Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä SINÄ teet maailman pelastumiseksi - kerätään ketju joka innostaa!

Vierailija
07.06.2019 |

Lapsi oli huolissaan, ettei elä edes vanhaksi jos ihmiskunta tuhoutuu 2050 lukuun mennessä :(

Ajattelin, että olisi mukava innostaa toisia ja itseäkin vielä enemmän, mitä voisimme tehdä? Pienilläkin asioilla on merkitystä!

Meillä on lapsesta saakka ollut tyypillistä:

älä roskaa luontoa
turhat valot / sähkölaitteet kiinni
osta vain "puhdasta" ruokaa (ei turhia allergisoivia kemiallisesti tuotettuja lisäaineita)
vältämme myös palmuöljyä
kierrätämme lähes kaiken: vaatteet, metallit, muovit, lasit, paperit jne jne
ostamme osan vaatteista käytettynä (alusvaatteet ja kengät aina kuitenkin uutena)
ompelen, tuunaan, korjaan ja rakennan itse mitä osaan
veden käyttö aina tarkkaa, ei turhaan valuttamista
pesen vain täysiä koneellisia (astiat, pyykit)
ostan vain kotimaista ruokaa (mielellään lähi)
en osta mitään turhaa
ei lentolomailua (koskaan)

Siinä nyt alkuun, mitä tuli mieleen.
Olen lapsesta saakka ajatellut näin. Roskaamattomuus on jotenkin maalaiselämässä ollut itsestäänselvyys :)
Kaverin kanssa jo pienenä ihmeteltiin,. MIKSI toiset on niin tyhmiä, että heittää roskia luontoon?

Ja mitä voisi päättäjät saada aikaiseksi??

kieltää lentokonematkustelun HUVINVUOKSI

Keksikää lisää!

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen suihkuun, vesi on aina aluksi niin kuumaa ettei sillä voi peseytyä, ja sitä täytyy juoksuttaa melko kauan ennen kuin se muuttuu kylmemmäksi. Kerään aina kuuman veden sankoon ja käytän sen myöhemmin kukkien kastelemiseen tms.

Vierailija
42/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää pelotelko lapsianne tuollaisella! Olette ihan kuin kiihkouskovaiset, joiden lapset sekoavat maailmanloppua pelätessään.

Meillä tytär 8 v. kysyi huolissaan ”koska se ilmastomuutos tulee?’” Koulussa oli peloteltu jos vaikka millä kauhuskenaarioilla.

Katsoin silmiin ja vastasin: ”Ilmastonmuutos on ollut täällä jo satoja miljoonia vuosia. Ei se ole millään tavalla tulossa tai mitään uutta.”

Olet siis valehdellut lapsellesi suoraan ja vielä silmiin katsoen.

Ei ilmastomuutos ole miljoonia vuosia kestänyt, tämä maailman aika on vaan tulossa täyteen ja tämä maailma on tulelle talletettu.

Ihmiset ovat tuhonneet oman maapallonsa ja hukkuvat synteihinsä - 10 vuoden sisällä, tämä kaikki on ohi.

Tee siis parannus synneistäsi Jumalan avulla niin kauan kun voit. Rukoile Jeesusta Kristusta, että Hän pelastaisi sinut ja silloin kaikki elämässäsi muuttuu, ja saat kokea suurta rauhaa, iloa ja turvaa Jumalan suojeluksessa.

Ja muuten, uskovaiset lapset eivät koskaan pelkää maailmanloppua, koska he ovat turvassa "Jumalan kämmenellä".

Kiitos, tuo on hoidettu jo. Rasti ruutuun. En silti jaksa kiistellä koulun kanssa planeetan iästä; menee osastolle ”turhat kiistat sukuluetteloista”, joita Paavali käski välttää.

Voi olla että ilmastonmuutosta on esiintynyt satoja miljoonia vuosia - tai muutamia tuhansia vuosia. Tosiasia on että Jeesus on tulossa takaisin. Siitä en ole varma pitääkö planeettaa häntä varten erikseen lämmittää. Kai se olisi kohteliasta, varsinkin Suomessa on talvisin kurja käyskennellä sandaaleissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan alkuun kaikki voisivat lajitella jätteensa myös kotona. Aivan liikaa laitetaan esim biojätettä tavalliseen roskikseen.

Omakotitalossa asuvat joutuvat sen biojätteen laittaan sinne sekajätteeseen, koska ei ole mitään keräyspisteitä olemassa biojätteille.

Kaikilla ei ole varaa ostaa 400€:n kompostoria.

Vierailija
44/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee yhtään mitään. Antti Rinne on luvannut lopettaa ilmastonmuutoksen tämän hallituskauden aikana. Miksi siis nähdä vaivaa?

Vierailija
45/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan alkuun kaikki voisivat lajitella jätteensa myös kotona. Aivan liikaa laitetaan esim biojätettä tavalliseen roskikseen.

Omakotitalossa asuvat joutuvat sen biojätteen laittaan sinne sekajätteeseen, koska ei ole mitään keräyspisteitä olemassa biojätteille.

Eikä se biojäte mitään haittaa sekajätteen joukossa. Voimalaitoksessa jätteet poltetaan ja niistä syntyy sähköä.

Vierailija
46/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee yhtään mitään. Antti Rinne on luvannut lopettaa ilmastonmuutoksen tämän hallituskauden aikana. Miksi siis nähdä vaivaa?

Kiitos Antti, kiitos demarit! 🙌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻

Vierailija
47/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etsinyt Jumalaa ja rukoillut enkeleitä. Ihmistä ei pelasta mikään muu, Jumala ei anna luonnon kuolla, elämän kuuluu jatkua.

Ihmiset etääntyy asiasta enemmän enemmän enemmän, kun ei kukaan enää usko, tämä maailma kuolee.

Tiedän Jumalan ja enkeleiden seuraavan meitä, ei mikään jää huomaamatta.

Mutta

Lajittelen jätteet ja yritän säästää sähköä, käyttänyt samoja vaatteita sekä kenkiä noin 8 vuotta ja sen jälkeen ostanut uusia. Huonekalut omaa mieltä miellyttäen, ettå jaksan katsoa myös myöhemmin. En roskaa luontoa. Autolla ajan, mahdollisimman vähän. Olen yrittänyt vähentää kemikaalien käyttöä, mikä on yllätävän hankalaa.

Tää maailma missä eletään nyt on kamala.

Vierailija
48/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä. Ruokakuluihin menee noin 40 euroa viikossa, autoa ei ole, asun hyvin pienessä yksiössä, pidän lämpöjä suht vähän talvisinkaan päällä paitsi tietysti kylppärissä, en juuri matkustele. Pelkästään olemalla köyhä kulutan noin puolet vähemmän maapallon resursseista kuin yksikään keskituloinen viherhippi, vaikka makkaraa ja jauhelihaa paljon syönkin.

Vierailija
49/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asut omakotitalossa niin mitä voit tehdä hyvittääksesi sen on nimenomaan edes ne biojätteet pistää mullaksi on rahaa tai ei. Ole kuukausi ilman safkaa et saat sen kompostorin. Tai syö 2 kk vähemmän.

Vierailija
50/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhänä on vaikea karsia mistään, mutta otin kattovalaisimesta yhden kynttilälampun pois. Neljä jäi vielä jäljelle ja niiden valossa näkee ihan tarpeeksi hyvin. Sähkölaskukin hiukan pienenee.

Oletko miettinyt ettei se ledilamppu mitään sähkä vie. Vuodessa säästät ehkä 5 senttiä tai alle.

Vierailija
51/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asut omakotitalossa niin mitä voit tehdä hyvittääksesi sen on nimenomaan edes ne biojätteet pistää mullaksi on rahaa tai ei. Ole kuukausi ilman safkaa et saat sen kompostorin. Tai syö 2 kk vähemmän.

Ainakin meillä saa jätemaksuun alennuksen kun kompostoi itse biojätteet. Lisäksi pienempi jäteastia riittää. Puutarhaan ei tarvitse ostaa mitään lannotteita. Kompostori on käytännössä ikuinen, joten se ei ole menoerä vaan investointi joka meilläkin on jo säästämisen puolella.

Vierailija
52/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan nurmen perinteisesti ilman polttoainetta tai sähköä.

Vierailija
53/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meillä saa jätemaksuun alennuksen kun kompostoi itse biojätteet. Lisäksi pienempi jäteastia riittää. Puutarhaan ei tarvitse ostaa mitään lannotteita. Kompostori on käytännössä ikuinen, joten se ei ole menoerä vaan investointi joka meilläkin on jo säästämisen puolella.

Tömä juuri. Oon niin pihi, että ostin heti kompostorin. Jätemaksussa jo säästää lähes 50€ vuodessa. Kevätlannoitteet ja mullatkin maksaisivat muutaman kympin vuodessa. Nyt kaikki tulee oman pihan perällä puksuttavasta pömpelistä. Ekologisuus sitten kaupan päälle!

Vierailija
54/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkusta lentokoneella. Todellisuudessa kärsin lentopelosta, mutta pidän lentokonematkustelua muutenkin turhana.

Vierailija
55/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Minun tekoni tai tekemättä jättämiseni eivät tätä maailmaa pysty pelastamaan.

Vierailija
56/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
57/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon melkeeen puolet elämästä eläny niiin että käyny korkintaa yhden kerran pihalla vetämässä happea.

Vierailija
58/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä oon melkeeen puolet elämästä eläny niiin että käyny korkintaa yhden kerran pihalla vetämässä happea.

Päivässä.

Vierailija
59/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tehnyt kovan päätöksen jättää lapset tekemättä. Tosin vastakkainen sukupuoli on avustanut tässä asiassa vuosien mittaan tehokkaasti.

Pentti 57v Suomussalmi

Vierailija
60/131 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan tee lapsia, nehän ne vasta saastuttavat. Ihan turha yrittä pienen Suomen pelastaa koko maapallo kun Japani, Kiina ym. saastuttavat eniten, pitäiskö sinne mennä vähän saarnaamaan.

Tulee lähi-idän valerauhasopimus, jossa julistetaan rauha rauha - ei hätää mitään. Sitten tulee antikristus joka pakottaa ottamaan pedon merkin joka on se kuuluisa 666 mistä Raamattukin puhuu. Se pakottaa kaikki ihmiset - niin suuret kuin pienetkin ottamaan sen joko oikeaan käteen tai otsaansa ja ilman sitä ei kukaan voi ostaa myydä eikä tehdä ylipäätään yhtään mitään.

Sitä tullaan markkinoimaan helppona aikaa säästävänä juttuna - nykyisinhän kaikilla on kiire johonkin - siis mihin?. Uskovaiset eivät tule ottamaan sitä ja se voi maksaa jopa henkesi eli marttyyrikuoleman, mutta on se sen arvoista että pääsee Jeesuksen kanssa iankaikkiseen elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi