Nainen! Mitä tekisit sodan syttyessä?
Tiedättekö naiset mikä olisi teidän tehtävänne sodan syttyessä? Me miehet kyllä tiedämme paikkamme.
Kommentit (57)
Mä lähtisin karkuun johonkin toiseen maahan jos vain suinkin pääsisin. Tai sitten piiloutuisin jonnekin maaseudulle/metsäläiseksi.
Moni nainen myy persettänsä siinä tilanteessa. Katso venezuelaa ja mitä tapahtuu kun ekonomia menee pöntöstä alas; naiset ovat kadulla myymässä seksiä. #VahvaJaItsenäinen #GirlPower
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ruokaa kauaksi riitä omassa maassa. Lisää ei saa mistään, kun yhteydet poikki ulkomaihin.
Saattaisin lähteä lotaksi rintamalle, auttaisi kyllä jos olisin itse naisena käynyt armeijan.
Kuinka moni mukavaan elämään tottunut nykynainen kestäisi lottana rintamalla?
Sota loppuisi siihen, kun kukaan, ei mies eikä nainen, kestäisi sitä epämukavuutta, Ihan hyvä siis :)
Vetelisin tunkeutujia luvan kanssa lättyyn.
t. Nainen Suomesta
Eiköhän niitä huolto ym tukitehtäviä riittäisi ihan kaikille. Ennenkin naiset ovat pitäneet systeemit pyörimässä ja porukan hengissä lasten ja vanhojen ukkojen kanssa. Miksi nykyisin asiat olisi toisin?
Talvi-ja jatkosodan aikana ei ollut uusavuttomia naisia olemassa, toisin kuin nyt. Eikä myöskään vetämättömiä ja laiskanpulskeita. Siihen naiset tekivät ja osasivat kaikenlaista.
Jos nyt sattuisin olemaan silloin Suomessa ja sota sattuisi syttymään juuri Suomessa, niin varmaan keskittyisin hankkimaan toimeentuloa, suojaa ja ruokaa ja muuta tarpeellista.
Vapaaehtoistyötä sitten mahdollisesti ylijäävällä ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Moni nainen saattasi olla h moilasena, jotta mitäs nyt?
Niinkö luulet? Olivatko suomalaisnaiset hoomoilasina esim talvo- ja jatkosodassa?
Entisajan lotat olivat maatalon emäntiä ja heidän tyttäriään jotka osasivat pärjätä vaikeissakin olosuhteissa.
Siinä vaiheessa olen jo kaukana, samoin lapset ja mies. Ihan tosi, ei tämäkään niin uskomaton utopiayhteiskunta ole, että tämän puolesta kannattaisi kuolla, karmea ideologia. Jos sota syttää niin paetaan jo ennen sitä ja sopeudutaan elämään muualla. (Alapeukutelkaa vaan, ei kiinnosta kuolema)
Kai se olis pakko nousta sängystä mutta nyt mä aion piaarasta ja kääntää kylkee😪
Vanhuksia hoitamaan, töitä riittää.
Mitäs pojat tekee, kun armeija on liian kova juttu?
Ryhtyisin käymään mustan pörssin kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksia hoitamaan, töitä riittää.
Mitäs pojat tekee, kun armeija on liian kova juttu?
Pelaavat pelejä ja juovat kokista niin kauan kuin sitä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ruokaa kauaksi riitä omassa maassa. Lisää ei saa mistään, kun yhteydet poikki ulkomaihin.
Saattaisin lähteä lotaksi rintamalle, auttaisi kyllä jos olisin itse naisena käynyt armeijan.
Sota loppuisi siihen, kun kukaan, ei mies eikä nainen, kestäisi sitä epämukavuutta, Ihan hyvä siis :)
Kyllä armeijan käyneet miehet tietävät mitä sota on ja ovat henkisesti siihen varautuneita.
Jos sota loppuisi antautumiseen niin sen jälkeen siirtyisimme Venäjän malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Some ig-kermapersesukupolvi kun päätyisi sotaan, niin ei siinä paljoa voitolle todennäköisyyksiä voi antaa.
Vaikka uuden yleareenasta nähtävän Tuntematon Sotilas elokuvan todellisuutta ei kestäisi lähes yksikään moderni ihminen. Ois pakko päästä somettamaan ja päivittämään ig-feediä, ja hei myös katsomaan vauvapalstan liekehtivät ketjut. (samalla kun pommeja on tulossa niskaan)
Miehenä tietäisin, että pakenisin maasta, koska en haluaisi kuolla sodassa.
Sotatilanteessa astuu voimaan aivan eri lait. Ei siinä keneltäkään kysellä, mitä haluaisit tehdä ja mitä et. Voi olla, että aika autiona olisi tämä maa, kun kaikki jaskahousut lähtisivät karkuun. Minä menisin sinne, minne käsketään ja tekisin sitä, mitä määrätään.
Vierailija kirjoitti:
Talvi-ja jatkosodan aikana ei ollut uusavuttomia naisia olemassa, toisin kuin nyt. Eikä myöskään vetämättömiä ja laiskanpulskeita. Siihen naiset tekivät ja osasivat kaikenlaista.
Höpö höpö, silloinkin oli kaikenlaisia naisia. Myös kaupunkilaisia, jotka eivät olleet itse juuri taloustöitä tehneet, saati maatalon töitä. Ja heitäkin lähti lotiksi.
Mutta ihminen oppii kaikenlaista, kun on pakko ja halu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Moni nainen saattasi olla h moilasena, jotta mitäs nyt?
Niinkö luulet? Olivatko suomalaisnaiset hoomoilasina esim talvo- ja jatkosodassa?
Entisajan lotat olivat maatalon emäntiä ja heidän tyttäriään jotka osasivat pärjätä vaikeissakin olosuhteissa.
Ihme yleistystä. Kyllä sinne kaupunkilaisiakin lähti.
Olen ilmoittaunut vapaaehtoiseksi tekemään töitä hätätilassa, tosin ei ole vielä selvinnyt mikä se työtehtävä olisi. Hoitoalalla olen, joten kenties jotain siihen liittyvään (lähihoitaja, mutta päiväkodissa töissä).
Ei parane unohtaa edellisessä sodassakaan olleiden lottien ansiota.