Montako vuotta jaksat vielä taistella pakkoruotsia vastaan?
Elämässä työt, perhe, lapset, rahat, terveys kaikki mennyt taistelussa ruotsin kieltä vastaan. Kannattaako jatkaa vielä toinen mokoma? Kukaan ei laita mitalia anonyymin nettirähjääjän rintaan.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin se vaatii.
Vallankumous alkaa vauvapalstalta!
Minä luovutin jo. 90-luvun Usenet-päivistä asti olen yrittänyt ja monesti olen toivonpilkahduksia nähnyt, mutta aina turhaan.
Kuule, minulle on työ, jossa en ole tarvinnut pakkoruotsia. Vaikka teoriassa väittävät, että ruotsinkieli olisi tarpeen, niin käytännössä ei ole ollut este työn saamiselle. .Jaksan puhua pakkoruotsin järjettömyydestä aivan niin kauan kuin minussa henki pihisee.
Pakosta olen joutunut olemaan tekemisissä kahden ruotsia puhuvankin kanssa ja heille en ole kertonut, että vastustan pakkoruotsia. He osaavat myös suomea ja englantia paremmin kuin minä ruotsia, joten puhun heille jompaa kumpaa tai molempia sekaisin. Puolisokseni en ottaisi pakkoruotsin kannattajaa.
Aion yhä avoimemmin kertoa, että pakkoruotsi on äärettömän huono idea.
Kaikki pakottaminen on perseestä. Kansalaiset osaa ihan itse valita mitä kieliä haluavat opiskella. Täysin itsenäisesti ilman arkadianmäen herrojen apua.
Niin kauan kuin se vaatii.