toivottavasti miehesi pystyy jatkamaan samaan malliin, ihan varmasti joskus vielä retkahtaa, mutta se ei haittaa ellei sama kierre ala uudestaan.
Meillä on ollut ihan sama tilanne, mies totesi itse ettei voi enää jatkaa samalla tavalla tai menee perhe ja kaikki. Olin siis jo lopen kyllästynyt tilanteeseen ja tein sen selväksi. Soitti itse katkaisulle ja meni sinne seuraavana aamuna selvinpäin, kännissähän sinne ei saa mennäkään. Oli siellä viikon ja sen jälkeen asiat ovat olleet paljon paremmin. Tästä on nyt nelisen vuotta aikaa.
Eihän se elämä ole ollut ruusuilla tanssimista sen jälkeenkään, mutta miehellä on tiedossa, että on alkoholisti, sehän ei meinaa koskaan muutu. Mutta yrittää parhaansa ja se riittää. Ja niitä retkahduksia tulee kyllä, koska kun aloittaa juomisen, niin tiedossa on pari loivennuspäivää, mutta kun tietää asian, niin ajoittaa juomisen niin, että se on ok. Ja rehellisesti sanottuna, kyllähän se vieläkin ärsyttää, sille ei mitään voi, mutta eletään sen asian kanssa. En ole itsekään absolutisti, ehkä sekin vaikuttaa sietämiseen.
Dokaa joka viikonloppu sekä pe että la. Erosi miehestään, otti uuden, otti miehensä takasin, ja sama meno jatkuu.. 2 poikaa heillä.
Rouva elättää koko perhettä, rahat tosi tiukoilla. Kaksi lasta, isä kotona peruspäivärahalla jo monta vuotta. Juo perheen rahat, tissuttelee päivät pitkät. Rouva on tosi sokea miehelleen, ei näe eikä kuule, että miehessä olisi mitään vikaa. Ei nyt sosiaalitapaus, mutta aika surkeaa kuitenkin.
niin monet naiset pitävät kulisseja yllä miehen juodessa perheen rahat?
En ole ilmoittanut koska, perheen äiti on pitkäaikainen ystäväni. Äiti tosin myöskin lipittelee nykyään päivittäin kaljaa, jos vaan on rahaa. Mies tissutellut jo pidempää, viikonloppuisin ottavat reippaammin.
Äiti selittää asiaa sillä, että ei ota perseet olalle kännejä, pystyy hoitamaan lapsensa.
Olen koittanut selittää, että silti ei ole lasten hyvä nähdä päivittäin vanhempien juovan, vaikka eivät joisikaan itseään sammuksiin. Perheellä myöskin rahahuolia, jotka voisivat pikkaisen ainakin kohentua, jos jättäisivät jokapäiväisen mäyräkoiran ostamatta.
Kasvot ovat jo turvoksissa juomisesta, eli rupee näkymään jo ulospäin.
lapset aistivat kodin ilmapiirin ja alkoholistiperheessä se ilmapiiri ei ole normaali - vai oletteko ihan tyytyväisiä vaikka mies juo? Ja kaikki ok?
Huomasin lapsissa mielettömän muutoksen eron jälkeen - ja minä oikeasti kuvittelin, ettei miehen alkoholismilla ole vaikutusta lapsiin (ei juonut lasten nähden jne)
Kunpa olisin eronnut aiemmin.