Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ottaa molemmat, henkilökortti ja passi?

Vierailija
06.06.2019 |

Matkustuksen kannaltahan passi on tarpeellinen vain jos matkustaa Euroopan ulkopuolelle. Sillä siis pääsee minne vaan, mutta henkilökortti on muuten mukavampi pitää mukana.
Jäin tässä miettimään, että onko mitään järkeä ottaa molemmat? Hieman säästää rahaa siinä, kun ne tilaa samalla hakemuksella (6e säästö/kappale). Siinä olisi ainakin se etu, että jos toinen hukkuu, niin toisella pystyy silti vielä todistamaan henkilöllisyyden.
Ja passi voisi olla enimmäkseen kotona kaukomaille lähtöä varten, kun taas henkilökortti saisi pysyä mukana joka päivä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota molemmat.

Vierailija
2/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ajokortti, henkilökortille ei ole paljon käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti ei enää välttämättä käy kaikkialla, vuoden alusta muuttunut. Henkilökortilla pääsee Ruotsiin.

Vierailija
4/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperittomana saa ilmaiset palvelut!

Vierailija
5/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortilla et saa edes sitä henkilökorttia ulos R:ltä.

Vierailija
6/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin molemmat mutta niin että eivät ole ihan yhtä aikaa vanhenemassa

Vierailija
7/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain henkilökortti.

Jos et ole kova matkustelemaan, niin ei sitä passia kanata sen muutaman euron säästön takia hankkia. Saattaa käydä että onkin sen 5v vain kaapissa pölyttymässä ja maksoit turhaan 40-50e.

Vierailija
8/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti ei enää välttämättä käy kaikkialla, vuoden alusta muuttunut. Henkilökortilla pääsee Ruotsiin.

Vahvaa tunnistautumista tarvii niin harvoin, että sitä varten en erillistä henkilökorttia ottaisi.

Vierailija
9/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti kelpaa äänestäessä, alkoholiostoksilla, postipakettia hakiessa ja silloin, kun poliisi pysäyttää tien varteen. Mihin muuhun arkielämässä tarvitsee henkkaria?

Vierailija
10/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortilla et saa edes sitä henkilökorttia ulos R:ltä.

Voimassa olevalla passilla saa.

Vierailija
11/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Matkustuksen kannaltahan passi on tarpeellinen vain jos matkustaa Euroopan ulkopuolelle."

Moskovaan, joka sijaitsee Euroopassa, ei pääse ilman passia.

Vierailija
12/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain passi ja ajokortti

Vierailija
13/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passi, sillä pääsee kaikkialle. Henkkareilla vaan eu maihin

Vierailija
14/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti tarkkaan, matkustatko viiden vuoden sisällä Euroopan Unionin maiden ulkopuolelle? Jos et, ei kannata maksaa turhasta.

Henkilökortti käy siis EU-maihin ja mahtuu sopivasti lompakkoon / puhelimen kuoreen.

Vierailija
15/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain passi vaikken ole matkustanut kuin muutaman kerran elämässäni. En silti näe mitään syytä maksaa henkilökortista kun samalla rahalla saa passinkin jolla pääsee halutessa maailman ympäri. 

Ja raahaan itse asiassa passia aina mukananikin käsilaukun sivutaskussa koska kerran multa kysyttiin paperit ja kieltäydyttiin myymästä alkoholia kun ei ollut mitään mukana. Ja olin tuolloin lähemmäs 40.

Vierailija
16/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahvaa tunnistautumista tarvii niin harvoin, että sitä varten en erillistä henkilökorttia ottaisi.

Tilanne on muuttumassa, niin kuin tuossa joku jo sanoi. Pian on se tilanne, ettei ajokortti kelpaa mihinkään muuhun kuin ajo-oikeuden todistamiseen. Edes pakettia ei saa sitten postista ulos ajokorttia näyttämällä.

Vierailija
17/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on muuttumassa, niin kuin tuossa joku jo sanoi. Pian on se tilanne, ettei ajokortti kelpaa mihinkään muuhun kuin ajo-oikeuden todistamiseen. Edes pakettia ei saa sitten postista ulos ajokorttia näyttämällä.

Koska?

Vierailija
18/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan ottaa ne molemmat varmuuden vuoksi D:

Tuli kerrankin niin hyvä passikuvakin.

Vierailija
19/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain passi mitä käytän aina matkustaessa vaikka menisin vain Ruotsiin.

Vierailija
20/20 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajokortiton, eli henkilökortti itselleni aikas pakollinen. Passille en ole kokenut tarvetta. Olen matkustanut suuresti Euroopassa, aina selvinnyt siis henkilökortilla. Henkilökortin mukavuus tosiaan tuo, että kulkee helposti mukana ja sillä saa esim. Kela-korvattavat lääkkeet apteekista.

En sinuna passista maksaisi, paitsi jos tietäisin matkustavani jonnekin missä tuon tarvitsisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän