Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lentänyt koiran kanssa?

Vierailija
08.06.2019 |

Oliko koira koneessa vai ruumassa? Kuinka pitkä lento?
Miten kaikki sujui? Kerro kokemuksistasi.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta olen tanssinut susien kanssa. Kelpaako se?

"Lentää koirien kanssa" Elokuvateattereissa. Nyt.

Vierailija
22/40 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran, lensin rekun kanssa ulos raflasta, Kaunis nuori tarjoilija kysyi kyllä lähtisinkö ulos ja ehdin jo innostua, mutta tarkoittikin ihan muuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN USKALTANUT, pelkäsin koiran hengen puolesta. koira selvisi hyvin kkn reissun ajan hoidossa Suomessa

Vierailija
24/40 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran. Koira oli laitettava häkissä ruumaan, koska on niin iso (35kg). Lento kesti noin 5 tuntia. Koira oli perille päästyä aivan ylikierroksilla, oli selvästi jännittänyt todella paljon. Kuljetuskopan lattia oli ihan märkä, luulin aluksi koiran pissanneen, mutta sitten tajusin että se oli vain kuolannut niin paljon stressin vuoksi. :/ Kuvailisin lentämistä rankaksi kokemukseksi koiralle.

Myös minulle matka oli ihan h**vetin stressaava, en rentoutunut matkan aikana varmaan sekunniksikaan, kun mietin vain että miten se koira siellä ruumassa pärjää ja kuinkahan paljon sitä pelottaa.

En suosittele lentämistä koiran kanssa, ellei ole aivan pakko. Itselläni ei ollut muuta vaihtoehtoa (kyseessä muutto). Esim. jonkun lomailun takia en todellakaan laittaisi koiraa lentämään.

Vierailija
25/40 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensin koiran kanssa suomeen, otin sen siis tarhalta mukaan. Tarhalta mies tuli lentokentälle auttamaan että löydettiin oikeat paikat. Käytiin jossain erikoisturvatarkastuksessa mihin koiran häkki mahtui. Sitten hän jäi koiran kanssa odottamaan eri paikkaan, koira vietiin koneeseen eri paikasta kuin matkatavatat tai ihmiset ja minä menin lähtöportille (tässä vaiheessa kävi kyllä mielessä että tuleekohan koko koira lentokoneeseen :D).

Suomessa kävin kysymässä infosta mistä koiran saan. Merkkivalo katossa syttyi sen merkiksi että sivuhuoneessa oli koira ja kävin sen sieltä hakemassa. Koira ei yllättäen vaikuttanut kovin iloiselta vaan enemmän pelokkaalta mikä olikin ymmärrettävää.

Koira matkusti siis ruumassa ja lento n 4h.

Vierailija
26/40 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jöö, kotimaan lento kyseessä. Koira oli kassissa ja hyvin meni. Opetin koiran olemaan kassissa n.kuukautta ennen, joten ei sekään tuottanut ongelmaa. Lentoemo tosin antoi luvan ottaa syliin koneessa. Pieni koira oli.

Vierailija
27/40 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen lento olisi kyseessä ja miksi, ap? Ja millainen koira?

Itsekin kannatan tuota että koira lentokoneeseen vain äärimmäisen pakon edessä. Lentäminen on koirille tosi stressaavaa. Mieti nyt että olisit itse ahtaassa häkissä lentokoneen pimeässä ruumassa (jossa muuten lämpötilakin voi vaihdella, voi olla tosi kylmä), kaikki ympärillä vierasta, tuntisit ne nousut ja laskut ja turbulenssit YMMÄRTÄMÄTTÄ MISTÄ ON KYSE ja tietämättä milloin tämä loppuu vai loppuuko koskaan.

Lisäksi lähtö- ja tuloselvityksissä ja koneen lastauksissa menee aikaa, eli vaikka lento olisi esim. 5 tuntia, niin koira voi joutua 8 tuntia kököttämään siellä häkissä vieraiden ihmisten tuupittavana.

Ainoa tilanne jossa omat koirat laittaisin lentämään, olisi juurikin tuo pysyvä muutto ulkomaille. Ja siinäkin käyttäysin koirakohtaista harkintaa, esimerkiksi tuon 12-vuotiaan höppänän mummokoirani ennemmin lopettaisin, kuin laittaisin käymään läpi lentokokemusta.

Käytä harkintaa ap, etenkin jos koira on isompi ja pitäisi laittaa ruumaan. Jos kuitenkin päädyt lentämään koiran kanssa, niin laita koiran koppaan esim. pesemätön paitasi tai muu tuttuja hajuja sisältävä tavara turvaksi. Ja varaudu siihen että koira on aika loppu matkan jälkeen ja tarvitsee luultavasti pari päivää ihan vain nukkumiselle ja palautumiselle.

Vierailija
28/40 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, enkä koskaan niin tee. Laita koira hoitoon reissun ajaksi.

Vierailija
29/40 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lomamatka kyseesä niin koiralle hoitaja kotiin. Lentäminen ei ole koiraa varten. Eikä sen koommin matkustelukaan. Ihmiselle nuo ovat innostavia ja jännittäviä, koiralle taas stressaavia. Koira pitää rutiineista ja omasta kodista.

Vierailija
30/40 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin mainoksessakin koira lentää lomalle joten kai se onnistuu. ..

Vierailija
31/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap?

Vierailija
32/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta hanhen kanssa kyllä.

Vierailija
33/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi koiraa ruumaan missään nimessä. Tiedän tapauksia joissa koira ei ole enää lennon jälkeen palannut koskaan ennalleen, psyyke on jotenkin vaurioitunut traumaattisesta ja pelottavasta kokemuksesta. Esim. oma koirani on sen verran herkkä tapaus että kuolisi varmaan sydäriin tms. 

Koneeseen saattaisin ottaa pienen koiran kassissa jos olisi ihan pakko (enkä itse inhoaisi lentämistä). 

Vierailija
34/40 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,lensimme koiran kanssa yli Atlantin. Kyseessä vahvatahtoinen reipas yksilö,ruumassa tuli koolleen väljässä kovassa kopassa.

Perille päästyä oli iloinen kun näki meidät- söi ja joi,käyttäytyi normaalisti.

Maahan muutto tässäkin kyseessä, loma-ajoiksi ( kun lennämme itse Suomeen) jätämme kotihoitoon tänne ja hyvin menee sekin.

Vierailija
35/40 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira oli ruumassa, kun painaa yli 8kg. Suora, ei välilaskuja, 3,5h lento. Mutta ei tulla toistamaan tuota, koira ei tykännyt yhtään. Oli silmin nähden poissa tolaltaan, kun saatiin hänet terminaalissa takaisin. Vaikka käsitykseni mukaan ihan protokollan mukaisesti kaikki oli mennyt, ei mitään kummallista, ja lentokin oli ihan tasainen, ei mitään ilmakuoppia tms. Mutta tämä on koirankin luonteesta kiinni, meillä on aika läheisriippuvainen ja yksinoloa pelkäävä koira, joku toinen olisi varmaan nauttinut omasta rauhasta ja pötköttelystä kopissa.

Vierailija
36/40 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, teräsmiestyyliin, nyrkki tanassa ja koira kainalossa.

Vierailija
37/40 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luudan kanssa olen lentänyt, T: noita

Vierailija
38/40 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain luudalla😆

Vierailija
39/40 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Terkuin Teräsmies

P.S: Kryptolta terkkui

Vierailija
40/40 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein lentänyt 2-3 tunnin lentoja koirani kanssa. Ensimmäisellä kerralla jännitin kovin miten koira käyttäytyy lennolla ja pyysin vielä eläinlääkäriltä jotain rauhoittavaa, mutta sitä ei tarvittu.  Heti koneessa koira käpertyy kantokassiin nukkumaan ja herää vasta perillä.  Näyttää oikein nauttivan matkasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi