Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mista kertoo se, etta 30 v. naimisissa oleva nainen haluaa yha juosta hullun lailla baareissa ja muutenkin elaa kuin teini-ikainen?

Vierailija
16.01.2008 |

Minulla on tällainen ystävä. Akateemisesti koulutettu, kaikin puolin fiksu, tosi mukava ja ihana ihminen... Ainoa ongelma on mielestäni tämä hänen elämäntyyli. Joka viikonloppu baarissa kavereidensa kanssa, useimmiten tukevassa humalassa. Ei ole omasta mielestään valmis perustamaan perhettä ja rauhoittumaan, vaikka on onnellisesti naimisissa ihanan miehen kanssa... Olen yrittänyt varovasti joskus kysellä onko hänellä kaikki ok, kun vaikuttaa siltä kuin hän pakenisi jollain lailla todellisuutta ja arkea. En tiedä... itse olen saman ikäinen kahden lapsen äiti enkä voi ymmärtää kaverini elämäntapaa. Mitä mieltä olette?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

/*

minusta ystäväsi ei ole vielä henkisesti kehittynyt sille tasolle, että voisi perustaa perheen.

*/

Meinasin tippua tuolilta, kun luin tuon kommentin. Toisaalta kai siinä piilee tietty viisaus elämän kiertokulusta. Synnytään ja ollaan avuttomia ja sitten lapsena leikitään äitiä nukeilla ja sitten ollaan baareissa ja opetellaan lasten tekoa, kunnes kypsytään niiden tuottamiseen ja kohta taas kuolataan vanhuksina ja avuttomina.

Itse ainakin nautin täysin rinnoin omasta kypsymättömyydestäni.

Vierailija
2/32 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ainut baari ja siellä aina ne samat juopot. Ei jaksa kiinnostaa. Hyvä teidän on käydä siellä isoilla paikoilla kun baareja löytyy joka lähtöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mä hyppäsin baareissa lähes joka perjantai kun olin täyttämässä 30v. ja mulla on kaksi lasta. Aikansa sitä kesti, mies antoi mennä (ei huvittanut itse lähteä koskaan..oli lasten kanssa). Kai mulla oli se " kolmenkympin kriisi" enpä tiedä, mutta nyt ei oo huvittanut aikoihin. Kai sitä tuli ihan tarpeeksi nähtyä. En tiedä oliko hyvä vai huono asia...

Vierailija
4/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin lapsia, mutta elämääni kuuluu paljon muutakin.

Vierailija
5/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu... täällä av:llahan ei yleensä suvaita yli 30-vuotiaita äitejä, kumman suvaitsevaisia ollaan yhtäkkiä nyt.

AP

Vierailija
6/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet viisas, sinulla on lapsia, sinä olet hyvä, sinä teet nyt oikein.

Vierailija
7/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin äidiksi 24-vuotiaana, juuri sopivan ikäisenä mielestäni. Ei minulla siinä iässä enää ollut mitään tarvetta juosta baareissa ja vetää viinaa. Naurettavan turhamaista touhua mielestäni. Ap:n kuvailemat ihmiset eivät halua kasvaa aikuisiksi ja siksi pitävät kynsin ja hampain kiinni " nuorekkaasta" elämäntavasta. Eivät ymmärrä sitä, että lapset tuovat elämään jotain sellaista jota ei baareista ja pinnallisesta elämästä löydy. Säälin heitä.

Vierailija
8/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä jokainen on yksilö ja kaikilla täällä maan päällä omat läksymme opittavana. Jokainen kehittyy omaan aikaansa, jotkut eivät koskaan kehity henkisesti niin korkealle kuin jotkut toiset. Joten älä tuomitse ystävääsi. Hän elää omaa elämääsi, sinä omaasi, kumpikin ihan omaa elämänpolkuaan kulkien.

Vierailija
9/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se pakollista ole? Eikä 30v mies olisi vanha juoksemaan kapakoissa, mut naisille se tuntuu olevan kiellettyä.

Mitä luulet pitäiskö sun kysyä siltä kaverilta ihan suoraan?

Vierailija
10/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän takia siellä rafoilla käydään, kun ei oikein muuta ole. Varmasti ap:n ystäväkin olisi mitä parhain äiti, jos hän vain sen lapsen saisi. Tuskin enää juoksisi joka viikonloppu rafloissa.

Mutta niinhän se on, että ne, joilla ei ole lapsia, niin heille riittää kutsuja jos sun mihinkin tilaisuuksiin. Suomessa kuvaan tahtoo vaan aina liittyä tuo viinan juonti, johon itse asiassa suurin osa on aivan kyllästyinetä, mutta kun se on vaan " pakko" .

Vierailija
11/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kerroin, ystäväni on ihmisenä tosi ihana. Hän on kuitenkin tosi turhamainen, miettii paljon ulkonäköään, vaatteitaan jne. Itselle tulee joskus sellainen tunne, että arvosteleekohan hän minuakin sen perusteella... Jotenkin vaan ahdistavat tämmöiset ihmiset, he ovat huonoa esimerkkiä myös nuoremmilleen, saatikka sitten omille lapsilleen sitten aikanaan (jos edes niitä lapsia koskaan saavat). Tämä kaverinikin vaan aina huolettomasti toteaa että kyllä niitä lapsia sitten myöhemminkin ehtii saamaan. En nyt sanoisi noin, kun ollaan jo kolmenkympin paremmalla puolella.

AP

Vierailija
12/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on taas ihan pakko olla provo... Ei kellään voi olla noin pieni ajatusmaailma mitä ap antaa ymmärtää... Mutta hyvät naurut taas sain. Kiitos niistä...

Vierailija
13/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenkin " vanha" kolmikymppinen;eikä täällä paikallisessa ykkösraflassa onneks teinejä tai alle 25v juuri näe,ikäjakauma n.28-37v

Vierailija
14/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saat olla sitä mieltä mitä olet, onneksi kaikki eivät ole yhtä typeriä...

AP

Vierailija
15/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä nyt ihan oikeasti olet liian kiinni omassa " täydellisessä" elämässäsi. Kuvittelet, että vain sinun tapasi elää on se ainoa ja oikea.

Kerro, miten ystäväsi sinun mielestäsi pitäisi elää? Istua kotona kutomassa sukkaa ja odottaa sitä lasta syntyväksi, vai?

Haluaako hän edes lapsia? Onko hänellä mies? Ehkä hän ei saa lapsia ja sinä vain piinaat häntä omalla yksioikoisella näkemykselläsi oikeasta.

Vierailija
16/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa ap kuinka typeränä mua pidät... Mä kuitenkin ymmärrän että ihmisillä on erilaiset elämäntavat, erilaiset tarpeet ja tavoitteet... Ilman että niissä tarvitsee olla mitään vikaa! Onko vika siis ihmisessä joka elää omaa elämää parhaaksi katsomallaan tavalla vai ihmisessä joka kaivaa siitä vikaa, koska se ei ole samankaltainen kuin oma elämä?

T:13

Vierailija
17/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baareissa käyminen on elämäntapavalinta, mutta lapsettomalla voi olla muunlainenkin elämäntapa.

Olen itse biologisesti lapseton (miehelläni on meidän perheessä asuvia lapsia), mutta en silti ole vuosiin " juossut baareissa" . Jo ennen kuin tapasin nykyisen mieheni, minulla oli jatkuvasti niin paljon muuta tekemistä, ettei notkumiseen ollut akaa eikä kiinnostusta.

Vierailija
18/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama miten juoksee kun ei kerran lapsiakaan ole.

Vierailija
19/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paljonkin lapsettomia 30+ vuotiaita kavereita ja heistä lähes poikkeuksetta jokainen viettää viikonloppunsa rafloissa juosten. Heillä on silti erittäin rikas ja monipuolinen elämä. Laaja ystäväpiiri ja paljon tekemistä.

Ne meistä, joilla on lapsia, ovat joutuneet pakostakin rajoittamaan menojaan.

Vierailija
20/32 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mallin mukaisesti. Anna kaverisi nauttia elämästään, ja yritä sinä nauttia omastasi, mikäli kykenet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme