Mokasinko täydellisesti?
Minulla on ystävä, joka menetti Kelan korvaukset ja asumistuen. Minulla on ihan hyvä rahatilanne ja ostin hänelle ison pussin tomaatteja, basilikan, mozzarellaa ja pienen pullon oliiviöljyä. Tarkoitus oli ilahtuduttaa pienellä muistamisella, kun tykkää mozzarellasalaatista. Hän ei kuitenkaan ottanut niitä vastaan, vaan nauroi ja sanoi, että hänellä on kyllä rahaa ruokaan. Tiedän kyllä, että rahaa ei ole, kun netti on katkennut, bussikortti vanhentunut ja asunto on menossa alta. Hän on ollut iloinen, kun olen sanonut, että hän voi asua meillä, jos asunto menee alta tai lainata rahaa, jos se loppuu kertakaikkisesti. Nyt kuitenkin mietin, oliko loukkaavaa ostaa hänelle ruokaa. Miten te olisitte kokeneet tilanteen? Olisiko se loukkaavaa?
Kommentit (8)
Eikös se, ettei saa Kelasta korvauksia tarkoita sitä, että rahaa on omastakin takaa ihan riittävästi?
No voi hyvä tavaton! Oli rahaa tai ei, minä ainakin olisin ilahtunut noista tuomisista.
Menetti tuet, kun ei jatkanut suomenopintoja kotouttamiskoulutuksessa. Nyt on parin kuukauden tilanne, että mistään ei tule rahaa.
Tuon pahempaa v***uilua et edes voi tehdä enää köyhälle :D
Vierailija kirjoitti:
Tuon pahempaa v***uilua et edes voi tehdä enää köyhälle :D
Näin nyt pelkäsinkin 😓
Vierailija kirjoitti:
Menetti tuet, kun ei jatkanut suomenopintoja kotouttamiskoulutuksessa. Nyt on parin kuukauden tilanne, että mistään ei tule rahaa.
Miksi lopetti kielen opiskelun hyvä tavaton. Jos aikoo kotoutua suomen kieli opittava.
Ei ollut loukkaavaa, ystäväsi ei vaan pysty myöntämään itselleen olevansa kusessa