Naisten hiusten värjäys :(
En ymmärrä.
Yksi esimerkki. Tiedän erään naisen ja hän värjää paljon hiuksiaan. Hiukset ovat vaurioituneet ja kärsineet. Semmoinen ylivärjätty ja ylihoidettu hampputukka. Peseekin varmaan joka päivä shampoolla ja hoitoaineella. Nykyinen väri on pikimusta. Joka on aivan liian kova väri suomalaiselle. Ja ei sovi juuri kenellekkään pohjoismaalaiselle. Varsinkaan kyseisellä naiselle.
Nyt näin tämän naisen pitkästä aikaa ja hänellä oli semmoinen reilun parin kuukauden tyvikasvu. Todella kaunis vaaleahko ei blondi, vaan sellainen beigen/vaalean hiekan värinen hiuskasvusto. Tervettä uutta hiusta.
Häpesi tukkaansa ja sanoi, kun ei ole ehtinyt värjäämään. :(
En ymmärrä, miksi se kaunis luonnonvaalea tukka pitää pilata värjäämällä? :(
Kommentit (29)
Samaa mieltä.
Ihon värin perusteella voi päätellä alkuperäisen hiusten värin, ja usein ristiriita on liian suuri.
Älä puutu muiden ulkonäkö asioihin
Kenenkään velvollisuus ei ole miellyttää ketään muuta kuin itseään. Kenenkään toisen ulkonäkö ei kuulu muille ihmisille. Jos sinä et pidä mustasta väristä, niin älä ihmeessä värjää hiuksiasi mustaksi. Muiden makumieltymykset taas eivät sinulle kuulu.
Miksi naiset pitävät yllä kuvitelmaa, että heidän tukkansa näyttäisi paremmalta värjättynä, kuin luonnollinen omaan ihonväriin sopiva väritys?
Nykyään onkin paljon persoonallisempaa olla värjäämättä hiuksia ja olla ilman tatuointeja ja kaikenmaailman pidennyksiä. Kaunista ❤️
Itse en ainakaan tykkää omasta väristäni. Muutenkaan en hirveän luonnollisesta lookista tykkää, joten hiukseni ovat tummaksi värjätty sinisillä latvoilla. Joskus taas kun kyllästyttää, niin käytän punaista tai vaaleanvihreää peruukkia.
Kyllä niitä joskus näkee luonnollisia suomalaisia vaaleita naisia, jotka eivät ole vetäneet hiuksiaan ynnä muuta överiksi. Ja ne on niitä naisia, jotka kääntää miesten ja naistenkin päät.
Ei kaikki halua näyttää luonnollisilta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään onkin paljon persoonallisempaa olla värjäämättä hiuksia ja olla ilman tatuointeja ja kaikenmaailman pidennyksiä. Kaunista ❤️
Ei se persoonallista ole, koska se on muotia. Mutta luonnollisempaa toki kylläkin ja moni siitä luonnollisemmasta tyylistä pitää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset pitävät yllä kuvitelmaa, että heidän tukkansa näyttäisi paremmalta värjättynä, kuin luonnollinen omaan ihonväriin sopiva väritys?
Tiedän ihmisiä, joille oma väri ei sovi ja on kauniisti värjätyt hiukset. Moni myös pitää vaihtelusta silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan tykkää omasta väristäni. Muutenkaan en hirveän luonnollisesta lookista tykkää, joten hiukseni ovat tummaksi värjätty sinisillä latvoilla. Joskus taas kun kyllästyttää, niin käytän punaista tai vaaleanvihreää peruukkia.
Cool!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikea on käsittää, että se mikä sinun silmään on kaunista, ei ole kaunista jonkun toisen silmään ja päinvastoin. Ei ole olemassa mitään 100 % yhteistä/jaettua kauneuskäsitystä tai ainoaa oikeaa kauneutta, jota voidaan mitata rasti ruutuun -tyylillä.
Minulla on lähes mustat hiukset luonnostaan. Ihan suomalainen olen ja tummat hiukset sopivat minulle oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on että muutan asteen sävytys/ raidat tekevät useimmille ihmeitä. Kyllä kaikki julkkiskaunottaretkin värjäävät hiuksiaan...
Kun mies puhuu "luonnollisesta" naisesta, tarkoittaa hän usein, että iho on kuitenkin hoidettu ja peitetty punoitukset ja finnit, kevyt meikki ja kulmien korostus, hiuksiakin hoidetaan ja jotenkin laitetaan vs. ainainen ponnari tai sotkunuttura. Luonnolliseen kauneudenhoitoon voi mennä lähes yhtä paljon aikaa ja vaivaa ja rahaa kuin överiin - jos kauneus tuottaa joka tapauksessa työtä, onko ihme että jotkut tekee näyttävämpiä juttuja kuin toiset ihan vaan huvikseen?
Vierailija kirjoitti:
Kun mies puhuu "luonnollisesta" naisesta, tarkoittaa hän usein, että iho on kuitenkin hoidettu ja peitetty punoitukset ja finnit, kevyt meikki ja kulmien korostus, hiuksiakin hoidetaan ja jotenkin laitetaan vs. ainainen ponnari tai sotkunuttura. Luonnolliseen kauneudenhoitoon voi mennä lähes yhtä paljon aikaa ja vaivaa ja rahaa kuin överiin - jos kauneus tuottaa joka tapauksessa työtä, onko ihme että jotkut tekee näyttävämpiä juttuja kuin toiset ihan vaan huvikseen?
Tosi monet miehet eivät huomaa edes ripsenpidennyksiä, joten eivät he hiustenvärjäystäkään huomaa. Esim Sara Sieppi värjäsi hiuksiaan vuosikaudet tummaksi, eikä monikaan tajunnut.
Niin ja itselläni on värjättyä hiusta enää latvoissa, joten kaikenlaiset "se koira älähtää..." -kommentit voi jättää pois.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi pitää valita niin radikaali muutos? Miksi ei voi sävyttää sitä omaa hiusväriä hieman vaaleammaksi/tummemmaksi vaan vaalea värjätään mustaksi ja tummat hiukset sitten taas vaalennetaan miltei valkoisiksi?
Onko tässäkin sama kuin niiden tekoripsien kanssa, että pitää ottaa kaikki ja niin suuri muutos kuin ikinä samalla vaivalla/rahalla irtoaa?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lähes mustat hiukset luonnostaan. Ihan suomalainen olen ja tummat hiukset sopivat minulle oikein hyvin.
Sama homma.
Teini-iässä on kyllä kokeiltu kaikki maailman värit. Lopulta tulin siihen tulokseen, että oma tumma hiusväri on se paras. Olen tätä nykyä ylpeä omista tummista hiuksista. Lähinnä harmittaa kun aurinko niitä näin kesäisin vaalentaa.
Siihen päälle vielä pikimustat IG-palkki-kulmakarvat, tatuointeja joka paikassa, paksut meikkivoiteet ja rautaa naama täynnä. Niin kyllä! Kyllä ne suomalaiset nuoret naiset ovat niin raikkaan näköisiä.