Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saran ja Sofian, 9, hauska harrastus poiki kansainvälisen mallisopimuksen

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eivät ole kovin kummoisen näköisiä. Tummalla todella ruma rako etuhampaiden välissä.

Tuollainen mallitouhu tuon ikäisillä ei ole kyllä ihan tervettä, sivan varmasti ulkonäköpainnet tulevat olemaan kovat sitten kun vähän kasvavat ja alkavat tajuta jotain. Prinsessaleikkeihinkään tätä ei oikein voi rinnastaa kuten jutussa yritettiin - leikit ovat leikkiä ja haaveilua, mallintyö on työtä.

Siis samassa postauksessa olet muka huolissasi lapsista, mutta myös solvaat lasten ulkonäköä..? Mikä ei matchää?

Vierailija
62/84 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nättejä tyttöjä ja toivottavasti saavat nauttia lapsuudestaan, kavereista ja harrastuksista aivan normaalisti. Se mikä tässä ihmetyttää on vanhempien toiminta ja kova hinku saada lapset malleiksi.

IS:n klikkiotsikko: Raisiolaiset kaksostytöt ovat niin kauniita, että kansainvälinen huippumalli tyrmistyi – puhelinsoiton jälkeen alkoi tapahtua

Oikeasti kansainvälinen huippumalli kohteliaasti kommentoi kuvaa tyyliin, että joo näytät minulta pienenä, koska kuvia oli tägätty @thylaneblondeau, #thylaneblondeau, #thylaner. Kun juttu oli saatu iltapäivälehtiin, isä laittoi viestiä mallitoimistoon. Mallitoimiston edustaja alkoi sitten soitella paikkoja läpi ja syntyi tämä sopimus. Kaikki tämä selviää jutun lukemalla ja instagramin tsekkaamalla. Kummankaan tytön ulkonäössä ei todellakaan ole mitään vikaa, mutta jutussa on vähän samaa makua kun Saara Aallon meiningissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavoitteensa kullakin. Itse en olisi kuuna päivänä päästänyt lapsiani tuohon maailmaan, sillä se ei ole terve millään lailla. Jos äiti heidät haluaa sinne puolipakolla, niin toivottavasti hänellä on kykyä vastata kaikesta ikävästä, mitä odotettavissa on.

Valitettavasti ajattelen, että vanhemmat ovat todella typeriä ja tuskin lasten elämä koskaan tuosta paranee. Huonot kortit on heille jaettu, harmi.

Jaa, minä olen kyllä tytöille kade kun ovat kauniita ja varmaan suosittuja.

Ja sehän onkin hirveän tervettä kasvaa siihen käsitykseen, että ulkonäkö on tärkeintä ihmisessä ja se syy, miksi itsestä pidetään...

Vierailija
64/84 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi koskaan tehdä samaa omille lapsille jos sellaisia saisin. Maailmassa on jo muutenkin liikaa varsinkin tytöillä ulkonäköpaineita. Ehkä sitten voisin antaa luvan jos kyseessä olisi jo nuori joka itse päättäisi, että tahtoo olla malli ja ymmärtäisi asian. En silti koskaan tavallaan hakisi "mainosta" lapsillani ja tämä sama koskee myös kaikkia blogeja. En kuvaisi lapsia mihinkään sellaiseen.

Vierailija
65/84 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useat lapsitähdet sortuneet huumeisiin aikuisuuden kynnyksellä.

Ja heitä useammat eivät ole sortuneet huumeisiin missään vaiheessa. 

Niin, toki viina, mt-ongelmat tai hyväksikäyttökin ovat vaihtoehtoja. Suurimmalla osalla jotain on.

Vierailija
66/84 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat myyvät lapsensa maailman riepoteltavaksi. Vastenmielistä. Julkisuus ja raha kiehtoo, lapsen oikeudet ja edut eivät paljoa mieltä ole painaneet.

Vierailija
67/84 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nättejä tyttöjä ja toivottavasti saavat nauttia lapsuudestaan, kavereista ja harrastuksista aivan normaalisti. Se mikä tässä ihmetyttää on vanhempien toiminta ja kova hinku saada lapset malleiksi.

IS:n klikkiotsikko: Raisiolaiset kaksostytöt ovat niin kauniita, että kansainvälinen huippumalli tyrmistyi – puhelinsoiton jälkeen alkoi tapahtua

Oikeasti kansainvälinen huippumalli kohteliaasti kommentoi kuvaa tyyliin, että joo näytät minulta pienenä, koska kuvia oli tägätty @thylaneblondeau, #thylaneblondeau, #thylaner. Kun juttu oli saatu iltapäivälehtiin, isä laittoi viestiä mallitoimistoon. Mallitoimiston edustaja alkoi sitten soitella paikkoja läpi ja syntyi tämä sopimus. Kaikki tämä selviää jutun lukemalla ja instagramin tsekkaamalla. Kummankaan tytön ulkonäössä ei todellakaan ole mitään vikaa, mutta jutussa on vähän samaa makua kun Saara Aallon meiningissä.

Mitä sen väliä miten juttu meni. Jos tytöissä ei nähtäisi potentiaalia, ei mitään sopimusta olisi syntynyt vaikka kuinka vanhemmat olisivat itse tehneet aloitteen. Mutta Suomessahan ei saa itse kehua itseään tai omia lapsiaan, sen on syntiä.

Minä ainakin odotan että tästä tulee menestystarina. Lapsimalleilla tuntuu olevan aika tiukat kriteerit siitä miten heidän kanssaan tehdään töitä, vanhemmat ovat paljon mukana yms.

Vierailija
68/84 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vaan kysyä sen, että ovatko lapset itse valinneet olla malleja. Kyllä heille se rooli on varmaan ihan vanhempien toimesta annettu. Jotenkin se ajatus häiritsee. Jos minä olisin lapsena ollut joku malli niin olisin varmaan stressannut, että miltä näytän ja pettynyt sitten jos kuva ei olisi onnistunut yms.  Tietenkin tähän voi vetää sitten sen kysymyksen mukaan, että valitsevat vanhemmat lapsen harrastuksenkin monesti itse. Pidän silti jotain tavallista harrastusta ihan hyvänä juttuna ja minusta tämä mallitouhu ei ole mikään harrastus vaan sillä on jotain suurempiakin tavoitteita tulevaisuuteen. Kaikista ei voi tulla huippu-urheilijaa, mutta tavallaan näiden tyttöjen ulkonäkö varmasti pysyy ennallaan joten se voi tarkoittaa vuosien mallin töitä, joka ei ole minusta mikään toivottava ja hyvä asia. 

Vierailija
69/84 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin vaan kysyä sen, että ovatko lapset itse valinneet olla malleja. Kyllä heille se rooli on varmaan ihan vanhempien toimesta annettu. Jotenkin se ajatus häiritsee. Jos minä olisin lapsena ollut joku malli niin olisin varmaan stressannut, että miltä näytän ja pettynyt sitten jos kuva ei olisi onnistunut yms.  Tietenkin tähän voi vetää sitten sen kysymyksen mukaan, että valitsevat vanhemmat lapsen harrastuksenkin monesti itse. Pidän silti jotain tavallista harrastusta ihan hyvänä juttuna ja minusta tämä mallitouhu ei ole mikään harrastus vaan sillä on jotain suurempiakin tavoitteita tulevaisuuteen. Kaikista ei voi tulla huippu-urheilijaa, mutta tavallaan näiden tyttöjen ulkonäkö varmasti pysyy ennallaan joten se voi tarkoittaa vuosien mallin töitä, joka ei ole minusta mikään toivottava ja hyvä asia. 

Moni söpö pikkukoululainen on murkkuiässä ihan erinäköinen kun mittasuhteet muuttuvat ja ruumiinrakenne sekä pituus alkavat määrittyä.

Vierailija
70/84 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näistähän oli juttu jo joskus viime vuonna? Kovasti on tyttöjä tyrkytetty malleiksi mutta ilmeisesti ei yhden yhtä keikkaa ole ainakaan sieltä Lontoosta tullut.

Useinhan nämä toimistot tienaavat jo sillä, kun otetaan kuvat, tehdään kansiot jne, joten listoille pääsy ei kerro mitään, paitsi että mallit itse ovat jo joutuneet pulittamaan toimistolle pitkän pennin.

Vierailija
71/84 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sen väliä miten juttu meni. Jos tytöissä ei nähtäisi potentiaalia, ei mitään sopimusta olisi syntynyt vaikka kuinka vanhemmat olisivat itse tehneet aloitteen. Mutta Suomessahan ei saa itse kehua itseään tai omia lapsiaan, sen on syntiä.

Minä ainakin odotan että tästä tulee menestystarina. Lapsimalleilla tuntuu olevan aika tiukat kriteerit siitä miten heidän kanssaan tehdään töitä, vanhemmat ovat paljon mukana yms.

Tottakai saa kehua omia lapsiaan, varsinkin aidosta ansaitusta menestyksestä. Asia olisi hieman eri, jos tuo malli olisi oikeasti reagoinut kaksosiin ja heitä olisi pyydetty jonnekin kuten otsikko antaa ymmärtää.

Vierailija
72/84 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustetaanko tosiasiat: Suomi on täynnä super söpöjä 9-v naperoita mutta aniharva vanhemmat perustavat huomiota kalastelevan instasivun tai laittavat mallikouluun. Ja tässä oli merkittävää että toinen tyttö muistuttaa jotakuta muuta. Need I say more?

Vierailija
73/84 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on brasilialainen. Siellä naisten ja tyttöjen tehtävä on miellyttää miehiä. 

Ja kasvatustyö on aloitettu jo varhain ja siihen käytetty hyväksi julkista mediaa.

Ja tyttöjen kuvia on valtavat määrät julkisessa mediassa, Facebook ja Instagramissa. Ja noissakin molemmissa käyttösuositus on 12v eli vanhemmat ovat avanneet sivut.

Tässä toisen tytön Instagram. Millä ajalla he käyvät koulua ja viettävät huoletonta lapsuutta. Ei kuulu länsimaalaiseen kasvatusihanteisiin.

https://www.instagram.com/saraetsofia/?utm_source=ig_embed&ig_mid=XEY78…

Vierailija
74/84 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti on brasilialainen. Siellä naisten ja tyttöjen tehtävä on miellyttää miehiä. 

Ja kasvatustyö on aloitettu jo varhain ja siihen käytetty hyväksi julkista mediaa.

Ja tyttöjen kuvia on valtavat määrät julkisessa mediassa, Facebook ja Instagramissa. Ja noissakin molemmissa käyttösuositus on 12v eli vanhemmat ovat avanneet sivut.

Tässä toisen tytön Instagram. Millä ajalla he käyvät koulua ja viettävät huoletonta lapsuutta. Ei kuulu länsimaalaiseen kasvatusihanteisiin.

https://www.instagram.com/saraetsofia/?utm_source=ig_embed&ig_mid=XEY78…

Tuo on kyllä niiden yhteinen instagram. Suloisia tyttöjä!

Vierailija
75/84 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau mitä kaunottaria! =)

T. Aleksi

Vierailija
76/84 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät ole kovin kummoisen näköisiä. Tummalla todella ruma rako etuhampaiden välissä.

Tuollainen mallitouhu tuon ikäisillä ei ole kyllä ihan tervettä, sivan varmasti ulkonäköpainnet tulevat olemaan kovat sitten kun vähän kasvavat ja alkavat tajuta jotain. Prinsessaleikkeihinkään tätä ei oikein voi rinnastaa kuten jutussa yritettiin - leikit ovat leikkiä ja haaveilua, mallintyö on työtä.

Siis samassa postauksessa olet muka huolissasi lapsista, mutta myös solvaat lasten ulkonäköä..? Mikä ei matchää?

Kyseessä on nk. "piilonärkästyjä" jonka huolen alta aggressiivisuus puskee esiin. Onhan se harmillista kun omat lapset ovat keskinkertaisia.

Vierailija
77/84 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtijutun perusteella oletin, että molemmat olisivat jo tehneet oikeita mallintöitäkin, mutta instan perusteella yhtään oikeaa mallikeikkaa ei tytöille ole vielä ollut buukattuna vaikka yritys on jo vuosia ollut todella kova.

Ei myöskään ihme, jos joku on erehtynyt käyttämään tummemman tytön kuvia luullen kyseessä olevan se oikeasti menestynyt malli, sillä lähes kaikkiin hänen kuviinsa on täysin harhaanjohtavasti tägätty tuon toisen ihmisen nimi, kiireessä on helppo erehtyä.

Onko tuo uusimman lehtijutun tehnyt joku perheelle tuttu toimittaja, joka suostunut mainostamaan tyttöjä vai miksi ihmeessä tuokin mainosjuttu on tehty?

Vierailija
78/84 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli jo täällä toinen ketju. Vanhemmat tyrkyttäneet tyttöjä malleiksi jo vuosia. Ig:tä alettu täyttää mallikuvilla vuosia sitten ja vanhemmat kontaktoineet lehtiä ja mallitoimistoja. Näitä ei ole mistään löydetty eivätkä he ole tehneet yhtään kampanjaa vielä. Äiti tägäsi ja häshtägäsi jatkuvalla syötöllä sen kansainvälisen huippumallin oman lapsensa kaikkiin kuviin jotta tulisi huomatuksi. Jotenkin surullista että jollekin omien lasten ulkonäkö ja muiden ihailu on noin tärkeää.

Äitihän on hyvin nätti nainen itsekin, mutta mietin että mitä sitten kun tytöillä ehkä tulee kapinavaihe? Nythän he ovat vielä lapsia, ja lapset haluavat aina miellyttää vanhempiaan. Entä jos toinen haluaa leikata hiukset tai alkaa gootiksi? Hyväksyvätkö vanhemmat sen muitta mutkitta?

Vierailija
79/84 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee suru toisen puolesta, koska äiti selvästi ajaa itsensä näköisen tumman ja pitkän tytön uraa koska "huippumallin näköinen". Toinen tyttö on tosi kaunis, mutta paljon lyhyempi mikä voi tarkoittaa sitä, ettei hän kasva mallin pituuteen. Häntä vanhemmat kuvailevat jossain jutussa "tosi persoonallisen näköiseksi". Minusta tässä on katastrofin merkit ilmassa, kun siskoista toinen on "täysin samannäköinen kuin maailman kaunein tyttö" ja toinen on "tosi persoonallisen näköinen".

Toivottavasti olen väärässä. Ja molemmat on imho todella nättejä lapseja. En vaan oikein ymmärrä lapsimallijuttuja.

Vierailija
80/84 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Thylanen tägääminen jokaiseen tumman tytön kuvaan vaikuttaa jo pahemman luokan obsessiolta, ei ihan terveen oloista.