Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärituki siis porrastetaan? 3kk:n jälkeen leikkuri iskee.

Vierailija
09.06.2019 |

Ylellä tuli juuri ehdotus. Eikö tämä nyt sitten iske kaikkiin vaikka olisi kuinka aktiivinen?

Kommentit (183)

Vierailija
141/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajia pitäisi tarkastella myös. Miksi ennemmin ollaan palkkaamatta, kuin palkataan työtön? Viime vuonna hain paikkaan, jonne oli kuulemma kipeä tarve työntekijälle. Paikka oli ollut auki viikkoja. En tullut palkatuksi, vaikka kokemusta työstäkin oli ja olin ollut aiemmin töissä saman välitysfirman kautta, joka rekrytointia nyt hoiti. Paikkaa haki vähintään kolme henkilöä, koska haastattelut olivat peräkkäin. Ainakin vielä kuusi viikkoa haastattelun jälkeen paikka oli edelleen haussa.

Sanktioita tällaisille yrityksille! Koeaika on sitä varten, että huonosta rekrytoinnista pääsee eroon tarpeen vaatiessa.

Olen kuullut näistä krantuista työnantajista enemmänkin - tuntuu suorastaan olevan nykyinen meininki. Työnantajat etsivät jotain superihmisiä duuneihinsa, mutta kun eivät löydä paikka jää täyttämättä!

Niin että olisi pakko täyttää paikka vaikka sopivia hakijoita ei ole, näinkö? Mahtaisi olla paljon paikkoja auki.

Vierailija
142/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"työkkärituki"? Onko täällä taas persujen kokoontumisajot? Muuten olen sitä mieltä, että ansiosidonnaista työttömyysturvaa voikin sekä alentaa ja sen saantiaikaa lyhentää.

Tärkeintä on, että ensisijainen perusturva, siis työmarkkinatuki on varma ja niin korkea, että sen saajat eivät pääsääntöisesti tippuisi toimeentulotuelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä ettei tästä ole juuri missään mediassa juttua. Katsokaa vaan, niin tämä runnotaan läpi kaikessa hiljaisuudessa ettei ihmiset ehdi kritisoimaan esitystä.

Mä alan nyt todella toivomaan ja rukoilemaan, että tämä hallitus kaatuisi, koska niin pahalta näyttää näiden kaikki aikeet!!

Nyt malttia. Tämähän ei ollut hallituksen esitys josta puhutaan tässä vaan työmarkkinajärjestöjen. Se on eri asia.

Mun mielestä Rinne on kyllä puhunut juuri tuollaisesta mallista, tosin voihan se alunperin ollakin työmarkkinajärjestön ehdotus.

Syntyihän se aktiivimallikin ay-liikkeen kokouksen ideana ja läpi meni hallitukselle niin että heilahti.

Tilanne on pojat se, että jotain on tehtävä. Ja se ei tarkoita, että me työnnetään pää pusikkoon. 

Nyt _oikeasti_ tarvitaan toimia. Vaikka ei edes maailman parhaita, mutta, että saadaan pyörä pyörimään. Pannetaan niitä sitten pikkuhiljaa.

Sinccis

Vierailija
144/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että huoli on tukien leikkaamisesta.

Kenellekään ei  tunnu olevan huolta siitä, miten pääsisi töihin.

Ei työhön pääsemisessä voi jäädä jonkun toimiston varaan.  Pitää olla aktiivinen, etsimällä ne työt löytyy.

Vierailija
145/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä saa työkkäritukia  ? ;) 

Viattomasti kiinnostaisi.

Sinccis

Vierailija
146/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hallitus haluaa saada aikaan uusia työpaikkoja, niin miten työttömyysetuuden heikentäminen tähän vaikuttaa? Kaikki osaavat ja tekevät on jo töissä, työttömyysjaksot ovat lyhentyneet selvästi ja työttömänä on enää epäkuranttia väkeä, jolla kouluttamattomuus, motivaationpuute, sairaudet ja päihteidenkäyttö leimaavat elämää.

Erittäin ikävästi sanottu aikana, jolloin työttömiä on n. 500 000 ja työpaikkoja n.30 000. Ja nimittelemässäsi"epäkurantissa" väessä on myös paljon korkeakouluja käyneitä maistereita, tohtoreita ja iäkkäitä työttömiä, joita EI oteta enää toihin vaikka maailma räjähtäisi.

Työttömiä ei ole noin paljoa. Työpaikkoja on nyt avoinna tuon verran, hakuajat ka pari viikkoa eli herraties kuinka paljon vuodessa on avoimia työpaikkoja.

Työpaikkaani haettiin 5 kpl kuskeja eikä yhtään hakemusta. Olen sitten kesän töissä tuplapalkalla...

Onpas, kun laskee tempputyöllistetyt, 9 euron orjat, tukityöllistetyt, puhumattakaan harmaan talouden väestä.

No, eihän nuo olekaan työttömiä, joten miksi pitäisi laskea työttömiksi? Palkkatuella työllistetty voi olla päivän työttömänä ollut, joka palkkatuetun oppisopimuksen myötä työllistyy vakituisesti. Ja työttömäksi pitäisi laskea...

No jos työtön on ihminen joka hakee vakituisluonteista päätoimista työtä, josta saisi elantonsa, niin ei ne työvoimapoliittiset toimenpiteet, jotka eivät välttämättä lisää edes tuloja saati että tarjoaisivat muuta kuin määräaikaisen työpaikan alle 8 kk, ole ratkaisu kyseisen henkilön työttömyyteen.

Sun kaltainen ajatteluhan juuri estää meitä ratkaisemasta työttömyysongelmaa – ajatellaan että "laitetaan työtön 6 kk jonnekin pois tilastoista ja sitten sen ongelmat ratkeaa". No ei ratkea, vaan sama ihminen palaa suurella todennäköisyydella takaisin "kortistoon" sen 6 kk jälkeen.

Mun kaltainen ajattelu 😂 Mä puhun vakityöstä ja sä et.

Häh,? Minähän nimenomaan puhuin vakituisesta työstä, sinä taas kuvittelet että joku 9 euron tempputyöllistetty saa sieltä puputehtalta vakkariduunin.

Ei, en mä eikä kukaan muukaan väittänyt, että kuntouttavan työtoiminnan tai työkokeilun kautta kaikki saisivat vakityön. Tilastojen mukaan työkokeilun kautta tulee enemmän töitä kuin palkkatuetun työn kautta.

Vai muka tilastot?? Mua naurattaa aina, kun joku pistää omasta päästään, että juu tilastot näyttää näin. Missä ne sinunkin tilastot on??

Olin viime vuoden puolella tilaisuudessa, jossa puitiin nuorisotyöttömyyttä. Siellä tilastot näin, voi löytää jotain googlettamallakin. Näitä työllistämistoimenpiteitä seurataan hyvinkin tarkkaan. Olen ottanut tavaksi käydä katsomassa kuukausittain temin sivuilta työllisyystilastot. Varmaankin ne tilastot valehtelee, kun ei löydy 500 000 työtöntä edes tempputyöllistetyt yhteenlaskettuna..? Tuskin kovin montaa muuta faktat kiinnostaa, vaan räksyttäminen on kivempaa.

Vierailija
147/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työhön pääsemisessä voi jäädä jonkun toimiston varaan.  Pitää olla aktiivinen, etsimällä ne työt löytyy.

Juuri näin! Jos olisin työtön, niin suurin huoleni olisi kuinka paljon voin TIENATA.

Sinccis

Vierailija
148/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen, keskustan ja persuleiden aktiivimalli kuopataan ja siitä tuli nyt paha mieli. :D

Vierailija
149/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajia pitäisi tarkastella myös. Miksi ennemmin ollaan palkkaamatta, kuin palkataan työtön? Viime vuonna hain paikkaan, jonne oli kuulemma kipeä tarve työntekijälle. Paikka oli ollut auki viikkoja. En tullut palkatuksi, vaikka kokemusta työstäkin oli ja olin ollut aiemmin töissä saman välitysfirman kautta, joka rekrytointia nyt hoiti. Paikkaa haki vähintään kolme henkilöä, koska haastattelut olivat peräkkäin. Ainakin vielä kuusi viikkoa haastattelun jälkeen paikka oli edelleen haussa.

Sanktioita tällaisille yrityksille! Koeaika on sitä varten, että huonosta rekrytoinnista pääsee eroon tarpeen vaatiessa.

Olen kuullut näistä krantuista työnantajista enemmänkin - tuntuu suorastaan olevan nykyinen meininki. Työnantajat etsivät jotain superihmisiä duuneihinsa, mutta kun eivät löydä paikka jää täyttämättä!

Niin että olisi pakko täyttää paikka vaikka sopivia hakijoita ei ole, näinkö? Mahtaisi olla paljon paikkoja auki.

Valitettavasti korkea koulutus ei takaa pärjäämistä työssä, tarpeeksi hyviä sosiaalisia taitoja ja asennetta työn tekoon.

Vierailija
150/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hallitus haluaa saada aikaan uusia työpaikkoja, niin miten työttömyysetuuden heikentäminen tähän vaikuttaa? Kaikki osaavat ja tekevät on jo töissä, työttömyysjaksot ovat lyhentyneet selvästi ja työttömänä on enää epäkuranttia väkeä, jolla kouluttamattomuus, motivaationpuute, sairaudet ja päihteidenkäyttö leimaavat elämää.

Erittäin ikävästi sanottu aikana, jolloin työttömiä on n. 500 000 ja työpaikkoja n.30 000. Ja nimittelemässäsi"epäkurantissa" väessä on myös paljon korkeakouluja käyneitä maistereita, tohtoreita ja iäkkäitä työttömiä, joita EI oteta enää toihin vaikka maailma räjähtäisi.

Työttömiä ei ole noin paljoa. Työpaikkoja on nyt avoinna tuon verran, hakuajat ka pari viikkoa eli herraties kuinka paljon vuodessa on avoimia työpaikkoja.

Työpaikkaani haettiin 5 kpl kuskeja eikä yhtään hakemusta. Olen sitten kesän töissä tuplapalkalla...

Onpas, kun laskee tempputyöllistetyt, 9 euron orjat, tukityöllistetyt, puhumattakaan harmaan talouden väestä.

No, eihän nuo olekaan työttömiä, joten miksi pitäisi laskea työttömiksi? Palkkatuella työllistetty voi olla päivän työttömänä ollut, joka palkkatuetun oppisopimuksen myötä työllistyy vakituisesti. Ja työttömäksi pitäisi laskea...

Onhan ne työttömiä, pässi. Palkkatuki kestää 6 kk ja siihen loppuu - ja aina sanotaan, että tämä ei ole oikeastaan työsuhde, eli jos saat vakihomman, voit heti lähteä.

Kukahan tässä pässi on? Kirjoitin, että työllistyy vakituisesti niin silloinhan työ ei lopu, vaikka palkkatuki loppuu. Menikö jakeluun? Työkkärithän suosivat palkkatuen myöntämistä yrityksiin, koska sinne työllistytään pitemmäksi aikaa kuin vaikkapa kunnille.

Sulla on selvästi väärä käsitys asioista. Palkkatuelle esim. ei pääse jos on ollut työttömänä vain päivän. Palkkatuen tukijakso on enintään 12 kk, joissain harvoissa tapaukissa 24 kk. Ja useimmissa tapauksissa sitä saa vain sen 6 kk. Jos sitäkään, koska määrärahat loppuvat pikaisesti. Lisäsääntöjä on myös valtavasti.

Oppisopimuksessa tuki koko ajalle, kolmekin vuotta ja yhden päivän työttömyys riittää, jos palkkatuelle yritykseen. Näin ainakin Hämeessä, sopii kysyä Hämeen te-toimiston palkkatukiyksiköstä.

Noi on erityissopimuksia tietyn kunnan ja sen TE-toimiston välillä. Eivät siis koske muuta maata ja työnantajaa.

Mikä ihmeen kunta? Sirittääkö päässä pahastikin? Kerro ihmeessä lisää keksimästäsi erityissopimuksesta? Vai liittyykö johonkin kuntaa, josta minä en kirjoittanut?

No tarkoitin että työntantaja voi olla esimerkiksi kunta kuten Helsingissä.

Yleisesti ottaen sääntö on että "Elinkeinotoimintaa harjoittavalle työnantajalle palkkatuki oppisopimuskoulutukseen myönnetään de minimis -tukena."

De minimis -tuki tarkoittaa tässä tapauksessa tietylle rajatulle työnantajajoukolle tai alalle myönnettyä tukea.

Jokos alkoi sirittää sulla?

Vierailija
151/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen, keskustan ja persuleiden aktiivimalli kuopataan ja siitä tuli nyt paha mieli. :D

AY-liikkeen malli se oli.

Vierailija
152/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää hallitus taitaa olla Sipilä II. Nyt menee kaikki härskitkin ehdotukset läpi kun ei voi syyttää porvareita.

Ay-liike on mukana hyväksymässä näitä juttuja. Mikäs siinä jos ansiosidonnaista leikataan, oman alan kassan menot pienenee. Kunhan idea tulee oikeasta puolueesta niin missään ideassa ei ole mitään vikaa.

Voi siinä jäsenten määräkin pienentyä kummasti. Mikä järki enää kuulua mihinkään, kun tarjolla on pelkkää leikattua kurjuutta.

Vierailija
153/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin nyt on vähän huono asetelma. Kun usein ne jotka kaikkein pisimpään on työttömänä, ovat jollain tavalla jo syrjäytyneitä, ja vaikka kuinka hakisivat töitä eivät niitä saa. Se ei siis auta, vaikka tuki tiputettais nollaan, kun kyse ei välttämättä ole työnhakijan haluttomuudesta töihin, vaan siitä ettei vaan yksinkertaisesti saa töitä.

Näin. Puhumattakaan esim. minusta, joka olen opiskeluhaluinen, ja työhaluinen, mutta en pysty seisomaan, istumaan enkä kävelemään puolta tuntia pitempään, joka olen rampannut lääkärissä useita vuosia, mutta minussa ei ole "mitään vikaa". Mitä siis nyt teen näiden nivel ja tukisideongelmieni kanssa? Käyn töissä 10h/vko, koska en pysty tekemään enempää. Viimeksi kun kävin lääkärissä, hä pelotteli minut, että voidaan minuta asettaa tutkittvaksi kelalle, mutta siihen loppu kaikki rahan tulo sitten, ja tuo tukiminen saattaa kesstää jopa vuoden. minunkin on pakko syödä, joten joutuisin eroamaan miehestäni ja muuttamaan pois, johonkin pikkuyksiöön, jotta voisin saada edes toimeentulotukea. -mieheni palkka ei elätä meitä molempia.

Vierailija
154/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä ettei tästä ole juuri missään mediassa juttua. Katsokaa vaan, niin tämä runnotaan läpi kaikessa hiljaisuudessa ettei ihmiset ehdi kritisoimaan esitystä.

Mä alan nyt todella toivomaan ja rukoilemaan, että tämä hallitus kaatuisi, koska niin pahalta näyttää näiden kaikki aikeet!!

Nyt malttia. Tämähän ei ollut hallituksen esitys josta puhutaan tässä vaan työmarkkinajärjestöjen. Se on eri asia.

Olen kuullut tämän mallin jo niin monesta suusta ja jo monta kuukautta sitten, että epäilen tämän olevan jo sovittu asia. Nyt vain pohtivat miten saisivat sen runnottua nopeasti läpi. Musta tuntuu, että Sipilä ja Rinne sopivat tästä hallituksesta jo viime syksynä.

Ei tästä työttömyyteen mitään apua ole.

Mutta jos alussa saa enemmän kuin nyt ja leikkauksien kautta päätyy vähintään siihen mikä täysi työttömyysturva on (ilman aktiivimallileikkuria), niin onhan taa parempi kuin nykytilanne.

Mutta tyhmältä tuntuu antaa enemmän rahaa niille, jotka ovat just saaneet töistä vuosilomakorvauksen sun muut ja siihen päälle nauttivat ansiosidonnaista. Ja sitten leikataan niiltä, jotka ovat kenties vuosia kituuttaneet pikkurahoilla. Eihän siinä mitään järkeä ole.

Vierailija
155/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"työkkärituki"? Onko täällä taas persujen kokoontumisajot? Muuten olen sitä mieltä, että ansiosidonnaista työttömyysturvaa voikin sekä alentaa ja sen saantiaikaa lyhentää.

Tärkeintä on, että ensisijainen perusturva, siis työmarkkinatuki on varma ja niin korkea, että sen saajat eivät pääsääntöisesti tippuisi toimeentulotuelle.

Tämä!

Vierailija
156/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ollaankin huolissaan siitä, että jos hallituksen toimenpiteet työllisyyden parantamisesta taas päätyy siihen ainoaan toimenpiteeseen, että työttömän toimeentuloa rukataan. Se kun on suoraan sanoen pelkkää pikkupuuhastelua, joka ei vaikuta oikean työllisyyteen.

Toki Rinne on ilmoittanut haluavansa luoda uusia työpaikkoja, joten odotan mitä hän ehdottaa siihen.

Vierailija
157/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne työttömiä, pässi. Palkkatuki kestää 6 kk ja siihen loppuu - ja aina sanotaan, että tämä ei ole oikeastaan työsuhde, eli jos saat vakihomman, voit heti lähteä.

Kukahan tässä pässi on? Kirjoitin, että työllistyy vakituisesti niin silloinhan työ ei lopu, vaikka palkkatuki loppuu. Menikö jakeluun? Työkkärithän suosivat palkkatuen myöntämistä yrityksiin, koska sinne työllistytään pitemmäksi aikaa kuin vaikkapa kunnille.

Sulla on selvästi väärä käsitys asioista. Palkkatuelle esim. ei pääse jos on ollut työttömänä vain päivän. Palkkatuen tukijakso on enintään 12 kk, joissain harvoissa tapaukissa 24 kk. Ja useimmissa tapauksissa sitä saa vain sen 6 kk. Jos sitäkään, koska määrärahat loppuvat pikaisesti. Lisäsääntöjä on myös valtavasti.

Oppisopimuksessa tuki koko ajalle, kolmekin vuotta ja yhden päivän työttömyys riittää, jos palkkatuelle yritykseen. Näin ainakin Hämeessä, sopii kysyä Hämeen te-toimiston palkkatukiyksiköstä.

Noi on erityissopimuksia tietyn kunnan ja sen TE-toimiston välillä. Eivät siis koske muuta maata ja työnantajaa.

Mikä ihmeen kunta? Sirittääkö päässä pahastikin? Kerro ihmeessä lisää keksimästäsi erityissopimuksesta? Vai liittyykö johonkin kuntaa, josta minä en kirjoittanut?

No tarkoitin että työntantaja voi olla esimerkiksi kunta kuten Helsingissä.

Yleisesti ottaen sääntö on että "Elinkeinotoimintaa harjoittavalle työnantajalle palkkatuki oppisopimuskoulutukseen myönnetään de minimis -tukena."

De minimis -tuki tarkoittaa tässä tapauksessa tietylle rajatulle työnantajajoukolle tai alalle myönnettyä tukea.

Jokos alkoi sirittää sulla?

Ei siritä vieläkään mulla. Eihän tässä tapauksessa ole merkitystä, myönnetäänkö palkkatukea yritykseen ryhmäpoikkeusasetuksen mukaisesti tai de minimis -tukena. Et taida tietää näiden kahdenkaan keskinäistä eroa? Pyrit johtamaan keskustelun pois aiheesta vai etkö osaa tunnustaa olevasi väärässä?

Vierailija
158/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut tämän mallin jo niin monesta suusta ja jo monta kuukautta sitten, että epäilen tämän olevan jo sovittu asia. Nyt vain pohtivat miten saisivat sen runnottua nopeasti läpi. Musta tuntuu, että Sipilä ja Rinne sopivat tästä hallituksesta jo viime syksynä.

Ei tästä työttömyyteen mitään apua ole.

Mutta jos alussa saa enemmän kuin nyt ja leikkauksien kautta päätyy vähintään siihen mikä täysi työttömyysturva on (ilman aktiivimallileikkuria), niin onhan taa parempi kuin nykytilanne.

Mutta tyhmältä tuntuu antaa enemmän rahaa niille, jotka ovat just saaneet töistä vuosilomakorvauksen sun muut ja siihen päälle nauttivat ansiosidonnaista. Ja sitten leikataan niiltä, jotka ovat kenties vuosia kituuttaneet pikkurahoilla. Eihän siinä mitään järkeä ole.

Ei se valitettavasti tule olemaan nykytasolla niiden leikkausten jälkeen.

Vierailija
159/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos työtön on ihminen joka hakee vakituisluonteista päätoimista työtä, josta saisi elantonsa, niin ei ne työvoimapoliittiset toimenpiteet, jotka eivät välttämättä lisää edes tuloja saati että tarjoaisivat muuta kuin määräaikaisen työpaikan alle 8 kk, ole ratkaisu kyseisen henkilön työttömyyteen.

Sun kaltainen ajatteluhan juuri estää meitä ratkaisemasta työttömyysongelmaa – ajatellaan että "laitetaan työtön 6 kk jonnekin pois tilastoista ja sitten sen ongelmat ratkeaa". No ei ratkea, vaan sama ihminen palaa suurella todennäköisyydella takaisin "kortistoon" sen 6 kk jälkeen.

Häh,? Minähän nimenomaan puhuin vakituisesta työstä, sinä taas kuvittelet että joku 9 euron tempputyöllistetty saa sieltä puputehtalta vakkariduunin.

Ei, en mä eikä kukaan muukaan väittänyt, että kuntouttavan työtoiminnan tai työkokeilun kautta kaikki saisivat vakityön. Tilastojen mukaan työkokeilun kautta tulee enemmän töitä kuin palkkatuetun työn kautta.

Vai muka tilastot?? Mua naurattaa aina, kun joku pistää omasta päästään, että juu tilastot näyttää näin. Missä ne sinunkin tilastot on??

Olin viime vuoden puolella tilaisuudessa, jossa puitiin nuorisotyöttömyyttä. Siellä tilastot näin, voi löytää jotain googlettamallakin. Näitä työllistämistoimenpiteitä seurataan hyvinkin tarkkaan. Olen ottanut tavaksi käydä katsomassa kuukausittain temin sivuilta työllisyystilastot. Varmaankin ne tilastot valehtelee, kun ei löydy 500 000 työtöntä edes tempputyöllistetyt yhteenlaskettuna..? Tuskin kovin montaa muuta faktat kiinnostaa, vaan räksyttäminen on kivempaa.

Löytyy TEMin tilastoista kyllä, mutta pitää osata lukea tilastoja.

Vierailija
160/183 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy TEMin tilastoista kyllä, mutta pitää osata lukea tilastoja.

Ahaa, en tajunnut sitä ongelmaksi. Kaavioissa on numeroiden lisäksi värejä helpottamaan hahmottamista ja osa on selitetty sanallisesti auki. Siksikö täällä vöyhötetään mitä sattuu, jos tilastoja ja tutkimuksia ei ymmärretä... vai jakseta hakea..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme