Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo ja kesätoiveet

Vierailija
03.06.2019 |

Meillä on kolme koululaista, joista kahdella on synttärit toukokuussa. Kaksi pihaa, mökki ja koti, minulla töissä loppukevät kiireisintä aikaa.

Olen LOPEN kyllästynyt siihen, että koko kevät meiltä kärtetään kesäsuunnitelmia ja nyt kun viiiiiimein vuosien selittämisen jälkeen olen saanut mummon uskomaan, että meillä on kiire keväällä niin nyt sillä sekunnilla, kun vika koulupäivä on pulkassa, alkaa se painostaminen lapsista.

Tekisi mieli ilmoittaa, että nähdään hei jouluna, jos ei olla matkoilla.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kiitollinen että joku kaipaa. Vielä tulee sekin aika kun näin ei ole.

Vierailija
2/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se into siitä laantuu kun lapset tulee teini-ikään, yritä kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se into siitä laantuu kun lapset tulee teini-ikään, yritä kestää.

Kaksi on jo teinejä. Se ote tuntuu kiristyvän mitä loitommalle lapsi luonnostaan kasvaa.

En edes vielä tiedä, miten he ovat töissä.

Ap

Vierailija
4/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoraukalla on niin ikävä niitä lapsia. Siksi painostaa.

Vaikutat tylyltä,  miksi pusket stressisisi ja pahan olon viattomalle ihmiselle.

Toinen on odottanut kiihkeästi koulujen loppumista, että saapuisivat luo.

Vierailija
5/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoraukalla on niin ikävä niitä lapsia. Siksi painostaa.

Vaikutat tylyltä,  miksi pusket stressisisi ja pahan olon viattomalle ihmiselle.

Toinen on odottanut kiihkeästi koulujen loppumista, että saapuisivat luo.

Ei he ole ikinä sinne mitenkään ”saapuneet luo”. Mummoparalla voisi olla elämässään muutakin sisältöä kuin minun elämäni.

Vierailija
6/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinulle on sanottu, kun olet tästä heidän kanssa keskustellut?

Vierailija
7/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä ja minä. Kyllähän se harmittaa kun kaikki ei pyörikään sen oman navan ympärillä. Isovanhemmat onkin tästä oikein oivaillinen esimerkki, että he on käteviä vain silloin kun ne saa kaivaa esille omia itsekäitä tarpeita varten, mutta muutenhan he on  silkka rasite.

Vierailija
8/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tulee aika, jolloin odotat samalla tavoin, omia lapsiasi luoksesi, heidän lomilillaan, kaukaa vierailta mailta. Tulevaisuuden nuoret eivät edes Suomeen jää.

Mutta siinähän odottelet, toivottavasti hekin sanovat sitten sinulle, että heippa, viiden kuluttua nähdään,

jos silloinkaan..........

Vierailija
9/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ilmoita. Sillähän sinä heistä pääset.

Vierailija
10/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen heidän? Lastenko? Kokevat painostamisen tosi ahdistavana ja syyllistävänä. Juurikin tuota, ertä kyllä teitä sitten kaduttaa, että ette vanhaa mummoanne tulleet katsomaan ja sitten on haudalla turha käydä jne.

Olen yrittänyt kauniisto selittää että teinien pitää voida olla vapaasti ja nauttia nuoruudesta, eikä istua mummon luona kutomassa ja ylensyömässä.

Ap

Vierailija
11/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ikävä ihminen ap.

Vierailija
12/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, että vielä on isovanhemmat.

Jos he ovat noin vastenmielisiä, muista ettet mene tekopyhänä haudalle kukkia laskemaan.

Vierailija
13/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukuttelet kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkit kun kaikki ei mene sinun suunnitelmien mukaan? :D

Lapset = oma henkilökohtainen arvovalinta

Mökki = oma henkilökohtainen arvovalinta

Kaksi pihaa = oma henkilökohtainen arvovalinta

Pitäisikö organisoida paremmin ihan itsesi takia? Alat meinaan syyttämään omasta stressistäsi ihmistä, joilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa.

Vierailija
14/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko mummo asuu samassa kaupungissa. Ei häntä ole minnekään korpeen yksin vuosikymmeniksi hylätty.

Mitään en ole häneltä ikinä saanut. Ei ole otettu apua, ei rahaa, ei ikinä mitään muutakaan.

Minusta on täydin ymmärrettävää, että teinit haluaa olla kavereiden kanssa, käydä kesätöissä ja elää hetken ilman aikataulua ja spontaanisti. Kouluvuosi on raskas.

Eikä siellä pienessä kaksiossa kukaan jaksa kököttää pöivätolkulla. Ohjelmana ikivanhat ohjelmauusinnat ja syömonen.

Olen ehdottanut myös vaikka mitä kesäretkiä jne mutta ei voi lähteä sitten mukaankaan.

Ap

Vierailija
15/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen heidän? Lastenko? Kokevat painostamisen tosi ahdistavana ja syyllistävänä. Juurikin tuota, ertä kyllä teitä sitten kaduttaa, että ette vanhaa mummoanne tulleet katsomaan ja sitten on haudalla turha käydä jne.

Olen yrittänyt kauniisto selittää että teinien pitää voida olla vapaasti ja nauttia nuoruudesta, eikä istua mummon luona kutomassa ja ylensyömässä.

Ap

Tulee sekin päivä, kun lapset katuu sitä etteivät antaneet aikaa mummolle ja siitä he voi syyttää ihan kotikasvatusta. 

Vierailija
16/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ko mummo asuu samassa kaupungissa. Ei häntä ole minnekään korpeen yksin vuosikymmeniksi hylätty.

Mitään en ole häneltä ikinä saanut. Ei ole otettu apua, ei rahaa, ei ikinä mitään muutakaan.

Minusta on täydin ymmärrettävää, että teinit haluaa olla kavereiden kanssa, käydä kesätöissä ja elää hetken ilman aikataulua ja spontaanisti. Kouluvuosi on raskas.

Eikä siellä pienessä kaksiossa kukaan jaksa kököttää pöivätolkulla. Ohjelmana ikivanhat ohjelmauusinnat ja syömonen.

Olen ehdottanut myös vaikka mitä kesäretkiä jne mutta ei voi lähteä sitten mukaankaan.

Ap

Ja nyt periytät tuon katkeruuden kitkerän hötön lapsillesi?

Vierailija
17/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai, minusta on tärkeää, että lapsille opetetaan myös perhearvoja ja se sulje pois tasapainoa kavereiden, töiden, jne välillä jos sitä aikaa antaa myös perheelle.

Vierailija
18/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai, minusta on tärkeää, että lapsille opetetaan myös perhearvoja ja se sulje pois tasapainoa kavereiden, töiden, jne välillä jos sitä aikaa antaa myös perheelle.

Ko mummo on kuskattu toukokuussa kertaalleen mökkiviikonlopuksi meille. Hänet on kahdesti kestitty toukokuussa lasten syntymäpäivillä. Kesäkuuksi on sovittu jo kyläily. Tätä ennen vietti koko pääsiäisen meidän kanssaame.

Häntä ei ole hylätty, eikä perhearvoja ole unohdettu.

Se että emme ole koko hänen elämänsä sisältö tai että meidän perhe ei kierrä kokonaan hänen ympärillään, se e nyt toteudu, totta.

Ap

Vierailija
19/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko mä ainoo joka ymmärtää ap n tunteita. Meilläkin mummo on kuin herhiläinen vaatimassa haluttomia esiteini+ teini lapsenlapsia luokseen mökille satojen kilsojen päähän. Mummon suunnitelman mukaan mies eli hänen poikansa viettäis puolet kesäkuun viikonlopuista siellä lapsia viemässä ja tuomassa. Ja juhannuksen tietty myös. En haluais vastata puhelimeen kun on sitä jankkausta lapsista vaan. Hän on aina ollut paljon tekemisissä lapsenlasten kanssa mut mikään ei riitä eikä tajua antaa teineille tilaa.

Vierailija
20/66 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuuluu samaan mummosarjaan. Jos lasten olisi tarkoitus viettää aikaa joskus jossain muualla, esim. toisten isovanhempiensa luona, alkaa joku näistä valitusvirsistä: tämä voi olla minun viimeinen kesäni/jouluni, minä olin suunnitellut jo kaiken valmiiksi, eikö teillä ole ihan riittävästi aikaa viettää yhdessä arkena. Sitten kun ne lapset viedään kyläilemään mummille pariksi päiväksi mummin omasta aloitteesta, niin jälkikäteen alkaa kamala ruikutus, miten väsyttäviä ne lapset olivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi