Etätyö = Lusmuilua
Uskooko joku ihan oikeasti, että etäpäivän viettäjä muka tekee duunia kotona ollessaan?
Tiedän monta sluibailijaa, jotka oleilevat paljon etänä kotonaan ja jopa naureskelevat työnantajan tyhmyyttä, kun se antaa ylim vapaapäiviä näin helposti.
Kommentit (141)
Meille tulee miehen kanssa jatkuvasti riitaa kotitöiden tekemisestä. Miehen mielestä voin ihan hyvin esim. tehdä puutarhatöitä, käydä kaupassa tai imuroida työaikana. Kun olen sanonut, etten ainakaan juuri nyt voi, koska on sen verran paljon työhommia tehtävänä, mies sanoo minun käyttävän tekosyitä.
Miten ihmeessä kukaan voi ajatella, että palkkatyön tekeminen on tekosyy?
Mies itse on siis käytännössä yksityisyrittäjä, mutta tällä hetkellä käytännössä pakkolomalla, sillä korona on vaikuttanut paljon hänen alaansa ja työkeikkojen määrään.
Jos etätöissä voi lusmuila, niin sitten voi lusmuilla myös toimistolla, ja koko virka on kyseenalainen. Tarvitseeko häntä yleensä koko firmassa?
Vierailija kirjoitti:
Olen palkannut yritykseeni ihmisiä tekemään tuloksia, en istumaan konttorille tai kellottamaan tunteja. Meidän ammattilaiset osaavat ottaa vastuun itsestään ja järjestää työnsä niin, että hommat luistavat mahdollisimman tehokkaasti. Jos joku ei osaa tai halua sitä tehdä, niin autan löytämään toisen työpaikan, jossa mennään kellokorttimetodilla.
Riistoporvari. Tämmöinen kiero riistokapitalisti ansaitsisi kohtalon punakaartilaisten tuomitsemana.
Nii just, minä en ainakaan keksi mitään tekemistä ellei esimies ole koko ajan vierellä antamassa aina uuden tehtävän kun edellinen on valmis. Se kiertää toimistoja ympäri ja huomaa aina kun jonkun käsivarret putoaa näppäimistöltä vartalon vierelle, silloin on valmista ja työläinen vastaanottava uudelle tehtävälle.
Vierailija kirjoitti:
Tässä oma etätyöpäivä:
Heräsin 9.40, herätyskello soi kyllä 8 mutta nukahdin uudelleen.
Sitten ihan rauhassa aamutoimet ja työt aloitin siinä 10.15 aikoihin.
10.15-12.00 oikeasti tein jotain ja vastailin sähköposteihin.
Lounastauko 12-13.
13-14 oli kokouksia joita en tosin juuri kuunnellut vaan surffasin iltalehteä jne.
14-14.30 tein vähän lisää töitä, sen jälkeen valmistauduin päivän päätökseen ja 14.45 meni läppäri kiinni.
Tästä saan 3500e kk-palkkaa :)
Sama kommentoija jatkaa, tämä päivä:
Heräsin jopa ajoissa klo 8.00 ja 8.30 olin jo koneen ääressä
Pari kokousta ja töiden tekoa noin 10.30 asti
10.30-11.00 aamutoimia ja kakkosella käynti
11.00-12.00 lounastauko
12.00-13.00 selailin jotain etäisesti töihin liittyviä juttuja mutta alkoi jo loppua into tältä päivältä
13.00-14.00 hoitelin yksityisasioita puhelimessa, mm vakuutuksia ja auton korjausta
14.00 lähdin viemää autoa korjaamolle näytille
15.30 tuuli takaisin kotiin eikä enää napannut töiden teko
Etätyö helpottaa arkea. Kaupassa käynti, ruohon leikkuu, pyykin pesu ja ruuan laitto yms. sujuu hyvin työpäivän lomassa.
En silti koe olevani lusmuilija vaan järkevä ajan käyttäjä.
Provisiopalkkaisessa työssä ei voi lusmuilla, tosin eipä tässä oikein muuta voi tehdä lisäksi kuin roikkua netissä. Ja joskus hakea kupin kahvia
etätyö onn tehokasta. siinä voi tiskata, pestä pyykkiä, syödä, tehdä ruokaa, leipoa, imuroida, joogata, käydä lenkillä, katsoa netflixiä, tehdä käsitöitä, hoitaa lapsia, somettaa, harrastaa seksiä, pestä lattioita ja ikkunoita, käydä suihkussa ja saunoa, istua kylvyvyssä. shoppailla netissä, maksaa laskuja, tinderöidä, nukkua, ym
Vierailija kirjoitti:
Etätyö helpottaa arkea. Kaupassa käynti, ruohon leikkuu, pyykin pesu ja ruuan laitto yms. sujuu hyvin työpäivän lomassa.
En silti koe olevani lusmuilija vaan järkevä ajan käyttäjä.
minäkin käyttäisin aikani järkevämmin kuin töihin, mutta pomo ei päästä lähtemään työpaikalta kesken päivän omille asioille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oma etätyöpäivä:
Heräsin 9.40, herätyskello soi kyllä 8 mutta nukahdin uudelleen.
Sitten ihan rauhassa aamutoimet ja työt aloitin siinä 10.15 aikoihin.
10.15-12.00 oikeasti tein jotain ja vastailin sähköposteihin.
Lounastauko 12-13.
13-14 oli kokouksia joita en tosin juuri kuunnellut vaan surffasin iltalehteä jne.
14-14.30 tein vähän lisää töitä, sen jälkeen valmistauduin päivän päätökseen ja 14.45 meni läppäri kiinni.
Tästä saan 3500e kk-palkkaa :)
Sama kommentoija jatkaa, tämä päivä:
Heräsin jopa ajoissa klo 8.00 ja 8.30 olin jo koneen ääressä
Pari kokousta ja töiden tekoa noin 10.30 asti
10.30-11.00 aamutoimia ja kakkosella käynti
11.00-12.00 lounastauko
12.00-13.00 selailin jotain etäisesti töihin liittyviä juttuja mutta alkoi jo loppua into tältä päivältä
13.00-14.00 hoitelin yksityisasioita puhelimessa, mm vakuutuksia ja auton korjausta
14.00 lähdin viemää autoa korjaamolle näytille
15.30 tuuli takaisin kotiin eikä enää napannut töiden teko
tuntemani etätyöntekijät ovat samanlaisia, mutta eivät herää noin aikaisin. työaika alkaa 9, joten kello soi 10, jolloin laitetaan tietokone päälle ja mennään takaisin nukkumaan. pomo näkee, että kone on auki ja kaikki ok
Itse asiassa paiskin etänä tuplasti enemmän töitä, koska täällä kukaan ei tule koko ajan keskeyttämään ovensuupälpätyksellä. Työteho ihan eri luokkaa kuin toimistolla! Minulle opetettiinkin jo kotona, että kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
Vaikka koronasta ei saisi sanoa mitään hyvää niin kiitän sitä etätyöstä. Uskomatonta, että vaadittin pandemia sen ymmärtämiseksi, että työn voi tehdä kotona.
Lusmuja varmasti on. Aina on joitakin työmoraalittomia, jotka ansaitsisivat potkut, mutta minkäs tekee; yhteiskunnassa on paljon niitä, jotka hyväksikäyttävät muita, eivätkä jää kiinni.
Mäkin tunnen yhden "etätyöläisen" joka hiihtelee päivän aikana ties missä. Välillä viettää päiviä synnyinseuduillaan tehden "etätöitä", mutta oikeasti lomailee, viettää pitkiä viikonloppuja poissa kotoaan ja marisee miten raskasta on olla "etätöissä" ja yleensäkin tehdä töitä. Tekis kyllä mieli välillä tirvaista nekkuun. :D
Vierailija kirjoitti:
Jos etätöissä voi lusmuila, niin sitten voi lusmuilla myös toimistolla, ja koko virka on kyseenalainen. Tarvitseeko häntä yleensä koko firmassa?
Kaikki mun tuntemat ns etä"työläiset" lusmuilevat kotona, tai missä sitten ovatkaan. Koko etätyö -sana on mulle vähän PYH ja aiheuttaa puistatusreaktion, kun tiedän mitä siellä etä"töissä" oikeasti puuhaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Etätyö on epäreilua
On se.
Vierailija kirjoitti:
Olen tällä viikolla mökillä etätöissä rakentanut laituria ja sopivasti tuli valmista ennen viikonloppua.
Näin juuri. Työnantajat hoi, nyt tarkkana.
Kyllä teen keskellä päivää muutakin, mutta teen myös iltaisin tai viikonloppuna töitä. Etätyön hienopuoli eli työt joustaa muun tekemiseni suhteen. Tiettyjä hommia mukavampikin tehdä illalla tai viikonloppuna, kun firman verkko hiljaisempi ja tietokone työskentelee nopeammin.
Etätyö = lusmuilua + vitsi. ***uttaa kun joku sanoo tekevänsä etätöitä, no jopas onkin raskasta. Samaan aikaan liihottelee missä sattuu.
Kaikkien tutkimusten mukaan tehokkain työntekijä työnantajalle on sellainen, joka tekee intensiivisesti ja tehokkaasti hommia 5-6 tuntia päivässä. Kaikki sen yli menevä aika jonka työntekijä työskentelee, ei ole enää samalla tavalla tuottavaa tai hyödyllistä. Sama lopputulos saatiin vähän alalla kuin alalla.
Eli jos joku painaa kotona tai toimistolla tehokkaasti hommia sen 5-6 tuntia päivässä, on työnantajan syytä olla tyytyväinen. Ne jotka notkuvat toimistolla tai muilla työmailla esim seitsemästä seitsemään, ovat vähemmän hyödyllisiä oikeasti, vaikka ehkä itse kuvittelevat olevansa hyviä ja sitoutuneita.
jännä ku etätyöläisillä tuntuu olevan työpaikat, missä ei muka mitään pidä saada aikaan
Jos etätyöntekijä ei tee töitä, niin ei ole kohta työpaikkaakaan.
Jos taas työpaikka on ja pysyy, vaikka ei mitään tee, niin sehän on työnantajan häpeä, kun ei potki pihalle. Ei etätyöntekijä ilmeisesti tee mitään väärää, jos saa pitää työpaikkansa, vaikka vaan lusmuilee?