Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Abortti?

Vierailija
24.05.2006 |

Mitä tekisit tilanteessani? Olen 23-vuotias ja raskaana. En seurustele lapsen isän kanssa vaikka hän haluaisikin. Opinnot ovat vasta edessäpäin. Mitä ihmettä pitäisi tehdä? Asun pienellä paikkakunnalla, joten yh-äitiä ei kyllä katsottaisi hyvällä. Ja lapsi muuttaisi koko elämän enkä halua sitä.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen mukaan mitä toiset sanoo

Vierailija
2/45 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsen vika jos ette ole huolehtineet ehkäisystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tietää, haluaisi seurustella ja pitää lapsen. Itse en siis halua seurustella. En vielä edes opiskele, vasta opiskelupaikkaa hakemassa. Tukiverkosto ois kyllä ihan hyvä, mutta silti ahdistaisi sen lapsen pitäminen.

Vierailija
4/45 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aina ajattelin, etten pystyisi koskaan tekemään aborttia. Ja tässä sitä ollaan. Adoptio ei onnistuisi, en pystyisi antamaan synnyttämääni lasta pois.

Vierailija
5/45 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä täytyy alle 9-viikkoisen abortti tehdä lääkkeillä. Abortin kokeneet, onko järkkyä nähdä se alkio? Tuntuu, etten pysty siihen.

Vierailija
6/45 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele jos asia olisi toisinpäin, eli sinä haluaisit lapsen ja mies ei. Hän ei voisi lasta tappaa kuitenkaan. Mieti mille sinusta tuntuisi jos haluaisit lapsen ja joku sen tappaisi. Jos sinä et sitä halua niin anna miehelle kasvatettavaksi.

Vierailija
7/45 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä alkiota ei erota. Tulee ulos vähän suurempi limaklimppi, ei erota käsiä tai jalkoja ym.

Vierailija
8/45 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jne. suhteen tällä hetkellä " pilalle" , tee rohkeasti abortti. Ei kenenkään sitä tule arvostella. Minulle tehtiin abortti 17-vuotiaana ja nyt olen yliopistokoulutettu, tosin keskenmeno ollut muutama vuosi sitten, eli ei vielä lapsia. Mutta älä ainakaan yhteisön painostuksesta tai AV-mammojen jeesustelujen perusteella tee päätöstäsi. Ehdottomasti mieti itsekkäästi ja tarkkaan seuraava siirtosi. Sinä ehdottomasti olet ratkaisun tekijä. Itse olen erittäin tyytyväinen, etten tehnyt 17-vuotiaana lasta.

Vierailija
9/45 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin raskaaksi 21v., olin haaveillut lapsesta, mutta en uskonut, että heti tärppäisi. Minulla on mies, enkä tiedä miten yksin olisin jaksanut. Lapsi on ollut itkuinen ja lääkärissä on rampattu, ja välillä olen hakannut päätäni seinää, kun olen näin nuori, eikä vielä tiedä kaikkea ja osaa suhteuttaa samalla tavalla kuin ehkä myöhemmin.

Ainakin alussa oli jotenkin järkkyä olla lapsen kanssa kahdestaan vaan kotona, kun kaverit kävi koulua ym. Jotenkin ei osannut aatelle, että ei tätä kauan kestä ja lapsi ei aina itke ym. Mutta sitten sain ihania äitikamuja, jotka auttoivat.

Nyt lapsi on 2v. ja aivan maailman ihanin tyyppi, rakastan häntä aivan mielettömästi. Olen opiskellut viime vuoden, eikä se nyt musta ole sen rankempaa kuin töissä käynti, usein on vapaita ja lyhyitä päiviä.

Nyt on taas hirmuinen vauva-kuume:)

Vierailija
10/45 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös, että kyse ei ole nyt mistään koiranpennusta tai muusta lemmikistä!! Kirjoitit ettet jaksaisi lasta pitää... huh.. Lapsi on osa sinua, hän on saanut alkunsa sinun munasolustasi ja miehen siittiöstä. Hänellä on sinun geenejä. Hän saattaa olla jopa täysin sinun näköisesi. Älä tee aborttia, anna lapselle mahdollisuus elämään!!

Vierailija
11/45 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ehkäisyn pois jättäminen.

Jos sinusta tuntuu, että et jaksaisi lasta ja tämä olisi vain tiellä ja haitaksi, etkä pystyisi myöskään adobtioon, tuntuu abortti olevan kohdallasi oikea ratkaisu.

Vierailija
12/45 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitat lapsen isän mahdollisuudella? En halua sitä ihmistä elämääni millään lailla. Ihastus vain tuli ja meni.

Vierailija
13/45 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mitä tarkoitat lapsen isän mahdollisuudella? En halua sitä ihmistä elämääni millään lailla. Ihastus vain tuli ja meni.

Vierailija
14/45 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti kumpaakin vaihtoehtoa ja valitse se kumpi tuntuu paremmalta.

Vierailija
15/45 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan edelleen pähkäilyä.

Vierailija
16/45 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen kuitenkin syntyä ja ole vaikka etä-äiti lapsen kasvaessa isällään.

Vierailija
17/45 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei aborttia! Vaan perhe-elämää. Ei se mies kai ihan kamala voinut olla, kun sänkyyn kuitenkin suostuit, niin että raskaaksikin tulit..?

Vierailija
18/45 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi on vaikea, eikä siihen ole helppoa ratkaisua.

Itse tulin lyhyen seurustelun jälkeen 19-vuotiaana raskaaksi, opinnot olivat kesken ja koko elämä.

En edes harkinnut aborttia, ajattelin antaa lapsen pois. Jotenkin en sitten vain pystynyt.... Lapsen isä pyysi ja rukoili että pitäisimme lapsen yhdessä kun raskaudesta kerroin.

Olen edelleen yhdessä vauvan isän kanssa, ja lapsi on nyt jo isompi. Toisenkin lapsen olemme saaneet. Olemme kai onnellisia, välillä. Tiedän että ilman lapsia emme olisi yhdessä, ja elämäni olisi takuulla erilaista, varmasti parempaa.

Jos nyt voisin palata ajassa taaksepäin, tekisin kuitenkin abortin.

Suosittelen sinulle että kerrot lapsen isälle raskaudesta, se on hänenkin vahinkonsa ja yhdessä kannatte vastuun, mitä ikinä teettekin.

Ei ole reilua abortoida hänen lastaan kertomatta hänelle.

Vierailija
19/45 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet nuori ja pystyt opiskelemaan vielä monen monta vuotta vaikka lapsen synnyttäisitkin.

hepposin syin abortteja nykyään tehdään eikä oteta vastuuta tekemisistään.... älä anna lapsen joutua kärsimään mokastasi vaan suo hänelle se elämä joka hänelle kuuluu.

olet ikionnellinen kun masusi kasvaa ja synnytät sen lapsen... ja jos tukiverkostoa löytyy, sinulla ei ole hätää..

Vierailija
20/45 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ällö! Vaikka sulla on lapsi niin ajattelet, että olisitpa tehnyt abortin. Puistattava akka!

Tuntuu kyllä että olet joku katkera lapseton, moni äiti katuu sitä että hankki lapset.