Mitä voi olla pimpsassa sellaiset ihonväriset kovahkot näpyt?
Ihan sileitä ovat sellaisia nuppineulanpään kokoisia, ihon alla ja liikkuvat. Ne on siinä sisemmäsäs häpyhuulessa kiinni. Ei ole kukaan lääkäri niistä mitään sanonut, ovat kai nähneet kun tässä raskaana olen.
Kommentit (26)
mulla on taipumusta tuollaisiin talipalloihin muuallakin kropassa. Ja mun ymmärryksnei mukaan kondylooma ulkosynnyttimissä on sellaista " syylämäistä" eivätkä tuollaisia palleroita. Eikö täällä ole ketään jolla on ollut kondylooma, joka osaisi sanoa miltä se näyttää???
ja se näyttää tältä: http: //admin. koreahospital. co. kr/ user/ drkim/ databbs/ condyloma%20copy. jpg
Eli ei oo mulla tuollasta, yäk, vaan kaksi nuppineulan kokoista ihonväristä palluraa.
mutta ei ees erikoislääkäri tunnistanu, mikä on tervettä kudosta ja mikä on papilloomaa... Mutta ne ulkosynnyttimissä olevat kondyloomat oli tosi kipeitä, toisin ku tollaset vaarattomat talinäppyset, mitkä vaa välillä ärtyy. t. se edellinen, joka ehdotteli niitä talinäppyi
kondylooma on yleinen virus.
Puhkeaa tosi monelle jossain vaiheessa elämää
Ei yleensä vaadi hoitoa,mutta tarkkailua kyllä
Näitä irtosolunäytteitä just,ettei kehity vuosien saatossa syövän esiasteeksi jne.
mitää helkutin kukkakaalimaisia rykelmiä... vaan pari siistiä näppyä, tosiaankaan edes gyne ei niitä osannut tulkita oikein...
enkä minkään kondylooman. Olishan noita sitten miehelläkin, jos se sitä olis. Papa otettiin puoli vuotta sitten ja oli luokkaa 1. Irtosuhteita harrastettu viimeksi 3 vuotta sitten, molemmat. eikä asiasta ole epäilystäkään. Aika tunari gyne ollut sulla 11, jos ei tunnista talinäppyä visvasyylästä....:/
kuvailetko vielä niitä nppyjä? Oliko ne siis kipeitä? Liikkuivatko ja olivatko ihon värisiä?? voiko kondylooma oireill vasta 3 vuotta tartunnasta??? ja ilman että kumppani oireilee??
eikö nyt hitto soikoon OLE KETÄÄN JOLLA OLISI OIKEAA TIETOA! ettei tarvi mennä paniikkiin...olen raskaana jo viikolla 30 ja alkaa pelotamaan tosissaan jos tää onkin kondyloomaa :(((
FAKTATIETOA SIIS KEHIIN JOS SITÄ JOLLAIN ON, KIITOS!!
kerran elimistöön päästyään jää ikuiseksi viruksen kantajaksi. Oirehtii väliin,muutoin oleilee piilossa.
Sitten jossain vaiheessa ne yleensä koteloituvat ja sitten sieltä plupsahtaa ulos pieni kova talipallo. Joskus olen kipeän näpyn puristanut muutenkin, jos se on kovin kipeä.
Minulla rupesi tulemaan näitä hormonikierukan laiton jälkeen, samalla tavalla on tullut muuallekin satunnaisia finnejä.
virus ei yleensä vaadi tarkkailua kummempaa hoitoa(joskus laser- tai jäädytyshoito paikallisesti näppylöihin) mutta tarkastukset on siksi oleellisia,ettei pääse vuosien saatossa kehittymään kohdunkaulan syövän esiasteita.
eli se mitä nyt googlella löysin, oli että jos on näkyvä kondylooma, sillä ei ole mitään tekemistä kohdunkaulan syövän/papan kanssa, vaan on eri virus ja vaaraton. Saatta aktivoitua raskauden aikana....
Mua nyt alkoi ihan tosissaan pelottaa...:( Minä tämän olen saanut jos olen saanut, mies ei ole muitten kans ollut kuin minun ja edellisen kerran olin kolme vuotta sitten toisen kans....:(
Pitää varata lääkäriaika että kattoo noita. Tänään viimeksi kävin neuvolalääkärillä, nuo näkee peililläkin ihan selvästi, ihmettelen miksei lääkäri ole noista mitään sanonut! Nyt siten maksaa yksityiselle...aaargh!
Soita ensin neuvolan terveydenhoitajallesi, kyllä hän varmaan pystyy järjestämään sinut vastaanotolle, jos syytä on. Toki kondylooma on yleinen, mutta kyllä noita talipattejakin on!
ensi kerralla