Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reuma vai raskausvaiva

Vierailija
04.06.2019 |

Huolestuttaa. Oon loppupuolella raskautta, mut tää on ollu tosi erilainen kun muut raskaudet. Mietinkin et onko tää pelkkää raskaus oireilua vai reumaa tms. Voiko raskaus tehdä sen että reuna puhkeaa? Pikaisen googlailun jälkeen tiedän sairaudesta perusasiat. Oon perusterve, normaalipainoinen nuori nainen. Oireita ollu nyt ehkä 1kk.

Aamulla etenkin sormet ja ranteet on kipeät ja turvonneet. Selkä on tunnin parin makaamisen jälkeen aivan sairaan kipeä ja jäykkä, helpottaa kun lähtee liikkeelle. Koko yö on pakko hypätä välillä verryttelemään kun kipu käy ylivoimaiseksi. Polvet ja jalkapohjat kipuilevat myös.

Perus verikokeissa oon tietysti käyny mitä raskauden seurantaan kuuluu, mitään erityistä ei ole havaittu. Lämpöpussilla hoidan selän kipua enimmäkseen, auttaa hetken. Tottakai otan asian puheeksi kun meen neuvolaan seuraavan kerran..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, raskaus voi olla todella erilainen kuin muut raskaudet! Raskaudessa voi olla mitä erilaisimpia oireita, omat suosikkini löytyvät molemmat toisesta raskaudestani, ja ne ovat silmien lämpöherkkyys ja se, että kaikki edes etäisesti tulinen polttaa suussa. En oikein usko, että reuma alkaisi noin yhtäkkiä ja toisaalta raskaudessa voi olla vaikka mitä vaivaa. Raskauden aikana keho valmistuu synnytykseen niin, että synnytyskanava pehmenee ja luisen lantion rustotkin antavat periksi. Tämän mahdollistaa se, että pehmytkudokset pehmenevät. Siitä tulee sivutuotteena pehmeä iho, mutta ei se pehmeneminen siihen lopu, vaan ihan kaikki muutkin pehmytkudokset pehmenevät, mikä voi aiheuttaa esim. kuorsausta ja erilaisia kipuja. Mulla löystyivät polvet ja lonkat toden teolla, kesti monta kuukautta, että ne palautuivat.

Vierailija
2/2 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan