Koirattomat: jos ottaisit koiran, minkä koiran ottaisit?
Minulla on lievä koirakuume ja olen katsellut kuvia ja tietoja eri rotujen edustajista, millainen luonne yms. Jos sinä koiraton ottaisit nyt koiran, mikä rotuisen ottaisit?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Labradoodle. Ei oo vielä ainakaan virallinen rotu.
Tajuan muuten, mutta onko kukaan muu ihmetellyt 3000 - kyllä - 3000 € hintaa?
Olen ihmetellyt ja sitä myös, että miksei ne on pakko steriloida.
Aikamoinen bisnes niiden kasvattajille Suomessa. Ihan huijausta. Eivät halua muita apajille, jolloin hinta laskisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen bisnes niiden kasvattajille Suomessa. Ihan huijausta. Eivät halua muita apajille, jolloin hinta laskisi.
Tuo sterilointipakko on myös karua:
Hankkisin pienen, iloisen, seurallisen koiran, joka pärjäisi myös ilman suurempiq aktiviteetteja. Pienessa koirassa kuluerät ovat myös pienemmät (ruoka, eläinlääkäri jne) ja sen saa helposti mukaan vaikkapa lentomatkalle. En ole sellainen ihminen, että jaksaisin olla jokatoinen viikko trimmaamassa koiraa, enkä tykkää partakarvallisista koirista, koska niiden suunympärystö tuntuu olevan aina likaa täynnä (ruuanjämät, havunneulaset jne).
Ottaisin varmastikin perhoskoiran. Pieni, mukavanluonteinen, turkkia tarvitsee vaan harjailla, ei turpakarvoja, aktiivinen muttei liian, suht terve ja pitkäikainen rotu ja ilmeisesti myös älykäs, mikäli niihin koirarotujen älykkyysrankingeihin on uskominen.
Ottaisin myös ehdottomasti nartun. En tykkää siitä että koira merkkauspissailee ja siitä tulee aivoton (leikattunakin) jos lähistölla on narttuja. Kokemukseni mukaan nartut ovat myös ihmisrakkaampia kuin urokset.
Kasvissyöjä veganuis -rotuisen karvattoman ja kuolaamattoman, haukkumatoman ja pissimättömän lelukoiran. Muut koirathan kohta lopetetaan ilmastonmuutoksen vuoksi.
Postin noutajan. Sellaisia ei kyllä ole, kun postiakan ei enää jaeta.
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjä veganuis -rotuisen karvattoman ja kuolaamattoman, haukkumatoman ja pissimättömän lelukoiran. Muut koirathan kohta lopetetaan ilmastonmuutoksen vuoksi.
Putkosen Masakin osallistuu keskusteluun?
Chihuahuan, koska naiset tykkää niistä. Itsehän en juuri pikkurakeista välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä että koirat on pakko sterkata, eipähän tule enempää pimeitä koiratehtaita.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja inhoan chihuja. Inhottavia pikkuräksyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosi?! Oh hoh. Onpas sekarotuisella hintaa. Ihanko niitä joku kasvattaa?
Kannattaa googlettaa. Pahimmillaan hinta on lähtien 3000 € - ja edullisimmillaankin 2800 €. Miksi?
Joo googlailin. Löytyi aika jäätävää keskustelua suomi24 -palstalta. Itsellä ollut labradoreja 30 vuotta niin sitä kautta vähän kiinnostaa. Täyttä rahastusta. Kotisivuilta ei löydy kasvattajan nimeä jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhun nyt seurapiirinaisista. WT:thän tykkääkin vaan isoista koirista.
t. M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhun nyt seurapiirinaisista. WT:thän tykkääkin vaan isoista koirista.
t. M31
Ei ei, olet pudonnut kyydistä. Pikkukoirat ovat nykyään nimenomaa wt-naisten koiria. Seurapiirinaiset suosivat weimarinseisojia, vinttikoiria ja joskus jopa dobermaneja. Pienistä koirista korkeintaan beaglet ja corgit kelpaavat.
Olen seuraillut silloin tällöin Youtubessa yhden pitkäaikaissairaan nuoren naisen kanavaa, ja hänellä on miehensä kanssa koulutettuna palvelukoirana eli "service dogina" puudeli (siis standard poodle eli sellainen iso puudeli).
Välillä ajattelen ohimennen, että olisi hauskaa, jos itsellänikin olisi sellainen palvelukoirana. Minulla on MS-tauti, joka tosin ei ole johtanut vammaisuuteen. Nykyään palvelukoiria koulutetaan monenlaisiin lieviinkin sairaustiloihin, ainakin Yhdysvalloissa.
Monilla on virheellinen mielikuva puudelista, siis että se on semmoinen pölhön näköiseksi trimmattu näytöskoira. Normaalisti ja esim. palvelukoirana puudeli on lyhytkarvainen ja elegatin kaunis. Puudeli on toisiksi älykkäin koirarotu maailmassa.
Saksanpaimenkoiriakin koulutetaan palvelukoiriksi Yhdysvalloissa. Sellainenkin olisi kiva, ehkä täysmustana.
Olen kuitenkin päättänyt, etten ota koiraa ainakaan tässä elämätilanteessa, koska en ole valmis sitoutumaan siihen täydellisesti.
Olen sitä paitsi enemmän kissaihminen. Haaveilen norjalaisesta metsäkissasta. Perheellämme oli aikoinaan kissa, joka oli puoliksi norjalainen metsäkissa. Kissaakaan en silti ottaisi tässä elämätilanteessa, koska haluaisin, että se saisi juoksennella vapaana lähimetsissä yms. Jos asuisin omakoti- tai rivitalossa maan tasalla ja luonnon läheisyydessä, ottaisin ehkä norjalaisen metsäkissan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Villakoira. Siisti, älykäs, seurallinen, helppo hoitaa jos pitää Turkin lyhyenä. Ei vaadi hirveästi liikuntaa, mutta jaksaa lenkillä hyvin mukana.
Faith kirjoitti:
Olen seuraillut silloin tällöin Youtubessa yhden pitkäaikaissairaan nuoren naisen kanavaa, ja hänellä on miehensä kanssa koulutettuna palvelukoirana eli "service dogina" puudeli (siis standard poodle eli sellainen iso puudeli).
Välillä ajattelen ohimennen, että olisi hauskaa, jos itsellänikin olisi sellainen palvelukoirana. Minulla on MS-tauti, joka tosin ei ole johtanut vammaisuuteen. Nykyään palvelukoiria koulutetaan monenlaisiin lieviinkin sairaustiloihin, ainakin Yhdysvalloissa.
Monilla on virheellinen mielikuva puudelista, siis että se on semmoinen pölhön näköiseksi trimmattu näytöskoira. Normaalisti ja esim. palvelukoirana puudeli on lyhytkarvainen ja elegatin kaunis. Puudeli on toisiksi älykkäin koirarotu maailmassa.
Saksanpaimenkoiriakin koulutetaan palvelukoiriksi Yhdysvalloissa. Sellainenkin olisi kiva, ehkä täysmustana.
Olen kuitenkin päättänyt, etten ota koiraa ainakaan tässä elämätilanteessa, koska en ole valmis sitoutumaan siihen täydellisesti.
Olen sitä paitsi enemmän kissaihminen. Haaveilen norjalaisesta metsäkissasta. Perheellämme oli aikoinaan kissa, joka oli puoliksi norjalainen metsäkissa. Kissaakaan en silti ottaisi tässä elämätilanteessa, koska haluaisin, että se saisi juoksennella vapaana lähimetsissä yms. Jos asuisin omakoti- tai rivitalossa maan tasalla ja luonnon läheisyydessä, ottaisin ehkä norjalaisen metsäkissan.
Minä sairastan tavallasi myös. Vähäisen allergian vuoksi tarvitsisin juurikin hypoallergiarodun (labradoodle, espanjanvesikoira). Hinnat pitävät ruodussa olla hakematta seuraa koirasta - valitettavasti. Asun rivarissa, ja saisin koiran kyllä lenkitettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää sterilointi on aivan pimeä juttu. Jos ei steriloi tulee kuulemma 10 000 euron sakko! Wtf. Ei ole kuulemma kuitenkaan laillista, kaatuu kohtuullisuus periaatteen nojalla lain silmissä. Haluavat pitää pentutehtailun itsellään. Täytyypä googlailla lisää.
Sellaisen jota ei tarvitse päivittäin lenkittää ja kusettaa, eikä turkki vaadi hoitoa. Olen niin laiska että en missään nimessä sopisi koiranomistajaksi.
Mäyräkoiria fanitan kyllä lähes seksuaalisesti, etenkin lyhytkarvaisia ja pienempiä muunnoksia.
Vierailija kirjoitti:
eräs tuttu haki ulkomailta asti tän rotuisen. Mulle tärkeämpää on koiran luonne ja mahdollinen terveys kuin että se on tietyn näköinen rotukoira.
Aivan samoin kuin espanjanvesikoirat etc. Ja tonni - ainakin - hinnasta pois.