Aikuisen pojan alamäki
Olen 5 kymppinen perheenäiti, jolla on ongelmia aikuisen pojan kanssa, joka on jo 21 vuotias kohta. Hän asuu kotona, eikä tule toimeen mieheni kanssa (ei ole biologinen isä) juopottelee joskus jopa 3 kertaa viikossa ja tulee usein kotiin aamuyöllä herättäen muun perheen. Välillä ei ilmoita itsestään mitään päiviin, ja saan olla huolissaan. Toisinaan tulee reissultaan naama mustana ja muisti pimeänä. Töitä hänellä ei ole ollut 2 kuukauteen, sillä sai potkut liiallisesta lusmuilusta ja koulupaikkaakaan ei ole. Mitä minun pitäisi tehdä? En voi heittää häntä uloskaan, koska hänellä ei ole paikkaa mihin mennä. Alan olla epätoivoinen tämän tilanteen kanssa. Mieheni taas on äärettömän vihainen ja haluaisi pojan ulos heti.
Kommentit (94)
Mä en edes ollut mikään paha törttöilijä, mutta selvät oli kuviot. Kotona sai asua täysi-ikäisenäkin, mutta siinä tapauksessa noudatettiin kodin ”sääntöjä”. Per*eilemään ei voinut ruveta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä topikissa tulee perusmamman ahneus ilmi ikävällä tavalla. Jopa oma lapsi on pitemmän päälle kuluerä, josta lopulta halutaan eroon ja varmaan odotetaan, että se auttaisi ahnetta mummoo/mammaa taloudellista tai muuten sitten joskus, mamman/mummon vanhoilla päivillä.
Ja jopa omaa lasta haukutaan ties millä pilanimillä ja dumpataan se kylmästi pihalle, jos se ei tähän suostu. Silti toki varmasti oletetaan, että tällaisesta kohtelusta huolimatta se jatkaa yhteydenpitoa (auta armias jos ei jatka - sitten vasta uhriudutaankin).
Mikä ahneus??? Ei nyt aikuista tarvitse elättää.
Moni muukin asuu yksin ja elää tukien varassa.
Yleensä muutetaan 20v.omaan kotiin.
Toinen viestiketju aiheesta "täysi-ikäinen lapsi asuu kotona , lusmuilee enkä voi heittää häntä ulos" ?
Koittaako joku pakottaa jotain ihme fantasiaansa?
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottu, jos tekee lapsia, niistä pitää myös huolehtia.
Kuinkahan monta vuotta näillä tämän ketjun pummeilla on vielä aikaa? Vielä viisi-kymmenen vuotta katkeraa uhoa kunnes kuolema korjaa ja heidän äitinsä pääsee viimeinkin rauhaan. Ei muuta kuin iso pyöreä nolla kaiverretaan hautakiveen ja asia on loppuun käsitelty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottu, jos tekee lapsia, niistä pitää myös huolehtia.
Tämä kaveri nyt vaan on jo aikuinen ja aikuinen on vastuussa itsestään,
Olet kyllä tyhmä.
Itse olen vähän samassa tilanteessa, mutta olen tyttö. Silti en koskaan juo tai muutenkaan häiriköi kotonani. Muuten elämä ollutkin sitten aika vaikeaa. En meinaa päästä opiskelemaan ja töitä ei ole ollut. Työkkärin kursseja olen joitakin käynyt. Oikeastaan jos nyt muuttaisin en tavallaan tietäisi minne suunnata ja senkin vuoksi lykkään muuttoa. Tietenkin ymmärrän sen, että monet ikäiseni asuvat jo omissa asunnoissaan. Silti en tiedä toisaalta auttaisiko se minua mitenkään ja olen kotona asuen pystynyt säästämään rahaa. Itse yleensä ostan myös kaikki tavarani ja teen kotitöitä. Ei tämä tietenkään mikään tavallinen tilanne olo, mutta tiedän kyllä muutamia ihmisiä jotka asuivat pidempään kotona eivätkä mitenkään "huonosti" vanhempiaan kohdelleet. Oikeastaan tilanne on vaan johtanut tähän ja kyllä tietenkin mielelläni muuttaisin omaan kotiin ja osaan kyllä huolehtia itsestäni. Asiat eivät vaan aina ole niin helppoja ja niinkuin kirjoitin niin en tahtoisi muuttaa "turhaan" vaan se kohde ja paikka pitäisi olla. Minua on myös paljon kiusattu ja tavallaan olin vuosia jo senkin takia huonossa kunnossa. Nyt voin paremmin. En silti suostu pitämään itseäni minään huonona ihmisenä jos elämäni on nyt mennyt näin. Ymmärrän sen ettei vanhempien tarvitse elättää ja tajuan, että pitäisi muutosta saada aikaan. Silti jos asuu kotona asiallisesti niin minusta ei ole oikein vaan "heittää pihalle" koska ihmisillä eri tilanne ja kaikilla asiat eivät vaan mene niin hyvin. Kyllä minualin silti tämä asia hävettää, mutta elämä vaan mennyt tähän mennessä niin että vielä parempi vaihtoehto asua kotona kuin muuttaa jonnekin "tyhjän päälle".
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta vuotta näillä tämän ketjun pummeilla on vielä aikaa? Vielä viisi-kymmenen vuotta katkeraa uhoa kunnes kuolema korjaa ja heidän äitinsä pääsee viimeinkin rauhaan. Ei muuta kuin iso pyöreä nolla kaiverretaan hautakiveen ja asia on loppuun käsitelty.
"ainoo oikee tapa elää on niinku mennä töihin ja tienata rahaa. Jos sä et niinku tähän oikeeseen tapaan alistu, niin sitten sä niinku elät korkeintaan kymmenen vuotta ja kuolet ennenaikaisesti."
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vähän samassa tilanteessa, mutta olen tyttö. Silti en koskaan juo tai muutenkaan häiriköi kotonani. Muuten elämä ollutkin sitten aika vaikeaa. En meinaa päästä opiskelemaan ja töitä ei ole ollut. Työkkärin kursseja olen joitakin käynyt. Oikeastaan jos nyt muuttaisin en tavallaan tietäisi minne suunnata ja senkin vuoksi lykkään muuttoa. Tietenkin ymmärrän sen, että monet ikäiseni asuvat jo omissa asunnoissaan. Silti en tiedä toisaalta auttaisiko se minua mitenkään ja olen kotona asuen pystynyt säästämään rahaa. Itse yleensä ostan myös kaikki tavarani ja teen kotitöitä. Ei tämä tietenkään mikään tavallinen tilanne olo, mutta tiedän kyllä muutamia ihmisiä jotka asuivat pidempään kotona eivätkä mitenkään "huonosti" vanhempiaan kohdelleet. Oikeastaan tilanne on vaan johtanut tähän ja kyllä tietenkin mielelläni muuttaisin omaan kotiin ja osaan kyllä huolehtia itsestäni. Asiat eivät vaan aina ole niin helppoja ja niinkuin kirjoitin niin en tahtoisi muuttaa "turhaan" vaan se kohde ja paikka pitäisi olla. Minua on myös paljon kiusattu ja tavallaan olin vuosia jo senkin takia huonossa kunnossa. Nyt voin paremmin. En silti suostu pitämään itseäni minään huonona ihmisenä jos elämäni on nyt mennyt näin. Ymmärrän sen ettei vanhempien tarvitse elättää ja tajuan, että pitäisi muutosta saada aikaan. Silti jos asuu kotona asiallisesti niin minusta ei ole oikein vaan "heittää pihalle" koska ihmisillä eri tilanne ja kaikilla asiat eivät vaan mene niin hyvin. Kyllä minualin silti tämä asia hävettää, mutta elämä vaan mennyt tähän mennessä niin että vielä parempi vaihtoehto asua kotona kuin muuttaa jonnekin "tyhjän päälle".
Tsemppiä sinulle! Tyhjän päälle muuttaminen on pelottavaa, mutta myös antoisaa. Toivon sinulle rohkeutta toteuttaa haaveesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä sinulle! Tyhjän päälle muuttaminen on pelottavaa, mutta myös antoisaa. Toivon sinulle rohkeutta toteuttaa haaveesi.
Kiitos. Tiedän kyllä, että pitäisi muuttaa, mutta toisaalta perheemme on myös aika köyhä ja olen senkin vuoksi tietoinen, että pitäisi myös sitten pärjätä ja mitään kallista vuokraa en pysty maksamaan. Myös työttömyys "pelottaa" ja en tavallaan uskalla lähteä johonkin kaupunkiin jos ei ole töitä tai opiskelupaikkaa. Haaveena minulla päästä opiskelemaan, mutta pahoin taas pelkään huonosti käyneen.
Vierailija kirjoitti:
"ainoo oikee tapa elää on niinku mennä töihin ja tienata rahaa. Jos sä et niinku tähän oikeeseen tapaan alistu, niin sitten sä niinku elät korkeintaan kymmenen vuotta ja kuolet ennenaikaisesti."
Vääristelet sanomisiani. Kyse on työntekoa enemmän yleisestä elämänhallinnasta. Aikuinen ihminen elää omillaan, huolehtii terveydestään, päihteidenkäytöstään, ruokavaliostaan, rahankäytöstään jne. ja ennen kaikkea kantaa vastuun omista valinnoistaan. Kukaan ei ole täydellinen mutta pitää vaan yrittää parhaansa.
Kuinkahan moni sinun pummikavereistasi on elossa ja terveenä 10 vuoden päästä? Tai kuinka moni teistä silloin kokee elävänsä hyvää elämää?
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni sinun pummikavereistasi on elossa ja terveenä 10 vuoden päästä? Tai kuinka moni teistä silloin kokee elävänsä hyvää elämää?
No LOL. Vittukos sä olet tuomitteen jotain mitä et ole kokeillut? :D
Valtiopropaganda käski noin? :D
Ihmeellisiä nämä "laita poika pihalle" -kommentit. Olen parikin tapausta nähnyt, joissa näin on tehty, ja nuori ihminen on lopulta päätynyt itsemurhaan. TIETENKÄÄN läheistä ei jätetä yksin. Äiti kääntää aina kivet ja kannot ja etsii apua lapselleen. Aloitusviestistä on jo aikaa. Toivottavasti tilanne on parantunyt.
Mistä sä luulet että työtön vuokratakuut pieraisee?