Muistatteko yhtyeen nimeltä Nena? Onko tuo laulaja suosittu pääasiassa saksankielisissä maissa?
Nena esiintyi yhtyeenä joskus kasarilla, mutta on tehnyt comebäkkejä ja laulaja esiintynyt paljon soolona.
99 Luftballon ehkä tunnetuin biisi. Joku vanhempi muistanee kasarilta.
Kommentit (18)
Irgendwie irgendwo irgendwann. Nenan paras biisi vuodelta -84. Nena seurusteli silloin bändin rumpalin kanssa.
Ainakin se soi vieläkin paljon saksalaisilla paikallis-radioasemilla
Vanhemmissa Nenan musiikkivideoissa näkyy hyvin tuo kamala kasarimuoti takatukkineen.
Olihan tuo Suomessakin iso hitti. Ja taisi olla myös Usassa, ainakin 30 Rock -sarjassa mainittu.
Tää on mun lemppari Nenan biisii...
Nena on edelleen Saksassa suosittu ja tunnettu julkkis, jonka konsertteihinkin porukkaa saa paljon. Lähinnä kaiketi sellaisia, jotka 1980-luvun alussa olivat itse parikymppisiä. Nena on nykyään jo mummi vaikkei siltä näytä.
Tottakai kaikki aikalaiset muistaa. 99 luftballons oli vastikään isosti esillä lehdissä kiinalaisten vakoilupallojen yhteydessä.
Ainoa mitä heistä tiedän on juuri tuo NENA - 99 Luftballons [1983]. Oliko tämä vain ns. "One hit wonder"?
Nenaan on viitattu myös mm. Family guyssa.
Paha korvamato tuo ysiysi. Soitin työkaverille tubesta ja nyt laittoi viestiä, että korvamato tuli ja nyt soinu kymmeniä kertoja tänään.
Nena ei ollut yhtye vaan artisti. Siis vaan se laulaja.
Vierailija kirjoitti:
Irgendwie irgendwo irgendwann. Nenan paras biisi vuodelta -84. Nena seurusteli silloin bändin rumpalin kanssa.
Onko ikinä ollut sekabändiä, jossa ei olisi syöty kuormasta?
Vierailija kirjoitti:
olen jopa ollut sen konsertissa!
Täällä toinen hänen konsertissaqan ollut!
Ysärillä olin interaililta tulossa ja pysähdyin Roskilden festareille telttailemaan, tuo Nena asui viereisessä teltassa ja viihdytti ihmisiä kitaraa soittaen ja laulaen pienessä ravintolateltassa jonka edustalla telttamme olivat.
Melkein viikon kuuntelin hänen laulujaan ja myös moikkailimme telttanaapureina ja juttelimme. Nena on hyvin pienikokoinen mutta äänekäs ja kaunis. Tuona viikkona satoi paljon ja istuin paljon tuossa olut- teltassa, myös dad soitti siellä ja Steve harris
Vierailija kirjoitti:
Nena ei ollut yhtye vaan artisti. Siis vaan se laulaja.
Kyllä Nena oli yhtye. Laulajana oli Nena Kerner.
Nena on äärioikeistolainen ja Qanon .
99 luftballoon on äärioikeiston hymni Saksassa.
Jawohl, katkase.