Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyö = Lusmuilua

Vierailija
03.06.2019 |

Uskooko joku ihan oikeasti, että etäpäivän viettäjä muka tekee duunia kotona ollessaan?
Tiedän monta sluibailijaa, jotka oleilevat paljon etänä kotonaan ja jopa naureskelevat työnantajan tyhmyyttä, kun se antaa ylim vapaapäiviä näin helposti.

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slui-bai beibi

beibi slui-bai

Kottiin jään, koska vituttaa

Slui-bai beibi

beibi slui-bai

Etätöitä tehdä saan

Vierailija
42/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö on epäreilua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma teen etana enemman kuin toissa, kun ei ole keskeytyksia, turhia kokouksia ym. 

Otan etapaivan jos teen sisallontuotannollisia hommia, tama tarkoittaa 8h tutkimus- ja kirjoitustyota paivassa. Tauot pidan ajallaan enka ylimittaisina. 

Kayn myos suihkussa, ehostan ja laitan tyovaatteet paalle, niin paasen "tunnelmaan" paremmin. 

Vierailija
44/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä jätän työni etäpäivänä tekemättä, tuotantoon ei mene tilauksia valmistettavaksi tai lähettämöön lähetettäväksi. Tehdyt tilaukset näkyy järjestelmästä on ne tehty kotona tai konttorilla. Jo sairaana oleminen ruuhkauttaa hommat niin eipä tulisi mieleenkään jättää etäpäivänä töitä tekemättä

Vierailija
45/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös etätyö tarkoita että ollaan tarvittaessa puhelimen/sähköpostin tavoitettavissa, mutta vain pakolliset hommat hoidetaan kotoa käsin...

Sluibailuahan se on.

Riippuu työstä.

Jos on tulospalkkaus, voi olla silkkaa orjuutustakin

Vierailija
46/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen etätyötä silloin jos olen krapulassa, eli aika usein.

Vierailija
47/141 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös etätyö tarkoita että ollaan tarvittaessa puhelimen/sähköpostin tavoitettavissa, mutta vain pakolliset hommat hoidetaan kotoa käsin...

Sluibailuahan se on.

Tämä.

Vierailija
48/141 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajoa toimistotyöhösi. :D

Muista leimata kellokortti. :D

Sitä kellokorttia leimataan etänä myös kotikonttorissa...

En minä ole koskaan leimannut.

Teen työni suurinpiirtein koska itse haluan; joko virallisena työaikana, jos tarvis, tai sitten omalla vapaa-ajallani iltaisin ja viikonloppuisin. Ei niitä kukaan tehe puolestani joten kiinni jäisin ja potkut tulisi jos en töitäni saisi hoidettua.

T. Vuosikausien etätyöstä

Vierailija
49/141 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä viikolla mökillä etätöissä rakentanut laituria ja sopivasti tuli valmista ennen viikonloppua.

Vierailija
50/141 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo 10 vuotta olen tehnyt jo etätöitä. Kyllä on elämä helppoa, kun palkka juoksee eikä tarvitse tehdä yhtään mitään :) 

Vierailija
51/141 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan toi on. Meillä luovuttiin etäpäivistä kokonaan kun jengi teki töitä tyyliin mökillä tai jossain aurinkorannoilla. Tosiasiassa kaikki muu paitsi asiakaskontaktien hoitaminen jäi niille, jotka oli oikeesti töissä, mm kaikki kirjaukset ja jopa koko sisältöpuoli jäi muutaman tyypin harteille. Tyyliin jengi laittoi jotain ajatuksenvirtaa kirjoitettuna ja viestin et “viitsitkö perkaa tän ja liittää pari kuvaa ja laittaa pahviksi?”.

Eli ei toimi.

Ainakin meillä pomo on sanonut, että etätöitä saa tehdä vaikka siellä mökillä taikka uimarannalla, kunhan työt vain tulee tehtyä. Häntä kiinnostaa vaan, että hommat hoituu. Osa porukasta on lomamatkan yhteyteen liittänyt myös etätyöpäiviä ja ovat sitten pitempään olleet ulkomaan reissulla. Nyt ei kyllä kukaan reissaa. 

Vierailija
52/141 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaisen sen verran, että jokaisen työsuoritteen näkee tietojärjestelmän lokista. Näkee milloin on tehty mitä ja milloin pidetty tauko.

Ap:lle lämpimin terkuin oheinen biisi.

Vierailija
53/141 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaisen sen verran, että jokaisen työsuoritteen näkee tietojärjestelmän lokista. Näkee milloin on tehty mitä ja milloin pidetty tauko.

Ap:lle lämpimin terkuin oheinen biisi.

Vierailija
54/141 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitää kirjata työtunnit puolen tunnin tarkkuudella. Ja asiakas ei kyllä maksa, jos töitä ei ole tehty. Ihan sama koodaanko toimistolla vai kotona.

Vierailija
55/141 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oma etätyöpäivä:

Heräsin 9.40, herätyskello soi kyllä 8 mutta nukahdin uudelleen.

Sitten ihan rauhassa aamutoimet ja työt aloitin siinä 10.15 aikoihin.

10.15-12.00 oikeasti tein jotain ja vastailin sähköposteihin.

Lounastauko 12-13.

13-14 oli kokouksia joita en tosin juuri kuunnellut vaan surffasin iltalehteä jne.

14-14.30 tein vähän lisää töitä, sen jälkeen valmistauduin päivän päätökseen ja 14.45 meni läppäri kiinni.

Tästä saan 3500e kk-palkkaa :)

Vierailija
56/141 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. Mieheni tekee töitä kotona sitä mukaan, kun töitä tulee tehtäväksi. Jos töitä ei ole paljon, voi tehdä ihan kotihommia.

Minulla taas etätyö on ihan samanlaista kuin toimistollakin, mutta etätyö on tehokkaampaa, koska keskeytyksiä tulee kotona vähemmän. Taukoja tulee muutenkin kotona pidettyä (valitettavasti) huomattavasti vähemmän kuin työpaikalla. Kellokorttikin leimataan ihan normaalisti. Pomo näkee kyllä, mitä kukin on saanut aikaiseksi, myös päivätasolla. Tulos vaikuttaa meillä myös henkilökohtaiseen lisään.

Etätyö on kyllä kätevää, koska säästän kaksi tuntia päivässä työmatkoissa, joten vapaa-aikaa jää enemmän.

Ihmettelen työpaikkoja, jossa palkkaa voi ylipäätään nostaa tekemättä yhtään mitään.

Vierailija
57/141 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan tekis töitä, makoilisin sohvalla kattellen netflixii :) Ja nauraisin työnantajalle!

Ihan mielenkiinnosta: oletko vasemmiston kannattaja?

Ihan mielenkiinnosta: ovatko vanhempasi serkkuja?

Vierailija
58/141 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen pelkkää etätyötä ja on tämä nyt paljon kätevämpää kun aikaa ei mene liikkumiseen ja kaikki lasten sairastelut ja nuohoojan tai tavaralähetin käynnit yms hoituu ilman muutoksia rutiineihin. Lounaalla käyn toki ravintolassa.

Työajalla hoidat siis omia asioitasi? Ravintolaan jaksat lähteä mutta et töihin?

Vierailija
59/141 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä oma etätyöpäivä:

Heräsin 9.40, herätyskello soi kyllä 8 mutta nukahdin uudelleen.

Sitten ihan rauhassa aamutoimet ja työt aloitin siinä 10.15 aikoihin.

10.15-12.00 oikeasti tein jotain ja vastailin sähköposteihin.

Lounastauko 12-13.

13-14 oli kokouksia joita en tosin juuri kuunnellut vaan surffasin iltalehteä jne.

14-14.30 tein vähän lisää töitä, sen jälkeen valmistauduin päivän päätökseen ja 14.45 meni läppäri kiinni.

Tästä saan 3500e kk-palkkaa :)

Meillä pitää kirjata päivän tunnit ylös . Tuosta tulisi melkoisesti miinusta päivälle. Lisäksi työt pitää aloittaa klo 9.30 mennessä ja voi aikaisintaa lopettaa klo 16.00. Ihan samat säännöt toimivat kuin toimistollakin. 

Vierailija
60/141 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on tehnyt töitä enemmän tai vähemmän koronan alusta saakka kotona. Joskus käy konttorilla. Saa siis mennä sinne, koska sielläkin on väljää, mutta mieluiten jää kotiin. Ymmärrän sen hyvin. Vaikka työmatka konttorille on vain alle 10 km, niin onhan se kätevää, kun voi laittaa kellon soimaan viisi minuuttia ennen töiden alkamista. Käytännössä mies on vessassa pesemässä hampaitaan, kun työpäivän pitäisi alkaa, mutta kyllä se on aina aamupalavereihin ehtinyt. Palaveri on joka aamu. Siinä ohessa se sitten syö aamupalaa.

Olen tietty sille vähän kateellinen, koska sen ei tartte lähtee aamuisin säällä kuin säällä työpaikalle, kuten minun tarttee (työaikani alkaa 6.30-9.00 välisenä aikana) tai se voi pitää taukoja aika lailla oman päänsä mukaan, lähteä vaikka kesken päivän käymään jossain asioilla ja sanoo sen olevan ruokatunti tms. Mulla ei ole vastaavaa vapautta.

En tiedä, tuskin musta ois etätöihin, koska oon tottunut, että on työkavereita ympärillä, mutta miehelle se tuntuu sopivan. Ja kyllä se saa töitä tehtyä, vaikka onkin ehkä tuntien suhteen hieman tehokkaampi siellä konttorilla, tai ainakin uskon niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan