Lopetatko tupakan polton?
Mites vaikuttaa hinnan nousu päätökseen lopettaa polttaminen?
Köyhällä ei riitä raha polttaa... jos aski päivään menee, niin se olisi lähes 4000€ vuoteen.
Kommentit (70)
muistaakseni silloin kuin poltin vielä niin maksi aski maksoi 5.80. joskus 2009
Tämä yksi pösilö mikä ottaa mieluimmin syövän kuin kävisi töissä 8€/h tuntipalkalla.
Meillä on juuri lähipiirissä syöpäpotilas loppuvaiheessa ja kivut on kovat vaikka morfiini käytössä jo.
Kyllä varmasti mieli muuttuisi jos tietäisi mitkä tuskat olisi tiedossa.
Älä halveksi sairautta.
Keuhkoahtauma on todella hirveä tauti. Sitä aiheuttavat tupakointi ja passiivinen tupakointi eli altistuminen tupakan savulle, vaikkei itse polttaisikaan. Keuhkoahtaumatautia ei voida parantaa, mutta etenemistä voi hidastaa lopettamalla tupakointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi on vähentynyt Suomessa koko ajan, kun tupakan hinta on noussut.
Väärin, tupakan osto Suomesta on vähentynyt, nyt sitä haetaan ulkomailta, menetetään nekin rahat.
Tämä. Mä varasin alustavasti 11h päiväristeilyn. On ollu aikaisemminkin mielessä, nyt aion aloittaa ja tehdä siitä tavan. Samalla kun sätkätarvikkeet saa alle puolet maahinnoista, niin täytyy viinaksetkin ostaa rahallisen hyödyn maksimoimiseksi. Todennäköisesti oma polttaminen tulee kasvamaan, samoin kuin juominen. Kun niitä on varasto kotona, ni kai kulutuskin kasvaa. Nuuskaa en käytä, mutta tuon laivalta max. määrän sitäkin ja myyn teineille. Että kiitosta vaan, verot lähtee Suomesta pois, mutta tupakan, viinan ja nuuskan määrä Suomessa kasvaa. Hahahahahaaaahhaha
Katopa tuo:
Niin? On voinu tulla mistä vaan eikä ole mun suu. Suomessa on niin hyvä terveydenhuolto, ettei pääsis edes noin pahaksi. Ainut keino saada mut lopettamaan, on sallia mun kehon itsemäärämisoikeus. Ja se ei ikinä tulee täällä pellelässä tapahtumaan
Niin... Sitten se on myöhäistä, kun paskat on jo housuissa eli syöpä suussa tai keuhkoissa, sinullakin...
No mutta.. näillä veroillahan se hoito maksetaan. Eli mikä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin, tupakan osto Suomesta on vähentynyt, nyt sitä haetaan ulkomailta, menetetään nekin rahat.
Tämä. Mä varasin alustavasti 11h päiväristeilyn. On ollu aikaisemminkin mielessä, nyt aion aloittaa ja tehdä siitä tavan. Samalla kun sätkätarvikkeet saa alle puolet maahinnoista, niin täytyy viinaksetkin ostaa rahallisen hyödyn maksimoimiseksi. Todennäköisesti oma polttaminen tulee kasvamaan, samoin kuin juominen. Kun niitä on varasto kotona, ni kai kulutuskin kasvaa. Nuuskaa en käytä, mutta tuon laivalta max. määrän sitäkin ja myyn teineille. Että kiitosta vaan, verot lähtee Suomesta pois, mutta tupakan, viinan ja nuuskan määrä Suomessa kasvaa. Hahahahahaaaahhaha
Nyt mammat nettivinkkiä poliisille!
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvottava tyyppi olet, kun myyt lapsillekin!
Protestina puolustan omaa ideologiaani. Kuvottavia on ne koulupinnarit. Ja jokainen on jonkun lapsi.
Vierailija kirjoitti:
7,40 maksaa normaalikokoinen LM, jossa siis 20 savuketta.
No se on kohta 9 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on kohta 9 €.
9,20€
Ja kukaan joka välittää rauhattomuutta ei voi polttaa.
Jos polttaa, niin itse on valinnut rahareikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä yksi pösilö mikä ottaa mieluimmin syövän kuin kävisi töissä 8€/h tuntipalkalla.
Meillä on juuri lähipiirissä syöpäpotilas loppuvaiheessa ja kivut on kovat vaikka morfiini käytössä jo.
Älä halveksi sairautta.
Se lähipiirisi pösilö se syöpäpotilas joka on loppuvaiheessa ei ole minua parempi ihmisenä.
Oma äitini tykkäsi morfiinista ja totesi syöpää sairastavana että olisi halunnut nuorena morfiinia ja morfiini kuuluu kaikille.
Morfiini tosiaan oli hänen ainoa lohdukkeensa viimeisinä aikoina. Äitini oli kyllä rehellisesti sanottuna pösilö välillä kuten kaikki me ihmiset ollaan.
En pidä ihmisarvoisena elämänä sellaista että tekee töitä 8e tunti jollekin ahneelle paskalle että tämä ahne paska rikastuu ja pösilölle ei jää mitään.
Se ei ole reilua kaupankäyntiä.
Ei työstä voi maksaa noin vähän.
Tupakka on ainoa köyhän lohduke tässä maassa, jossa morfiinikin on vain lääkäreille.
Kyllä vaihtaisin heti tupakan morfiiniin jos se laillistettaisi.
Selvinpäin en elämääni elä ja tee töitä samalla alle 10e tuntipalkalla.
Ne päivät menee krapulassa työmaalla.
Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvottava tyyppi olet, kun myyt lapsillekin!
Protestina puolustan omaa ideologiaani. Kuvottavia on ne koulupinnarit. Ja jokainen on jonkun lapsi.
Minä vihaan kouluja ja pinnasin koulusta koska sielä odotti lauma kiusaavia kakaroita. Tästä syystä olenkin ollut työttömänä jo koko ikäni.
En minä koulusta saa muuta kuin paniikkikohtauksia, vaikka ei sielä varmasti enää kiusaajia olisi, mutta tunteet jäi elämään. Inhoan kaikkia koululaitoksia. Syljen koko idean päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on kohta 9 €.
9,20€
Ja kukaan joka välittää rauhattomuutta ei voi polttaa.
Jos polttaa, niin itse on valinnut rahareikänsä.
Aika moni pistää makeisiin ja muihin herkkuihin päivässä tuplasti enemmän rahaa.
Aika turha moralisoida.
Jatkossa pitää hakea Venäjältä tupakka, viina ja bensa =)
kahviikaljaakahviikaljaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katopa tuo:
Niin? On voinu tulla mistä vaan eikä ole mun suu. Suomessa on niin hyvä terveydenhuolto, ettei pääsis edes noin pahaksi. Ainut keino saada mut lopettamaan, on sallia mun kehon itsemäärämisoikeus. Ja se ei ikinä tulee täällä pellelässä tapahtumaan
Suusyöpä on lisäksi niin harvinainen syöpä, että se on aika lottovoitto, vaikka riski nousisi enemmän kuin 3 kertaiseksi. Olisi ehkä kannattanut valita videoon joku muu oikeasti merkittävä syöpä, jos haluaa puhua tupakoinnin haitoista.
Syöpääkin pahempana kohtalona pidän sellaista että ihminen joutuu käymään duunissa alle 10e tunti palkalla koko ikänsä ja elää vielä yhdeksänkymppiseksi.
Eihän siinä kerry edes eläkettä ja eihän siinä saa edes mitään säästöön.
Sen lisäksi vielä röökin hintaa nostetaan ja alkoholikin on melko kallista.
Huumeitako pitäisi sitten ostaa, kun tuntuu että niiden käyttöön täällä ihmisiä ajetaan.
Ei oo rahaa elämyksiin. Köyhän ainoa elämys on rööki ja kalja.
Jotenkin tyhmää odottaa matalapalkka-alan duunarilta terveellisiä elämäntapoja.
Mitä se siitä hyötyy?
Pidemmän matalapalkkaisen työelämän. Rikastuttaa vaan muita sillä että elää terveellisesti.
Miksi muuten huumausaineet on rangaistuksen uhalla kielletty?
Viina sentään ei ole.
Miettikääpä itse millä te lohduttaisitte itseänne päivän päätteeksi kun on tienattu ne hassut 50-60e.
Jos se raukka saa jotain siitä tupakasta ja puolikkaasta viinapullosta tai huumeannoksestaan ja nauttii elämästään kerrankin, kun ei ole sillä palkalla koskaan varaa mennä minnekään tai hankkia yhtään mitään virikkeitä, niin miksi röökin hintaa nostetaan aina vaan?
Köyhän ainoa viihdyke.
Rööki voisi olla kallista keskiluokan sakille ja jättäkää jumalauta työttömät ja matalapalkka-alan duunarit rauhaan. Askin hinta heille voisi olla 2e.
Jeesustelun voi lopettaa. Ei heidän elintasoa haluta parantaa, ei heidän ostovoimaa haluta nostaa.
Miksi helvetissä heitä kiinnostaa tulevaisuus ja terveys? Kuvitteletteko että alle kympin tunnissa tienaava haluaa elää samoilla ihanteilla kuin hienoperseet?
Kyllä ne nautinnot otetaan, mutta ne otetaan itseä satuttamalla, kun ei muualta saada!
Ei tartte, kun en koskaan aloittanut. En ole koskaan voinut ymmärtää, kuka järkevä ihminen alkaa polttamaan tupakkaa tietäen täysin sen vaarat.
viinalla henki pois kirjoitti:
kahviikaljaakahviikaljaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katopa tuo:
Suusyöpä on lisäksi niin harvinainen syöpä, että se on aika lottovoitto, vaikka riski nousisi enemmän kuin 3 kertaiseksi. Olisi ehkä kannattanut valita videoon joku muu oikeasti merkittävä syöpä, jos haluaa puhua tupakoinnin haitoista.
Syöpääkin pahempana kohtalona pidän sellaista että ihminen joutuu käymään duunissa alle 10e tunti palkalla koko ikänsä ja elää vielä yhdeksänkymppiseksi.
Eihän siinä kerry edes eläkettä ja eihän siinä saa edes mitään säästöön.
Sen lisäksi vielä röökin hintaa nostetaan ja alkoholikin on melko kallista.
Huumeitako pitäisi sitten ostaa, kun tuntuu että niiden käyttöön täällä ihmisiä ajetaan.
Ei oo rahaa elämyksiin. Köyhän ainoa elämys on rööki ja kalja.
Jotenkin tyhmää odottaa matalapalkka-alan duunarilta terveellisiä elämäntapoja.
Mitä se siitä hyötyy?
Pidemmän matalapalkkaisen työelämän. Rikastuttaa vaan muita sillä että elää terveellisesti.
Miksi muuten huumausaineet on rangaistuksen uhalla kielletty?
Viina sentään ei ole.
Miettikääpä itse millä te lohduttaisitte itseänne päivän päätteeksi kun on tienattu ne hassut 50-60e.
Jos se raukka saa jotain siitä tupakasta ja puolikkaasta viinapullosta tai huumeannoksestaan ja nauttii elämästään kerrankin, kun ei ole sillä palkalla koskaan varaa mennä minnekään tai hankkia yhtään mitään virikkeitä, niin miksi röökin hintaa nostetaan aina vaan?
Köyhän ainoa viihdyke.
Rööki voisi olla kallista keskiluokan sakille ja jättäkää jumalauta työttömät ja matalapalkka-alan duunarit rauhaan. Askin hinta heille voisi olla 2e.
Jeesustelun voi lopettaa. Ei heidän elintasoa haluta parantaa, ei heidän ostovoimaa haluta nostaa.
Miksi helvetissä heitä kiinnostaa tulevaisuus ja terveys? Kuvitteletteko että alle kympin tunnissa tienaava haluaa elää samoilla ihanteilla kuin hienoperseet?
Kyllä ne nautinnot otetaan, mutta ne otetaan itseä satuttamalla, kun ei muualta saada!
Ai ei ole vara mennä minnekään?
Jos ei polta askia päivässä, niin vuodessa on kolme tonnia käytettävissä johonkin menoon.
Laitetaan roskat ja paskat luontoon niin kauan, kun ei lentämistä rokoteta rahallisesti ja moraalisesti.
Helppo se on köyhää kyykyttää, mutta me laitetaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tupakka maksaa? Vaikea tietää, kun niitä ei enää näy kauppojen hyllyllä.
Colt maksaa 9,20€ aski
Mua huolestuttaa tässäkin hommassa se että monet jotka polttaa on ehkä vähän masentuneita ja muutenkin vähävaraisia niin nyt kun se vähäinenkin "ilo" alkaa olemaan kallista niin se otetaan jostain muusta se raha..pahimmassa tapauksessa jostain lapsien ruuasta tai jostain muusta oikeasti tärkeästä. Ja kyllähän ne verorahat valuu johonkin muualle eli ei hyvä sekään
Vierailija kirjoitti:
Älä halveksi sairautta.
Älä käytä sairaita ihmisiä vihapuheen aseena.
Aika helvetin säälittävää käyttää syöpäsairasta kapulana ja vielä nimitellä jotain anonyymiä kirjoitusta.
Kyllä sua mahtaa harmittaa tupakka ja tupakoijat. Menenkin parvekkeelle röökille ja avaan uuden superhalvantölkkilaagerin.
Sitten syön tv-lähiöpitsaa ja katselen nyrkkeilyä nauhalta. Syljeskelen kattoon ja menen suoraan sänkyyn pesemättä hampaita. Ei kato muuten jaksa mennä aamulla töihin. Krapulassa herää pirteämmin ennen herätystä.
Niin... Sitten se on myöhäistä, kun paskat on jo housuissa eli syöpä suussa tai keuhkoissa, sinullakin...