Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh taasko se kuumuus alkaa? Ennuste näyttää +25 ja yli niin pitkälle kun voi

Vierailija
05.06.2019 |

Siis milloin muka juhannusta ennen ollut tällainen lämpöputki? En muista koskaan olleen! Juhannuksena tulee yleensä lunta! Jos ollut yksi +25 päivä kesässä on siitä otettu kaikki irti. Enkä vihaa kuumuutta, en vain ymmärrä miten se on tullut Suomeen ja näemmä jäädäkseen? Jos kesäkuussa on tuollainen lämpötila, mennäänkö heinäkuu taas siellä yli 30 asteessa? Eikö tämä ole aivan järkyttävää poikkeamaa Suomen lämpötilassa?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmalämpöpumpun kun säätää 22-asteeseen niin hyvinhän sitä viihtyy.

Vierailija
22/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin taas helteestä nauttijat täällä kehuvat ilmastointilaitteitaan. Miksi ette nauti siitä helteestänne vaan viilennätte asuntonne? Omituinen logiikka ihmetella niitä, jotka eivät helteestä tykkää, kun itsekin istutaan viileässä kämpässä.

Onko tissihikiulisijoilla ollut koko talven lämmitys pois päältä, että olisi ihanan viileää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin taas helteestä nauttijat täällä kehuvat ilmastointilaitteitaan. Miksi ette nauti siitä helteestänne vaan viilennätte asuntonne? Omituinen logiikka ihmetella niitä, jotka eivät helteestä tykkää, kun itsekin istutaan viileässä kämpässä.

Onko tissihikiulisijoilla ollut koko talven lämmitys pois päältä, että olisi ihanan viileää?

Ei ole. Mutta minä en ole hehkuttanutkaan, että ihanaa, nauttikaa pakkasista ja lopettakaa valittaminen.

Vierailija
24/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiselle näyttää peräti +21 astetta ja ensi viikolle yhdelle päivälle +11 astetta. Näin se tämä Suomi on iso alue. Enkä edes Lapissa asu.

Vierailija
25/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhaan arvokaaseen kantakaupungin jugend-talon asuntoon ei niin vaan ilmanlämpöpumppuja asennella...

Tuohan on ollut ihan oma valintasi, ostit asunnon itsellesi sopimattomasta talosta. Mutta todennäköisesti asunto jugendlinnassa on sen verran arvokas, että saat sen myytyä hyvään hintaan ja ostat sitten vaan uuden kämpän uudesta ilmastoinnilla vatustetusta talosta. Eikö tämä vaihtoehto ole edes tullut mieleesi? Mieluummin kärsit?

Vierailija
26/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhaan arvokaaseen kantakaupungin jugend-talon asuntoon ei niin vaan ilmanlämpöpumppuja asennella...

Meilläkin oli asia kaupungin rakennusvalvonnassa, talo on 120 vuotta vanha. Asia saatiin sovittua, ja nyt löytyy viilennystä asuntoihin. Ei se hetkessä onnistu, mutta enpä tiedä syytä miksi ei onnistuisi, jos asia järkevästi jatkaistaan.

Vierailija
27/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin Suomessa saa lämmöstä nauttia. Sitten on kuitenkin taas 10kk viileämpää.

Vierailija
28/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yöllä ole kiva nukkua, kun on 30 astetta sisällä. Päivät vietänkin ulkona enkä todellakaan sisällä.

Vierailija
29/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvella sisälämpötila asunnossani on 18-19 eli juuri sopiva.

Vierailija
30/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että ne ovat helteestä nauttijoita, jotka kehuu ilmastointi laitteita. Minä en tykkää helteestä siksi minulla on ilmalämpöpumppu viilentämässä.

Vierailija
31/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yöllä ole kiva nukkua, kun on 30 astetta sisällä. Päivät vietänkin ulkona enkä todellakaan sisällä.

Ajatteletko sinä, aikuinen ihminen, että jos kaikki valittavat helteestä niin se tekee nukkumisesi jotenkin helpommaksi? Viilentää ilmat?

Sää on mitä on eikä siitä muuksi muutu riippumatta siitä nauttiiko siitä vai valittaako siitä. Minä nautin. Ja opetin jo lapselleni, kun hän kiukutteli aikoinaan hikisenä, että kiukuttelu vain pahentaa oloa eikä äiti voi kuumuutta poistaa vaikka hän kiukuttelisi kuinka paljon tahansa. Pitäisikö ap:kin ottaa syliin ja kertoa hänelle, ettei äiti = muut ihmiset voi muuttaa säätä, vaikka ap polkisi jalkaa ja kiukuttelisi kuinka paljon tahansa?

Vierailija
32/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun ulkomailla ja täälläkin on taas yli 30 astetta joka päivä. Eli kämpässäni 28-35. Ilmastointia ei saa asentaa ja siirrettäviä on huonosti tarjolla plus vuokranantaja kielsi nekin vesivahinkovaaran vuoksi (joop...). Kieltoa vähän pakko totella koska täällä vuokranantaja pitää vuokratakuun ihan mistä syystä tahansa.

Muuttaa en voi sillä asuntojen hinnat ovat viimeisen kolmen vuoden aikana räjähtäneet ja halvimmat yksiöt ovat nyt yli 200e kalliimpia kuin nykyinen. +200e vuokraan tarkoittaisi että asuminen veisi 50% kuukausipalkasta - ei kiitos. Lisäksi ei se uusikaan asunto välttämättä olisi viileä ja jokaisesta kämpästä tappelee kymmeniä ihmisiä.

Pointtini on se että ei se aina ole niin helppoa muuttaa tai viilentää nykyinen asunto. Silti saanen olla sitä mieltä että 35 on liian korkea sisälämpötila. Etenkin kun en voi ulkonakaan olla kauaa palamisen ja auringonpistoksen vuoksi.

Vierailija
33/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko sinä, aikuinen ihminen, että jos kaikki valittavat helteestä niin se tekee nukkumisesi jotenkin helpommaksi? Viilentää ilmat?

Sää on mitä on eikä siitä muuksi muutu riippumatta siitä nauttiiko siitä vai valittaako siitä. Minä nautin. Ja opetin jo lapselleni, kun hän kiukutteli aikoinaan hikisenä, että kiukuttelu vain pahentaa oloa eikä äiti voi kuumuutta poistaa vaikka hän kiukuttelisi kuinka paljon tahansa. Pitäisikö ap:kin ottaa syliin ja kertoa hänelle, ettei äiti = muut ihmiset voi muuttaa säätä, vaikka ap polkisi jalkaa ja kiukuttelisi kuinka paljon tahansa?

No minä nyt en ole mitään valittanut, meillä on kotona tasaisesti noin 21 astetta kesät talvet.

Vierailija
34/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs olet hommannut epämukavan asunnon.

Vierailija
35/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä nyt en ole mitään valittanut, meillä on kotona tasaisesti noin 21 astetta kesät talvet.

Meillä 25 astetta. Tykkään olla sisällä t-paita päällä myös talvella.

Vierailija
36/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi ei kaikki vaan hanki ilmastointia asuntoihinsa? No, itse ainakin asun vuokralla eikä taloon ole lupa mitään ilmalämpöpumppuja asennella. Ja vaikka olisikin, niin mä olen h*lvetti soikoon sairaanhoitaja, ei mulla oo mihinkään ilmastointilaitteisiin varaa.

Vierailija
37/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet kirjoittanut tämän typerän viestisi tänne ennenkin. Ei, meidän kaikkien ei tarvitse nauttia helteestä. Ja kyllä, me saamme siitä halutessamme myös valittaa. Ja kyllä, valitus auttaa ketutukseen. Kesä on itselleni vaikeaa aikaa sillä sairauteni pahenee. Sylittele sinä ihan sitä omaa jälkikasvuasi, en minäkään puutu sinun helteistä nauttimiseesi.

Vierailija
38/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi ei kaikki vaan hanki ilmastointia asuntoihinsa? No, itse ainakin asun vuokralla eikä taloon ole lupa mitään ilmalämpöpumppuja asennella. Ja vaikka olisikin, niin mä olen h*lvetti soikoon sairaanhoitaja, ei mulla oo mihinkään ilmastointilaitteisiin varaa.

Johtuu vuokralla asumisesta eikä kohtuuhyvin palkatusta ammatista. 2100/kk ja ilmastointilaite

Vierailija
39/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin asun vuokralla, meillä on talossa usealla viilentävä ilmastointilaite. Ei ilmalämpöpumppua. Minullakin on pieni palkka. Ilmastointilaite maksoi noin 600€. Nämä asiat ovat yleensä tahdosta kiinni.

Vierailija
40/43 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin viilentävän ilmastointilaitteen käyttö vuokra-asunnossa on ongelma. Oletko edes selvittänyt asiaa? Minäkin asun vuokralla ja on viilentävä ilmastointilaite kesällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan