Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16v poika sai potkut kesätyöstä 4 päivän jälkeen :(

Vierailija
06.06.2019 |

Kaupungilla puutarhahommissa. Oli "haistatellut vitut" esimiehelleen, kun tämä oli pyytänyt tekemään jotain jota lapseni ei ollut halunnut. Ymmärrän että tuo on epäkohteliasta eikä ollenkaan sopivaa, mutta silti olen hieman pöyristynyt miten joku ruohonleikkuria ajeleva esimies voi pelkästään yhden tilanteen perusteella tehdä tuollaisen päätöksen ja lopettaa kesätyösuhteen. Eikä poikaani oltu kuultu ollenkaan, koska hän oli lähtenyt suutuspäissään jo kotiin. (ei myöskään yritetty ottaa yhteyttä asiasta keskutellakseen, myöskään meihin pojan vanhempiin ei oltu yritetty ottaa yhteyttä..).

Miten teini voi oppia jos kukaan ei ota vastuuta ja näytä hänelle esimerkillä miten käyttäydytään työpaikalla?

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä kaupungin ja valtion työntekijät ovat monesti tuollaisia. Kun ovat työssä missä ei etenemismahdollisuuksia tai arvostusta niin nousee helposti kusi päähän ja pompottelevat sitten kesätyöntekijöitä. :/

Vierailija
42/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sun pojan piti panna sitä esimiestä heti ekana päivänä? Miten tyhmä voi olla!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko potkut vai ottiko poika vaan loparit?

Vierailija
44/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikasi jätti työt kesken koeajalla, ihan hyvä syy purkaa työsopimus. Kaupungin kesätyöt on sellaisia, että jonoa riittää, ja jos yksi alkaa perseilemään niin seuraavaa vaan sisään.

Aloitushan on provo, mutta missä alaikäisen kesätyössä muka noudatetaan koeaikaa?

Vierailija
45/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ainakin noihin puutarhahommiin on 18 vuoden ikäraja, joten epäilen tän aloituksen olevan ap;n mielikuvitusta. 17 vuotiaan äiti.

Jaa. Mun lapsi on 16 ja kesätöissä kaupungilla noissa hommissa.

Mun lapsi oli kaupungin kesätöissä noissa hommissa 15 ja 16 vuotiaana.

Vierailija
46/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankan alku.

Vierailija
47/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksoin olla hiljaa peräti 6 vuotta, sitten haistatin pitkät pashat pomolle ja läksin ovesta ulos.

Enkä takaisin mennyt, enkä ikinä katunut lähtöä.

Vierailija
48/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyöt pois 15-16 vuotiailta!!!!! EI MITÄÄN KESÄ HESSUJA MINNEKKÄÄN! nykyinen wt polvi ei ansaitse töitä!!! menkööt rannalle riviin kännykät käteen kaljaa kittaamaan. 

Vierailija
49/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, te olette hakeneet sen puolesta töitä ja nyt hoidatte tämänkin. Mä olin tossa iässä jo vuoden kokopäivätyössä ja säästin opiskeluihin.

Vierailija
50/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaupungilla ulkotoimipalveluissa minäkin, ja ikävä sanoa, mutta tuollaisia ne jotkut nuoret siellä juuri ovat. Eivät nyt ihan haistattele, mutta mitään ei haluttais/jaksettais/viitittäis tehdä, mutta kun näprätä kännykkää.

Sinne tungetaan myös sossun toimesta esim. huumekoukussa olevia notkumaan. Kun niin yritetään kuntouttaa ja sopeuttaa yhteiskuntaan. Viime kesänäkin oli yhtenä yönä viety kaikki hiukankin arvokkaammat työkalut ja -koneet varastotiloista. Kamerasta sitten nähtiin syyllinen. Mutta eihän sitä työmaalla enää ollut pariin viikkoon näkynykään...

Onneksi joka kesä on muutama todellinen helmi noissa kesätyöntekijöissä! Tekevät, mitä pyydetään. Tulevat ajallaan ja kohtelevat ihmisiä kunnolla. Sellaisten kanssa on ilo tehdä töitä!

Vierailija
51/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn satunnaisesti tällä palstalla ja nyt oon muutamana päivänä huomannut että kovasti köppääsiä juttuja täällä piisaa yhden ihmisen toimesta. Tyylistä hoksaa notta jollakin ei nyt vain taito riitä, liian monta huonoa ja "juosten kustua" tekelettä on palstalle nakattu. Toivon oikeesti panostusta, tästäkin oisi pienellä vaivalla saanut uskottavan.

Vierailija
52/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

andymccouys kirjoitti:

miten joku vanhempi voi antaa lapsensa kasvaa noin kieroon ettei kunnioita esimiestä? potkut teille kaikille koko perheelle pitäs antaa, tuolla asenteella tuskin tulee pärjäämään missään

Emmää ny tiedä... Mäkään en kummemmin kunnioita mun esimiestä. En kyllä haistattele ja teen mitä sanotaan, mutta muuten ei niin kiinnosta sen jutut. 

Olen ollut vuosia saman esimiehen alainen ja ylennytkin sekä saan jostain syystä kehujakin. 

Pointtini varmaan on että ei pomoja tarvitse niin hirveästi arvostaa tai kunnioittaa, kunhan vaan tekee  niinkuin ne sanoo.

Vierailija
53/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

Ei tarvitsekaan alistua. Hänhän toki osaa itse tienata itselleen elantonsa ilman veronmaksajien kustannusta.

Vierailija
54/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haistatti vitut ja lähti kotiin kesken työpäivän ilman lupaa, ja hänen perään olisi pitänyt soitella ja maanitella takaisin töihin....?

Vierailija
55/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno. Tavallaan ihan oikein, mutta sinänsä olen kyllä sitä mieltä, että nuorelle pitäisi antaa mahdollisuus parantaa tapansa. Varoitus ja tiukka ohjeistus mitä jatkossa odotetaan. Ei niistä ikinä kasva yhteiskuntakelpoisia, jos ei jossain kohdassa sanota, että tuollainen käytös on väärin ja näin sen voi korjata.

Tietysti voidaan kysyä onko se kesätyöpaikan pomon tehtävä alkaa kasvattaa, mutta niin se vain menee, että kotona annetaan tietyt eväät ja jotkut eivät vaan tajua vaikkapa työpaikka käytöstä ja mitä siihen kuuluu.

Itse olen muutaman haistattelijanuoren ns pistänyt ruotuun omalla työpaikallani ja ihan kelpo tekijöitä niistä on tullut. Kaikilla ei vaan ole sisäsyntyisenä oikeanlaista työasennetta, mutta useimmat tiukan varoituksen jälkeen kyllä ovat ihmisiksi. Helppoahan se olisi, jos kaikki olisivat valmiita työntekijöitä, jotka pienellä perehdytyksellä saa vauhtiin.

56/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et edes kertonut mitä häneltä oli vaadittu? Niin oltais voitu puntaroida tilannetta...

Jos työtehtävää eiole työsoppariin merkattu, niin ei sitä tule tekemäänkään, teinejä yritetään tietysti aina polkea näissä asioissa, ette teeppäs nyt tästä vielä nämä pari juttua kun minun pittää mennä katsomaan jääkiekkoo...

Vierailija
57/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten sama provo tällä palstalla, jopa sama työpaikka, josta potkut tuli.

Vierailija
58/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kaupungit työllistävät juuri tuonikäisiä nuoria kesätöihin neljäksi viikoksi. Noihin kesäpaikkoihin on tunkua. Eihän niissä mitään koeaikoja ole ei kesätöissä ole, kun ne ovat niin  lyhyitä. 

Joskus on ollut vain kahdenkin vkon pätkiä tarjolla, että nuoret oppisivat työelämää, se on siis eri kuin TET, sillä siitä kahdenkin vkon työstä nuori saa palkaan

Ikävää vain se, että näille nuorilla ei riitä työhön perehdyttäminen, vaan pitää myös opettaa sne  kaikki perusasiat: että töihin tullaan ajoissa, siellä tehdään sitä hommaa mitä muut antaa ja puhelinta käytetään pääosin tauoilla, vapaata ei saa kun haluaa jne jne..

Heille pitää siis pettaa, miten töissä ollaan,

Miksi kotona ei tätä opeteta tai miksi koulussa yläkoulun puolella ei opeteta työelämän alkeitakaan?

Vierailija
59/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hommas tahallaan itselleen potkut.

Kivempi maleksia kotona ja kavereiden kanssa hengailla.

Vierailija
60/132 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMS85 kirjoitti:

Et edes kertonut mitä häneltä oli vaadittu? Niin oltais voitu puntaroida tilannetta...

Jos työtehtävää eiole työsoppariin merkattu, niin ei sitä tule tekemäänkään, teinejä yritetään tietysti aina polkea näissä asioissa, ette teeppäs nyt tästä vielä nämä pari juttua kun minun pittää mennä katsomaan jääkiekkoo...

Ei mullakaan lue eritelteltynä työsopparissa tehtäviä. Saanko kieltäytyä kaikesta?

Olisi muuten kiva nähdä soppari jossa lukisi. Lääkärin tehtävät vaikka. Siinä ei taitaisi tila riittää kun luetellaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi