Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyö = Lusmuilua

Vierailija
03.06.2019 |

Uskooko joku ihan oikeasti, että etäpäivän viettäjä muka tekee duunia kotona ollessaan?
Tiedän monta sluibailijaa, jotka oleilevat paljon etänä kotonaan ja jopa naureskelevat työnantajan tyhmyyttä, kun se antaa ylim vapaapäiviä näin helposti.

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoilla kulkeminen on hirveä ympäristörasite. Esim. isälläni on työpaikan läppäri mutta ei kuitenkaan saa tehdä etätöitä. Siinä sitten joutuu polttamaan bensaa, 30 km työmatkaa yhteen suuntaan. Itse teen etätöitä kotoa käsin. 

Vierailija
22/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toi on. Meillä luovuttiin etäpäivistä kokonaan kun jengi teki töitä tyyliin mökillä tai jossain aurinkorannoilla. Tosiasiassa kaikki muu paitsi asiakaskontaktien hoitaminen jäi niille, jotka oli oikeesti töissä, mm kaikki kirjaukset ja jopa koko sisältöpuoli jäi muutaman tyypin harteille. Tyyliin jengi laittoi jotain ajatuksenvirtaa kirjoitettuna ja viestin et “viitsitkö perkaa tän ja liittää pari kuvaa ja laittaa pahviksi?”.

Eli ei toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan toi on. Meillä luovuttiin etäpäivistä kokonaan kun jengi teki töitä tyyliin mökillä tai jossain aurinkorannoilla. Tosiasiassa kaikki muu paitsi asiakaskontaktien hoitaminen jäi niille, jotka oli oikeesti töissä, mm kaikki kirjaukset ja jopa koko sisältöpuoli jäi muutaman tyypin harteille. Tyyliin jengi laittoi jotain ajatuksenvirtaa kirjoitettuna ja viestin et “viitsitkö perkaa tän ja liittää pari kuvaa ja laittaa pahviksi?”.

Eli ei toimi.

Voin tehdä töitä mökillä ja ihan normaali työpäivä se on. Minullakin on töitä niin paljon, ettei vaan voi jättää tekemättä. Ei ole yhtään helpompi päivä, mutta tauolla voi toki käydä laiturinpäässä ja kesäkeittiön jääkaapilla.

Vierailija
24/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pääosin etänä ja saan kyllä vähintään yhtä paljon aikaiseksi kuin konttoripäivinä. Minulla on omat työni ja niitä ei tee kukaan muukaan, joten ihan omaan nilkkaan osuu, jos on joskus laiskempi päivä. Ihan kuten toimistollakin. Kyllä, voin vaikkapa pestä pyykkiä työn ohessa, mutta onneksi omistan sellaisen pyykkikoneen, jossa ei tarvitse seistä vieressä, täyttöön ja purkuun menee minuutti tai pari. Juuri nyt istun sohvalla lounastauolla.

Vierailija
25/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Projekteilla on tiukat aikataulut, asiakas ja pomot odottavat yhtä lailla tulosta olipa etänä tai konttorilla. Aika äkkiä tulee lähtö talosta jos lusmuilee. Missä ihmeessä on sellaisia töitä, että on aikaa lusmuilla eikä siitä mitenkään jää kiinni edes? 

Vierailija
26/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt töitä etänä jo yli 20 vuotta. Miettikää, 20 vuotta pelkkää sluibailua! En enää edes tiedä millä alalla olen töissä, koska edellisen kerran tein töitä toimistossa vuonna 1997. Ja palkka juoksee.

Vierailija
27/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tekee yhden etäpäivän viikossa. Pelaa pleikkaria ja läppäri on vieressä auki, hoitaa hommat kun niitä tulee. Jos toimistolla on hiljainen päivä, niin lukee loputtomiin uutisia. Kotona voi pelailla :D

Vierailija
28/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikoilla kulkeminen on hirveä ympäristörasite. Esim. isälläni on työpaikan läppäri mutta ei kuitenkaan saa tehdä etätöitä. Siinä sitten joutuu polttamaan bensaa, 30 km työmatkaa yhteen suuntaan. Itse teen etätöitä kotoa käsin. 

tämäkin on totta. Itselläni on 30 km suuntaan työmatkaa. Monella muullakin ja tänne joutuu vielä tulemaan omalla autolla, kun sijainti niin "huono". Auttaisi jopa ympäristömielessä tuo etätyö joskus.

Vierailija
29/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta toimistotyön tekeminen vaikuttaa paljon helpommalta.

Istut kokouksissa, joissa et ehkä edes sano mitään.

Pitkät lounas- ja kahvitauot.

Työkavereitten kanssa rupattelu.

Kuka laskee nekin minuutit? Montako tuntia siitä kahdeksasta on oikeasti voimia vaativaa työtä? Mikäs siinä kun kuukausipalkka juoksee.

Vierailija
30/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta toimistotyön tekeminen vaikuttaa paljon helpommalta.

Istut kokouksissa, joissa et ehkä edes sano mitään.

Pitkät lounas- ja kahvitauot.

Työkavereitten kanssa rupattelu.

Kuka laskee nekin minuutit? Montako tuntia siitä kahdeksasta on oikeasti voimia vaativaa työtä? Mikäs siinä kun kuukausipalkka juoksee.

Toimistotyötä on niin monenlaista, ja luulen että nykyisen tehostamisen aikana tuollaisia rentoja paikkoja on aika vähän. Ehkä julkisella sektorilla jossain. Mutta yksityisellä puolella useilla aloilla ei enää kokouksissa istuksita juurikaan, ja jos pidetään niin ne on esim. Skypellä, tiukkaa asiaa vaikka vartti ja sitten loppu. Ei ole aikaa rupatella työkavereiden kanssa juurikaan kun on niiin tiukat deadlinet projekteille että pakko vääntää täysillä paitsi työpäivä, usein vielä kotona ylityönä päälle. Meidänkin rennoista toimistotöistä (it-alalla) on pari henkeä tiimistä nyt pois burnout lomalla...

Vierailija
31/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tekee etätöitä 2-3 päivää viikossa, riippuen siitä onko hänellä tapaamisia vai ei. Tilanne hänellä on sellainen että työnantaja on Ruotsissa, Suomessa vain pieni sivukonttori toimistohotellissa. Suurin osa työstä hoidetaan joka tapauksessa puhelimella ja sähköpostilla. Sitten on asiakastapaamisia.

Kotona töitä tehdessä hän aloittaa työt jo aamukahvia juodessaan sähköpostit lukemalla. Puhelin soi jo heti kahdeksalta ja ekat Skype-kokoukset alkaa viimeistään klo 9. Aikaerosta johtuen (ja siitä että Ruotsissa joilla on työaika klo 9-17) viimeiset työpuhelut tulee joskus klo 18.

Kyllähän se halutessaan voisi varmaan sluibailla. Vahvasti näyttää kuitenkin siltä että töitä tuo tekee aktiivisesti.

Vierailija
32/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies tekee yhden etäpäivän viikossa. Pelaa pleikkaria ja läppäri on vieressä auki, hoitaa hommat kun niitä tulee. Jos toimistolla on hiljainen päivä, niin lukee loputtomiin uutisia. Kotona voi pelailla :D

Mä teen samalla tavalla. Töissäni on jonkin verran hiljaisia päiviä ja jos olen kotona kuten tänään, lähinnä luen ammattikirjallisuutta mutta kyllä käytän aikaa myös siivoamiseen, ruuanlaittoon, pyykkäämiseen ja saatan myös pelata pleikkaa, selata nettiä jne. Heti kun tulee töitä, teen ne. Hommat hoituu ihan samoin kuin jos olisin toimistolla. Plussana vaan se, että luppoajat eivät mene peukaloiden pyörittämiseen, mikä ainakin itselleni on väsyttävämpää kuin työnteko. Lisäksi elämänlaatu kohenee ja pysyn virkeämpänä kun kotihommia saa myös viikolla pois alta ja viikonloput jää lepäämiseen. Tuntuu aivan hullulta ajatella edellistä työpaikkaa, jossa toimistolla oli oltava, oli hommia tai ei. Ihan suoranaista elämän tuhlausta!

Nykyistä johtoa ei kiinnosta mitä teen, milloin teen ja montako tuntia minulla menee jonkun tekemiseen vaan se että hommat on tehty. Vastavuoroisesti myös minulta löytyy joustoa, ja välillä teen hommia vuorokaudenajasta välittämättä ja enkä laske ylityötunteja. Uskon, että loppupeleissä työnantajani voittaa tässä, mutta myös itse saan niin paljon että ei ole valittamista. Edellistä työnantajaa kohtaan ei hirveästi lojaliteettia löytynytkään vaan oikein odotin leimauslaitteen edessä minuutin vaihtumista että pääsen saman tien lähtemään kun työaika loppuu.

Vierailija
33/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla on tutkittu tehokkuutta toimistolla vs etänä ja todettu, että etänä työteho on parempi kuin toimistolla. Tämä sellaisissa tehtävissä, joita voi mitata kappalemäärillä. Omia töitäni ei voi mitata kappalemäärissä, mutta en silti voisi todellakaan sluibailla etäpäivinä. Ihmettelen näitä työntekijöitä jotka pystyvät sluibailemaan. Heidän työpanoksensa ei taida olla kovin relevantti.

Vierailija
34/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan tekis töitä, makoilisin sohvalla kattellen netflixii :) Ja nauraisin työnantajalle!

Ihan mielenkiinnosta: oletko vasemmiston kannattaja?

Vierailija
35/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri rakensi talon "etäpäivinä".

Nyt kun talo on valmis, hoitaa harrastukset etäpäivinä pois alta, niin voi illalla keskittyä perheeseen.

Vierailija
36/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt töitä etänä jo yli 20 vuotta. Miettikää, 20 vuotta pelkkää sluibailua! En enää edes tiedä millä alalla olen töissä, koska edellisen kerran tein töitä toimistossa vuonna 1997. Ja palkka juoksee.

Minun työnantajani on muuttanut jo kaksi kertaa niin, että en ole edes ehtinyt käymään toimistolla. Nykyisessä osoitteessa meidän firma on ollut jo pari vuotta, mutta en ole vielä käynyt siellä kertaakaan. Pistäkääpä paremmaksi.

Vierailija
37/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkannut yritykseeni ihmisiä tekemään tuloksia, en istumaan konttorille tai kellottamaan tunteja. Meidän ammattilaiset osaavat ottaa vastuun itsestään ja järjestää työnsä niin, että hommat luistavat mahdollisimman tehokkaasti. Jos joku ei osaa tai halua sitä tehdä, niin autan löytämään toisen työpaikan, jossa mennään kellokorttimetodilla.

Vierailija
38/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapuri rakensi talon "etäpäivinä".

Nyt kun talo on valmis, hoitaa harrastukset etäpäivinä pois alta, niin voi illalla keskittyä perheeseen.

Mutta pois häntä ei voi potkia, koska työntekijän asema ja turva ja yrittäjän nilkkaan kuseminen yms. Miten kenenkään oikeustajuun käy, että työntekijä saa perseillä menemään vaikka kuinka, mutta paremmat ja motivoituneemmat saavat odottaa ulkopuolella?

Vierailija
39/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala lusmuilla, kun istuin skypepalavereissa 6-8 tuntia etätyöpävinä. Siinä ei oikein onnistu edes vessassakäynti huomaamatta, koska naama katoaa näytöltä, kun poistun.

Vierailija
40/141 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään todella paljon etätyötä usein tienpäältä, mutta myös kotona. Kotitoimistossa ollessa monella on houkutus tehdä omia hommia ja tehdä vain välttämättömät työhommat. Kaksi työkaveria on saanut jo potkut sen takia, että heille tuo kotitoimisto tarkoitti omien harrastusten ja kotihommien hoitamista työasioiden kustannuksella. Itse olen hoitanut hyvin tunnollisesti kotitoimistollakin työasiani, mutta silti tuntuu, että puolet päivästä jää ainakin aivan tyhjäksi. Olenkin siis hoidellut omia hommia aina kun sattuu olemaan hiljainen hetki. Täytyy olla kyllä todella urpo jos ei saa tarvittavia työhommia hoidettua kotitoimistolla omien harrastusten takia. Onneksi meidän työpaikalla tulos merkitsee eikä työhön käytetty aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi