Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetatko tupakan polton?

Vierailija
04.06.2019 |

Mites vaikuttaa hinnan nousu päätökseen lopettaa polttaminen?
Köyhällä ei riitä raha polttaa... jos aski päivään menee, niin se olisi lähes 4000€ vuoteen.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan polttanutkaan. Röökimuijat on noloja.

Vierailija
22/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lopettaa: säästyy rahaa, säästyy terveys, säästyy kanssaihmiset (passiivinen tupakointi), säästyy luontoa (tupakantumppi on maailman yleisin roska ja tupakan viljely tuhoaa luontoa) ym.

Tupakkapelloilla raataa todella paljon alaikäisiä, jopa 5-vuotiaita lapsia. Ostamalla tupakkatuotteita (myös nuuskaa), tukee samalla lapsityövoiman käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on vähentynyt Suomessa koko ajan, kun tupakan hinta on noussut.

Väärin, tupakan osto Suomesta on vähentynyt, nyt sitä haetaan ulkomailta, menetetään nekin rahat.

Tämä. Mä varasin alustavasti 11h päiväristeilyn. On ollu aikaisemminkin mielessä, nyt aion aloittaa ja tehdä siitä tavan. Samalla kun sätkätarvikkeet saa alle puolet maahinnoista, niin täytyy viinaksetkin ostaa rahallisen hyödyn maksimoimiseksi. Todennäköisesti oma polttaminen tulee kasvamaan, samoin kuin juominen. Kun niitä on varasto kotona, ni kai kulutuskin kasvaa. Nuuskaa en käytä, mutta tuon laivalta max. määrän sitäkin ja myyn teineille. Että kiitosta vaan, verot lähtee Suomesta pois, mutta tupakan, viinan ja nuuskan määrä Suomessa kasvaa. Hahahahahaaaahhaha

Katopa tuo:

Vierailija
24/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poltan töissä tauoilla tai pelkästään ruokatauolla yhden, niin en lopeta.

Enemmän hyötyä tupakasta. Polttajana tunnen että annan muille paremman itsetunnon, kun he eivät polta ja kenties halveksuvat tapaani polttaa. Tupakoitsijathan on yleisesti heikkoja ja juntteja.

Tavallaan annan heille paremman ihmisen kuvitelman. Ihmisillä on tapana hivellä omaa egoaan joutavilla.

Haluan myös joka tupakan aikana tiedoittaa mielelleni että kuolema on osa elämää ja yritä nauttia tästä kamalan makuisesta palavasta savusta.

En ole vielä onnistunut, mutta kun onnistun nauttimaan tupakasta ja en mieti taustalla syöpää tai mitään pelottavaa, niin olen saavuttanut tupakoinnissani korkeimman tason.

Koskaan en ole onnistunut polttamaan päivässä askillista. Maksimi on kuusi savuketta ja käärin itse sätkiä.  Se on terapeuttista ja rentouttavaa näpertelyä. Maksaa muistaakseni noin 6-7e.

Toppa kestää parhaimmillaan kaksi kuukautta.

Nautin myös siitä miten tupakointi aiheuttaa provokaatiota ympärillä.

Ihmisillä on halu vihata jotain ja tarjoan heille vähän vihattavaa.

Vierailija
25/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanteet on muuttuneet ja tupakoitsijoiden halveksiminen ja vainoaminen on tullut yleisestihyväksytyksi kansanhuviksi. Terveysfasismin nousu näkyy muutenkin alkoholin suurkuluttajien ja läskien nöyryyttämisenä. Apteekin pillerien syönti on kuitenkin ihan ok, kun lääkärit kerran määrää.

Vierailija
26/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tupakka maksaa?  Vaikea tietää, kun niitä ei enää näy kauppojen hyllyllä.  

Minäkään en polta, mutta tuttu sanoi sinisen LM maksavan yli 7€

Tämä on kans kummallista salatiedettä, edes hintaa et saa selville ruikuttamatta.

Vierailija
27/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

röökaaminen ja nuuskaaminen on oksettavaa

piste

Vierailija
28/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4000 euroa noin hyvästä harrastuksesta on ihan pikkusumma. Meneehän monella enemmän vaikka  golfaukseen.

Ja Kelahan sen maksaa =)

Kerran eräs lupasi ostaa veljelleen uuden auton jos veli lopettaa tupakanpolton. Sanoi vielä merkinkin että minkä ostaa.

Seuraavan kerran kun meni käymään veljensä luona niin oli uusi auto pihassa. Veli oli ostanut sen itse ja jatkoi polttamista edelleen:)

Vierailija
29/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tupakka maksaa?  Vaikea tietää, kun niitä ei enää näy kauppojen hyllyllä.  

Tämä on kans kummallista salatiedettä, edes hintaa et saa selville ruikuttamatta.

No kerropa sinä se tarkka hinta, kun olet viisaampi.

Vierailija
30/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin, tupakan osto Suomesta on vähentynyt, nyt sitä haetaan ulkomailta, menetetään nekin rahat.

Tämä. Mä varasin alustavasti 11h päiväristeilyn. On ollu aikaisemminkin mielessä, nyt aion aloittaa ja tehdä siitä tavan. Samalla kun sätkätarvikkeet saa alle puolet maahinnoista, niin täytyy viinaksetkin ostaa rahallisen hyödyn maksimoimiseksi. Todennäköisesti oma polttaminen tulee kasvamaan, samoin kuin juominen. Kun niitä on varasto kotona, ni kai kulutuskin kasvaa. Nuuskaa en käytä, mutta tuon laivalta max. määrän sitäkin ja myyn teineille. Että kiitosta vaan, verot lähtee Suomesta pois, mutta tupakan, viinan ja nuuskan määrä Suomessa kasvaa. Hahahahahaaaahhaha

Katopa tuo:

Niin? On voinu tulla mistä vaan eikä ole mun suu. Suomessa on niin hyvä terveydenhuolto, ettei pääsis edes noin pahaksi. Ainut keino saada mut lopettamaan, on sallia mun kehon itsemäärämisoikeus. Ja se ei ikinä tulee täällä pellelässä tapahtumaan

Vierailija
31/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea lopettaa, kun ei ole aloittanutkaan. Enkä aio aloittaakaan. En ole ikinä ymmärtänyt, miten joku voi vetää vapaaehtoisesti savua henkeensä.

Mutta mitenkäs minä sitten voisin säästää?

Voisit vaikka aluksi katkaista netti yhteyden tai säästää työaikaa tekemällä töissä töitä.

Vierailija
32/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää varmaan kysyä kaupan kassalta.   Sitten kun se kysyy että "mikä merkki", niin voisi vasta että "viimeksi maksoi 4 euroa, paljonko nyt on belmont?"  Eikö kukaan täällä tiedä nykyhintaa.

Vierailija
33/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jo yksi savuke päivässä riittää tupakan haittoihin

Päivittäinen savuke nostaa riskiä sairastua sepelvaltimotautiin ja aivoverenkiertohäiriöön.

MONI uskoo välttyvänsä tupakoinnin terveyshaitoilta tupakointia vähentämällä. Tuoreiden tutkimustulosten valossa luulo on todennäköisesti väärä.

Tulosten perusteella sydäntautiriski kasvaa jo yhden savukkeen päivässä polttavilla, ja tuo riski on suurempi kuin voisi kuvitella.

Tulokset julkaistiin BMJ-lehdessä, ja ne perustuvat 141 aikaisemman tutkimuksen aineistoihin. Kun kaikki aineistot yhdistettiin ja analysoitiin uudelleen, yhden tupakan päivittäin polttavien miesten riski sairastua sepelvaltimotautiin todettiin 48 prosenttia suuremmaksi ja aivoverenkiertohäiriöön 25 prosenttia suuremmaksi kuin koko ikänsä savuttomana olleiden."

https://www.tehylehti.fi/fi/uutiset/jo-yksi-savuke-paivassa-riittaa-tup…

Vierailija
34/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vaan muolet marihuanaa, kun se on halvempaa.

Vierailija
35/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katopa tuo:

Niin? On voinu tulla mistä vaan eikä ole mun suu. Suomessa on niin hyvä terveydenhuolto, ettei pääsis edes noin pahaksi. Ainut keino saada mut lopettamaan, on sallia mun kehon itsemäärämisoikeus. Ja se ei ikinä tulee täällä pellelässä tapahtumaan

Suusyöpä on lisäksi niin harvinainen syöpä, että se on aika lottovoitto, vaikka riski nousisi enemmän kuin 3 kertaiseksi. Olisi ehkä kannattanut valita videoon joku muu oikeasti merkittävä syöpä, jos haluaa puhua tupakoinnin haitoista.

Vierailija
36/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvottava tyyppi olet, kun myyt lapsillekin! 

Vierailija
37/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikin on liikaa kirjoitti:

"Jo yksi savuke päivässä riittää tupakan haittoihin

Päivittäinen savuke nostaa riskiä sairastua sepelvaltimotautiin ja aivoverenkiertohäiriöön.

MONI uskoo välttyvänsä tupakoinnin terveyshaitoilta tupakointia vähentämällä. Tuoreiden tutkimustulosten valossa luulo on todennäköisesti väärä.

Tulosten perusteella sydäntautiriski kasvaa jo yhden savukkeen päivässä polttavilla, ja tuo riski on suurempi kuin voisi kuvitella.
Tulokset julkaistiin BMJ-lehdessä, ja ne perustuvat 141 aikaisemman tutkimuksen aineistoihin. Kun kaikki aineistot yhdistettiin ja analysoitiin uudelleen, yhden tupakan päivittäin polttavien miesten riski sairastua sepelvaltimotautiin todettiin 48 prosenttia suuremmaksi ja aivoverenkiertohäiriöön 25 prosenttia suuremmaksi kuin koko ikänsä savuttomana olleiden."

https://www.tehylehti.fi/fi/uutiset/jo-yksi-savuke-paivassa-riittaa-tup…

Jos vaihtoehtona on käydä duunissa 8e tunti palkalla, niin kyllä mä tapan itteni mieluummin röökillä. Muut saavat kuvitella pääkopissaan olevansa parempia kun eivät polta. Siitä tulee heille hyvä mieli ja ne toiset saavat kohteen vihata minua.

Tykkään jos minua vihataan ja tykkään jos joku kuvittelee olevansa parempi, kun teen jotain ihan älytöntä :D

Päivässä menee viisi savuketta ja en ole edes koukussa siihen. Viikonloput olen polttamatta ja kun olen työttömänä.

Ainoa keino olisi ehkä nostaa noita palkkoja sellaiselle tasolle että haluaisin elää pidemmän elämän.

Vierailija
38/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mammat nettivinkkiä poliisille!

https://www.poliisi.fi/nettivinkki

Vierailija
39/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katopa tuo:

Suusyöpä on lisäksi niin harvinainen syöpä, että se on aika lottovoitto, vaikka riski nousisi enemmän kuin 3 kertaiseksi. Olisi ehkä kannattanut valita videoon joku muu oikeasti merkittävä syöpä, jos haluaa puhua tupakoinnin haitoista.

Syöpääkin pahempana kohtalona pidän sellaista että ihminen joutuu käymään duunissa alle 10e tunti palkalla koko ikänsä ja elää vielä yhdeksänkymppiseksi.

Eihän siinä kerry edes eläkettä ja eihän siinä saa edes mitään säästöön.

Sen lisäksi vielä röökin hintaa nostetaan ja alkoholikin on melko kallista.

Huumeitako pitäisi sitten ostaa, kun tuntuu että niiden käyttöön täällä ihmisiä ajetaan.

Ei oo rahaa elämyksiin. Köyhän ainoa elämys on rööki ja kalja.

Vierailija
40/70 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7,40 maksaa normaalikokoinen LM, jossa siis 20 savuketta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä