Janni Hussilla syöpä
Ikävä juttu, mutta onneksi vielä hoidettavissa. Kertoo instagramissa asiasta.
Kommentit (189)
Kommentit täällä olisivat varmasti hyvin erilaisia, jos sairastunut olisi vaikka arttu wiskari.
Luin nyt sen Jannin päivityksen. Onhan tuossa asiaakin. Kehottaa muitakin käymään kontrollissa.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä asia, joo, mutta jotenkin tässäkin on tätä some-rahastuksen makua. En tarkoita, etteikö syöpä olisi vakava asia, mutta levinnyttä, parantumatonta syöpää sairastavan omaisena, tuntuu aika vähäpätöiseltä, että jokin pieni luomi leikataan ja thats it. Sori vaan, en nyt jaksa olla empaattinen!
Viitsitkö tutustua asiaan vähän tarkemmin. Häneltä leikattiin aiemmin "pieni luomi", nyt kymmenen sentin alue, kun sairauden laatu on selvinnyt.
Sarkooma on harvinainen ja todella vaarallinen. Jokainen tapaus on "yksilönsä", koska se voi esiintyä niin monessa eri paikassa ja monella eri tavalla, mutta yleensä on ärhäkkä. Syöpäklinikalla on tiimi (oli ainakin joitain vuosia sitten, kun omaiseni sairasti), joka tekee jokaiselle potilaalle henkilökohtaisen hoitosuunnitelman, joka elää taudin vastatessa hoitoon/ edetessä.
Videolla Janni sanoo, että on kiitollinen, ettei ole mununaissyöpää, mutta itse asiassa munuaissyöpä on yleensä ottaen helpompi hoidettava kuin sarkooma. Toki voi olla, että Jannin sarkooma on hyvin erilaistunut, jolloin ei ole niin aktiivinen leviämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti tsemppiä Jannille, mutta pakko sanoa... Ei mulla ainakaan syöpädiagnoosin jälkeen kävisi ekana mielessä että "tästä saakin hyvää matskua instaan".
Mutta what do I know, enpä edes kuulu sinne.
Mutta sinulle tulee kuitenkin melkein ensimmäiseksi mieleen arvostella toisen somekäytöstä, kun kuulet hänen syövästään.
Mikäs sinun tekosyy on? Saatat pahoittaa mielen jos minullakin on syöpä.
Et ilmoittanut syövästäsi, ilmoitit että sinä pidät jannin somekäytöstä arvosteltavana. Sillä hetkellä, kun kuulet hänen syövästään. Se on sinulla ekana mielessä.
Itseasiassa ensimmäinen lauseeni oli että toivotin Jannille tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä asia, joo, mutta jotenkin tässäkin on tätä some-rahastuksen makua. En tarkoita, etteikö syöpä olisi vakava asia, mutta levinnyttä, parantumatonta syöpää sairastavan omaisena, tuntuu aika vähäpätöiseltä, että jokin pieni luomi leikataan ja thats it. Sori vaan, en nyt jaksa olla empaattinen!
Lähden kohta hautausmaalle viemään kukkia vuosipäivänä ja kyllä, minulla riittää empatiaa Jannille. Tsemppiä!
Voimia toki myös sinulle ja perheellesi nauttimaan jäljellä olevista päivistä ja kestämään tulevaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti tsemppiä Jannille, mutta pakko sanoa... Ei mulla ainakaan syöpädiagnoosin jälkeen kävisi ekana mielessä että "tästä saakin hyvää matskua instaan".
Mutta what do I know, enpä edes kuulu sinne.
Mutta sinulle tulee kuitenkin melkein ensimmäiseksi mieleen arvostella toisen somekäytöstä, kun kuulet hänen syövästään.
Mikäs sinun tekosyy on? Saatat pahoittaa mielen jos minullakin on syöpä.
Et ilmoittanut syövästäsi, ilmoitit että sinä pidät jannin somekäytöstä arvosteltavana. Sillä hetkellä, kun kuulet hänen syövästään. Se on sinulla ekana mielessä.
Itseasiassa ensimmäinen lauseeni oli että toivotin Jannille tsemppiä.
Voi kuinka fiksu, empaattinen ja hieno ihminen oletkaan! Vasta toisena ajatuksenasi oli dissata toisen somepäivityksiä syöpädiagnoosista!
Ei ole pieni leikkaus, jos mahdollisesti tarvitaan ihonsiirtoa ja tuollaisenkin ihoalueen postamisen jälkeen voi olla käden toimintaongelmia ja aikamoinen monttu voi jäädä, kun leikataan turvamarginaalilla. Vastaavanlaisia leikkauksia tehdään sellaisessakin "pikkuihosyövässä" kuin melanoomassa, joka leviämään päästyään on nopeastikin tappava tauti. Melanooman alkumerkit voivat olla hyvinkin vaikeasti havaittavissa.
Lähipiirissä on sekä syöpään kuolleita, levinnyttä syöpää sairastavia, syövästä parantuneita ja 15 cm ja syvän montun käsivarteensa saanut ihosyövän sairastanut, jolla myös voi syöpä uusiutua ja levitä muihinkin elimiin. Empatiaa riittää kyllä Hussille ja muillekin sairastuneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, kun nämä terveyden perikuvat sairastuvat kaiken maailman syöpiin.
Olisiko aika tutkia myös ne suihkurusketusmönjät? Sekä välttää muutenkin aurinkoa? Ja ne kaikenmaailman lisäravinteet?
Eiks toi ruskettuminen ole jo so last season?
Tuo juuri. Tein asiakkaalle fitnessin ja urheilun verkkokauppaa ja tämä sanoi, että 95 % koko alan liikevaihdosta tulee lisäravinteiden myynnistä. Kuntolaitteita, vaatteita ja kenkiä menee todella vähän.
On varmaan ihan totta.
Pelkällä urheilulla ja lihalla&perunalla ei tule tuota ulkomuotoa. Itse olen urheillut tosi paljon ja tosi rankkoja lajeja, tehnyt myös fyysistä työtä, mutta ei näy missään, kun on läskiä päällä. Dieettejä en ole pahemmin harrastanut, enkä mitään ruokavalioita, pääasiassa kotiruualla elänyt.
Lähimmäs Janni Hussin ulkonäköä pääsin silloin, kun tupakoin.
Just, itse käyn salilla 3-4x viikossa ja syön ihan normaalia kotiruokaa (juuri myös sitä perunaa ja lihaa). Unohtukohan sulta vielä salaatti tosta kyljestä tai muuten ruokailut rempallaan? Dietannut en ole koskaan, ainoastaan synnytyksen jälkeen katsoin hieman tarkemmin mitä söin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, kun nämä terveyden perikuvat sairastuvat kaiken maailman syöpiin.
Olisiko aika tutkia myös ne suihkurusketusmönjät? Sekä välttää muutenkin aurinkoa? Ja ne kaikenmaailman lisäravinteet?
Eiks toi ruskettuminen ole jo so last season?
Tuo juuri. Tein asiakkaalle fitnessin ja urheilun verkkokauppaa ja tämä sanoi, että 95 % koko alan liikevaihdosta tulee lisäravinteiden myynnistä. Kuntolaitteita, vaatteita ja kenkiä menee todella vähän.
On varmaan ihan totta.
Pelkällä urheilulla ja lihalla&perunalla ei tule tuota ulkomuotoa. Itse olen urheillut tosi paljon ja tosi rankkoja lajeja, tehnyt myös fyysistä työtä, mutta ei näy missään, kun on läskiä päällä. Dieettejä en ole pahemmin harrastanut, enkä mitään ruokavalioita, pääasiassa kotiruualla elänyt.
Lähimmäs Janni Hussin ulkonäköä pääsin silloin, kun tupakoin.
Just, itse käyn salilla 3-4x viikossa ja syön ihan normaalia kotiruokaa (juuri myös sitä perunaa ja lihaa). Unohtukohan sulta vielä salaatti tosta kyljestä tai muuten ruokailut rempallaan? Dietannut en ole koskaan, ainoastaan synnytyksen jälkeen katsoin hieman tarkemmin mitä söin.
Salaattiakin syön kyllä, mutta en ainoastaan. Tarkoitan vaan, että ainakaan minä en saa ilman dieettiä ja lisäravinteita tuollaista ulkomuotoa - pelkällä liikunnalla.
Tupakoin vuoden-pari, ja silloin näytin tuolta. En terveellisillä elämäntavoilla siis.
Täällä on kyllä tosi säälittäviä kommentteja taas.
Kyllä te olette kamalia ihmisiä.
Kaikkea hyvää Jannille. Kaunis, nuori, elämäniloinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Fitness-ihmiset on tosi yliedustettuina syövissä. Joku siinä elämäntyylissä on vaarallista. Kropan vieminen liian äärirajoille, lisäravinteet, kaikki proteiinijauhot sun muut?
Mistä tuollainen oletus?
Tämä Jannin syöpä ei sitten ole mikään IHOsyöpä vaikka se ihosta löytyikin. Hänellä on sidekudoskasvain eli pehmytkudossarkooma. Aivan eri asia kuin ihosyöpä. Sidekudoskasvain ei tule liiasta auringosta.
Pölöt.
Ot, mitä mahtaa kuulua Janitalle? Ei ole päivittänyt instaakaan tammikuun jälkeen 😕
Voi miten surullista.
Kovasti tsemppiä Jannille kyllä sinä siitä selviät. 💪
Täällä on maailman paras hoito.
Uutinen pysäytti. Arvostan Jannia, joka kertoi asian julkisesti ja muistuttaa, että ihomuutokset on hyvä käydä näyttämässä lääkärille.
Toivon kaikkea hyvää Jannille ❤️
Vierailija kirjoitti:
Fitness-ihmiset on tosi yliedustettuina syövissä. Joku siinä elämäntyylissä on vaarallista. Kropan vieminen liian äärirajoille, lisäravinteet, kaikki proteiinijauhot sun muut?
Liekö tästä asiasta olemassa joku tutkimuskin, vai pelkästään oma mutu-tuntemuksesi?
Vierailija kirjoitti:
Tämä Jannin syöpä ei sitten ole mikään IHOsyöpä vaikka se ihosta löytyikin. Hänellä on sidekudoskasvain eli pehmytkudossarkooma. Aivan eri asia kuin ihosyöpä. Sidekudoskasvain ei tule liiasta auringosta.
Pölöt.
Ultraviolettisäteily tunkeutuu syvälle ja aiheuttaa solutason muutoksia. Eli syöpää.
Vierailija kirjoitti:
Ihotautilääkärin mukaan klo 10-14 on huonointa olla ulkona, siis pitkään paikallaan.
Lapset tulisi suojata vaatteella. Esim valkoinen t.paita, housut ja lakki tietysti päähän
Sarkooma ei ole ihosyöpä.
Itse en menis tällästä youtubeen selittämään...
Ei kukaan ole sanonut, että leikkauksen jälkeen homma olisi that's it. Kyllä tuo on valitettavasti "ihan kunnon syöpä", joka on voinut lähettää etäpesäkkeitä. Aina jollain menee paremmin ja jollain kurjemmin.