Etätyö = Lusmuilua
Uskooko joku ihan oikeasti, että etäpäivän viettäjä muka tekee duunia kotona ollessaan?
Tiedän monta sluibailijaa, jotka oleilevat paljon etänä kotonaan ja jopa naureskelevat työnantajan tyhmyyttä, kun se antaa ylim vapaapäiviä näin helposti.
Kommentit (141)
Tiedän tapauksia, jotka ovat etäpäivinä tehneet siinä sivussa kylppäriremontin. Ja sellaisia, jotka tosiaan tekevät töitä koko työajan.
No mutta kyllä minä työnantajana seuraan niitä tuotoksia myös. Ei tulosta=ei palkkaa.
Tiedän ainakin yhden joka tekee todella paljon duunia etätyöpäivinä, eli mieheni. Hänellä on kaksi etätyöpäivää viikossa vaikka asumme kymmenen minuutin kävelymatkan päässä hänen työpaikastaan. Työnantaja on suostunut tähän ja antanut jatkaa jo vuosikausia siitä yksinkertaisesta syystä että mies saa kotona aikaan ihan yhtä paljon kuin työpaikallakin, ja usein enemmän koska keskeytyksiä on vähemmän ja keskittyminen on helpompaa. Kunhan tulosta tulee niin työantajaa ei oikeastaan kiinnosta missä työ tehdään.
Hajoa toimistotyöhösi. :D
Muista leimata kellokortti. :D
No eikös etätyö tarkoita että ollaan tarvittaessa puhelimen/sähköpostin tavoitettavissa, mutta vain pakolliset hommat hoidetaan kotoa käsin...
Sluibailuahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan tekis töitä, makoilisin sohvalla kattellen netflixii :) Ja nauraisin työnantajalle!
Ja missä vaiheessa sitten tekisit sen työn joka on ollut tarkoitus tehdä työpäivän aikana? Illalla tai yöllä?
Niin no, jos minä en tee töitäni silloin etäpäivänä niin sitten teen ne omalla ajalla iltaisin tai viikonloppuisin. Ei kukaan muu minun töitäni tee ja jos minä en tee tulosta, niin rahoittaja sijoittaa rahansa sellaiselle, joka tekee.
Vierailija kirjoitti:
Hajoa toimistotyöhösi. :D
Muista leimata kellokortti. :D
Sitä kellokorttia leimataan etänä myös kotikonttorissa...
Teenä etätöitä 2,5 päivää viikossa. Ei voi lusmuilla tai muuten hommat jäis tekemättä.
Työntekijän on hoidettava omat työnsä, josta saa palkan.
Kotona töitä voi tehdä kerrallaan 5 min tai 5 tuntia, tai tehdä hommat yöllä tai illalla.
Sama se milloin ne tekee. Kun vaan tekee.
Jos ei ole töitä tehtäväksi etäpäivinä, , niin miten niitä olisi siellä työpaikallakaan.
Ihanko ne oleilusta nykyisin työnantajat palkan maksaa, en tiennytkään tuota.
Luulisi, että kun säästyy energiaa työpaikalle lähtemisestä, siihen valmistautumisesta, sosiaaliseen kanssakäymiseen joutumisesta ja muusta "ylimääräisestä", niin itse työhön saisi kohdistettu voimia enemmän ja silloin tuloskin voisi olla parempi. Ainakin teoriassa.
Etätyöpäivä on täällä tehokas työpäivä. Menisitkö itse työpaikalle, jos olisit edellisen päivän tehnyt matkatöitä aamu klo kuudesta tai seitsemästä ja saapunut kotiin klo 22-23 ja seuraava aamu olisi työaamu? Eikö vain ole mukavampi aloittaa aamulla työt kotoa käsin, hoitaa matkalaskut, tehdä paperitöitä, pitää puhelintunti yms?
Etätyö on nykyaikaa. Mitä järkeä matkustaa toimistoon viitenä päivänä viikossa, kun nykyisillä tietoliikenneyhteyksillä voi tehdä työtä kotoakin. Työnantaja säästää seinissä ja sähkössä, työntekijä matkakuluissa. Mikäli työt eivät suju kotikonttorissa, töihin saa mennä joka päivä.
Mä teen hommat kokonaan etätyönä ja mulla on tosiaan vapaus valita mihin vuorokauden aikaan ne teen, mutta työt täytyy kuitenkin tehdä, sen huomaa kyllä jo seuraavana päivänä jos ovat tekemättä.
Tosi moni kyllä luulee, etten tee oikeasti yhtään mitään. Todella rasittavaa, kun ajatellaan, että mulla muka voisi olla ikinä sitä tilannetta, etten esim. ehtisi töiden takia tehdä jotain muuta.
Sen takiahan tämä kasarille jämähtänyt firma ei etäpäiviä myönnäkään. Edellisessä työpaikasssa oli päivä viikossa. Kyllä sen huomasi hyvin nopeasti ellei töitään tehnyt.
Teen pelkkää etätyötä ja on tämä nyt paljon kätevämpää kun aikaa ei mene liikkumiseen ja kaikki lasten sairastelut ja nuohoojan tai tavaralähetin käynnit yms hoituu ilman muutoksia rutiineihin. Lounaalla käyn toki ravintolassa.
Kyllä tuottoisimmat päiväni nykyhommissa ovat olleet nimenomaan etäpäiviä. On ihanan hiljaista kun ihmiset eivät ölise puhelimeen korvan juuressa. Jatkuva häly ja joka puolelta kuuluvat keskustelut repivät pahviseinäisessä toimistossa keskittymiskykyä aika paljolti samaan tapaan kuin avokonttorissakin.
Jos on avokonttori niin tosiaankin saa kotona enemmän aikaan kuin toimistolla. Saa olla niin hiljaisessa ympäristössä kuin haluaa eikä kukaan tule puhumaan jonninjoutavia.
Mä en ainakaan tekis töitä, makoilisin sohvalla kattellen netflixii :) Ja nauraisin työnantajalle!