Mä lähden lennolle huomenna ja aion kallistaa penkkini taakse
Tietenkin sitten vasta ruokailun ja tarjottimien poiskeruun jälkeen, niin kuin on kohteliasta.
Kommentit (132)
Jos mulla istuu 1-vuotias sylissä ja joku kallistaa penkkiään meidän päälle ni vedän turpaan. Tai se taapero voi vaikka kiskoa sitä kallistelijaa hiuksista ja roikkua siinä selkänojassa. Ei ole yhtään ylimääräistä tilaa.
Mun ei olisi pitänyt lukea tätä ketjua ku nyt oon pahalla tuulella. Ap on tietenkin porvoolainen joka tuskin on lähdössä mihinkään, mutta muistui mieleeni pitkä lentomatka talvella Meksikosta kotiin. Painajaismainen suomalaisperhe meidän edessä joilla aikuinen autisti-poika. Heti nousun jälkeen laskivat kaikki penkkinsä alas ja poika heilui koko 10h lennon ajan paikallaan. Ruokailun ajaksi jouduin joka kerta erikseen pyytämään että nostaisivat selkänojat ylös. Oli oikea lento helvetistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla istuu 1-vuotias sylissä ja joku kallistaa penkkiään meidän päälle ni vedän turpaan. Tai se taapero voi vaikka kiskoa sitä kallistelijaa hiuksista ja roikkua siinä selkänojassa. Ei ole yhtään ylimääräistä tilaa.
Mene vihanhallintakurssille
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa täällä kommentoijista voisi jäädä suosiolla kotiin. Ei ne penkit edes kallistu niin paljon että siitä niin häiriintyisi, kallista itse omaasi jos vastapäätä kallistettu penkki niin häiritsee. Itseäni ei ole ikinä häirinny edessä oleva kallistettu penkki. Ei se kallistus ominaisuus turhaan niissä ole. Itsellä ainakin pitemmällä lennolla selkä menee kipeäksi jos joutuisi koko ajan samassa asennossa istumaan. Suomalaiset ovat kyllä niin mielensäpahoittaja kansaa, saadaan suorastaan nautintoa kun pääse valittamaan jostain.
Häiritsee, jos yrittää esimerkiksi tehdä läppärillä töitä. Kaikki meistä ei reissaa huvikseen.
Ja ei, työnantajani ei maksa matkoja business- tai ykkösluokassa.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa täällä kommentoijista voisi jäädä suosiolla kotiin. Ei ne penkit edes kallistu niin paljon että siitä niin häiriintyisi, kallista itse omaasi jos vastapäätä kallistettu penkki niin häiritsee. Itseäni ei ole ikinä häirinny edessä oleva kallistettu penkki. Ei se kallistus ominaisuus turhaan niissä ole. Itsellä ainakin pitemmällä lennolla selkä menee kipeäksi jos joutuisi koko ajan samassa asennossa istumaan. Suomalaiset ovat kyllä niin mielensäpahoittaja kansaa, saadaan suorastaan nautintoa kun pääse valittamaan jostain.
Kyse ei ole mistään mielensäpahoittamisesta, vaan siitä, että se on oikeasti epämukavaa kun toisen penkki on melkein suussa. Halpalentoyhtiöillä se istuintila on muutenkin tosi pieni, tuollainen itsekäs perseily pienentää sitä entisestään. Kaukolennot yöaikaan vähän eri asia, silloin ymmärrän, vaikka onkin ärsyttävää. Kyllä kuka vaan jaksaa muutaman tunnin istua selkä suorana penkissä. Jos ei jaksa niin eiköhän niin tukielinsairaalle löydy jokin muukin paikka koneesta jonka voi laittaa vaikka aivan vaakatasoon, kunhan etukäteen ilmoittaa - ja maksaa. Minulla on oikeus yhtä isoon penkkitilaan kuin sinullakin, melkein saisi näiltä penkinvääntäjiltä pyytää lisämaksua kun toinen saman verran maksanut saa vähemmän tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin aion jatkossa kallistaa penkin. Jos joku alkaa valittamaan tai näitä hienoja terrorisointi yrityksiä tekemään mitä täällä on lueteltu, niin kaikki kyllä tietää kenen puolella lentoemo on :D
Ai suuttuuko lentoemo minulle flunssastani? Heittääkö oikein koneesta ulos? ;)
Vierailija kirjoitti:
Lähden kanssa huomenna ja piereskelen koko matkan. Silti porukka pitää mua paremmin käyttäytyvän kuin aloittakaa.
Kai varasit paikan välittömästi Ap n edestä tai vierestä?
Vierailija kirjoitti:
Lähden kanssa huomenna ja piereskelen koko matkan. Silti porukka pitää mua paremmin käyttäytyvän kuin aloittakaa.
Ja syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole mistään mielensäpahoittamisesta, vaan siitä, että se on oikeasti epämukavaa kun toisen penkki on melkein suussa. Halpalentoyhtiöillä se istuintila on muutenkin tosi pieni, tuollainen itsekäs perseily pienentää sitä entisestään. Kaukolennot yöaikaan vähän eri asia, silloin ymmärrän, vaikka onkin ärsyttävää. Kyllä kuka vaan jaksaa muutaman tunnin istua selkä suorana penkissä. Jos ei jaksa niin eiköhän niin tukielinsairaalle löydy jokin muukin paikka koneesta jonka voi laittaa vaikka aivan vaakatasoon, kunhan etukäteen ilmoittaa - ja maksaa. Minulla on oikeus yhtä isoon penkkitilaan kuin sinullakin, melkein saisi näiltä penkinvääntäjiltä pyytää lisämaksua kun toinen saman verran maksanut saa vähemmän tilaa.
Kanssamatkustajilta on turha odottaa mitään huomaavaisuutta. Ihmiset nyt ovat lähtökohtaisesti itsekkäitä.
Tärkeämpi kysymys on, että miksi penkit on tehty niin, että ne saa käännettyä niin että ne häiritsee takana istuvaa? Jos lentoyhtiö on tehneet penkit sellaisiksi ja se on luvallista, niin tietysti sitä tehdään. Takana istuvien mielipiteestä huolimatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin aion jatkossa kallistaa penkin. Jos joku alkaa valittamaan tai näitä hienoja terrorisointi yrityksiä tekemään mitä täällä on lueteltu, niin kaikki kyllä tietää kenen puolella lentoemo on :D
Tuskin nyt koneesta lennät ulos, ois aika extreme, mutta itseäni ainakin hävettäisi jos koko lentokoneen edessä syytettäisi jostakin tahalleen aivastelemisesta (jos olet se sankari joka niin aikoi tehdä) Get a life.
Vierailija kirjoitti:
Aivastelu ja yskiminen ovat oikeasti oikein hyviä konsteja kallistelijoiden kanssa toimimiseen. Omaa naamaa voi tuoda hieman lähemmäs kallistettua penkkiä, jotta kallistaja varmasti tuntee yskästä lähtevän viehkon ilmavirran! :)
Voi myös enste keskustella oman naapurin kanssa siitä, kumpi olikaan pahempaa tulehduseritettä, keltainen vai vihreä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanssamatkustajilta on turha odottaa mitään huomaavaisuutta. Ihmiset nyt ovat lähtökohtaisesti itsekkäitä.
Tärkeämpi kysymys on, että miksi penkit on tehty niin, että ne saa käännettyä niin että ne häiritsee takana istuvaa? Jos lentoyhtiö on tehneet penkit sellaisiksi ja se on luvallista, niin tietysti sitä tehdään. Takana istuvien mielipiteestä huolimatta
Toki tämä on ongelma, että penkeissä on tuollainen ominaisuus. Joskus toisen polvet rusentuvat, kun edessä olija kallistaa. Systeemi on siis huono. Ihminen voisikin olla fiksu ja muita huomioon ottava systeemistä huolimatta.
Mikä ihmeen ongelma se penkin kallistus nyt on?
Itse lennän vähintään pari kertaa kuussa, joskus jopa kymmenen. Yhden ainoan kerran on penkkini kallistus haitannut takanaistujaa. Hän valitti lentoemolle kun penkkini otti kiinni hänen lehteensä ja hänet sitten ohjattiin viereiselleni penkille istumaan. Mutta nuo loput pari tuhatta lentoa olen saanut kallistella ilman valituksia ja niin aion jatkossakin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin nyt koneesta lennät ulos, ois aika extreme, mutta itseäni ainakin hävettäisi jos koko lentokoneen edessä syytettäisi jostakin tahalleen aivastelemisesta (jos olet se sankari joka niin aikoi tehdä) Get a life.
Etköhän se sinä olisi joka joutuisi naurunalaiseksi huudellessasi emoille "takana istuva yskii!!! Tämä on törkeää!!!" Onnea vaan valitukseen! :D
Vierailija kirjoitti:
Itse lennän vähintään pari kertaa kuussa, joskus jopa kymmenen. Yhden ainoan kerran on penkkini kallistus haitannut takanaistujaa. Hän valitti lentoemolle kun penkkini otti kiinni hänen lehteensä ja hänet sitten ohjattiin viereiselleni penkille istumaan. Mutta nuo loput pari tuhatta lentoa olen saanut kallistella ilman valituksia ja niin aion jatkossakin tehdä.
Ihmiset ovat niin kohteliaita ja ujoja, etteivät kehtaa valittaa. Kaltaisesi härskit tyypit hyödyntävät tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etköhän se sinä olisi joka joutuisi naurunalaiseksi huudellessasi emoille "takana istuva yskii!!! Tämä on törkeää!!!" Onnea vaan valitukseen! :D
No en kyllä kokisi itseäni naurunalaiseksi jos syystä joudun lentoemännän pyytämään apuun. Toisaalta en kyllä ymmärrä miten ne yskäspuuskat minun päälleni tulisi, olen lyhyt että ei edes päälaki näy penkin taakse. Ellet sitten laita sitä naamaasi sieltä takaa minun puolelle, eiköhän siinä kohtaa kaikki tajua kuka se ääliö olikaan :)
Oon odottanut että joku kallistaisi edessäni penkin, mutta ei ole vielä tapahtunut. Haluan kokeilla mitä kaikkea voin tehdä ilman että kallistaja sanoo mitään tai nostaa penkin.
Aivastelu häntä kohti
Hänen hiuksien koskettelu
Oman pään nojaaminen hänen päätä vasten
Hengittäminen hänen hiuksiinsa/päätä kohti
Pään silittäminen
Minusta on kiva piereskellä lentokoneessa. Jaettu haju on paras haju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lennän vähintään pari kertaa kuussa, joskus jopa kymmenen. Yhden ainoan kerran on penkkini kallistus haitannut takanaistujaa. Hän valitti lentoemolle kun penkkini otti kiinni hänen lehteensä ja hänet sitten ohjattiin viereiselleni penkille istumaan. Mutta nuo loput pari tuhatta lentoa olen saanut kallistella ilman valituksia ja niin aion jatkossakin tehdä.Ihmiset ovat niin kohteliaita ja ujoja, etteivät kehtaa valittaa. Kaltaisesi härskit tyypit hyödyntävät tätä.
Jos tämä on härskiyden mittari niin sitten olen todellakin ammattilainen :)