Argh taasko se kuumuus alkaa? Ennuste näyttää +25 ja yli niin pitkälle kun voi
Siis milloin muka juhannusta ennen ollut tällainen lämpöputki? En muista koskaan olleen! Juhannuksena tulee yleensä lunta! Jos ollut yksi +25 päivä kesässä on siitä otettu kaikki irti. Enkä vihaa kuumuutta, en vain ymmärrä miten se on tullut Suomeen ja näemmä jäädäkseen? Jos kesäkuussa on tuollainen lämpötila, mennäänkö heinäkuu taas siellä yli 30 asteessa? Eikö tämä ole aivan järkyttävää poikkeamaa Suomen lämpötilassa?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhaan arvokaaseen kantakaupungin jugend-talon asuntoon ei niin vaan ilmanlämpöpumppuja asennella...
Tuohan on ollut ihan oma valintasi, ostit asunnon itsellesi sopimattomasta talosta. Mutta todennäköisesti asunto jugendlinnassa on sen verran arvokas, että saat sen myytyä hyvään hintaan ja ostat sitten vaan uuden kämpän uudesta ilmastoinnilla vatustetusta talosta. Eikö tämä vaihtoehto ole edes tullut mieleesi? Mieluummin kärsit?
Suomen kesät ovat lämmenneet vuosien aikana ja tulevat edelleen lämpenemään. Kukaan ei tiennyt kymmeniä vuosia sitten, millaisia hellekesiä tulee Suomessa olemaan. Nyt tiedetään ja siksi taloyhtiöiden pitäisi hoitaa asuntojen ilmastoinnit pikimmiten kuntoon. Asunnon lämpötila ei laske asukkaan poismuuttamisella ja asunnon arvo voi laskea surkean ilmastoinnin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi ei kaikki vaan hanki ilmastointia asuntoihinsa? No, itse ainakin asun vuokralla eikä taloon ole lupa mitään ilmalämpöpumppuja asennella. Ja vaikka olisikin, niin mä olen h*lvetti soikoon sairaanhoitaja, ei mulla oo mihinkään ilmastointilaitteisiin varaa.
Minäkin asun vuokralla, meillä on talossa usealla viilentävä ilmastointilaite. Ei ilmalämpöpumppua. Minullakin on pieni palkka. Ilmastointilaite maksoi noin 600€. Nämä asiat ovat yleensä tahdosta kiinni.
Siirrettävä ilmastointilaite viilentää lähineliöt parilla asteella, rajatun pinta-alan. Toimii vain yksiössä.
Toimiihan se talon ilmastointi, mutta niissä on todella harvoin jäähdytyspatteria, vain lämmitys.