Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Mitä tekisit sodan syttyessä?

Vierailija
03.06.2019 |

Tiedättekö naiset mikä olisi teidän tehtävänne sodan syttyessä? Me miehet kyllä tiedämme paikkamme.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on yrittää pitää yhteiskunta toiminnassa ja toimintakykyisenä myös sodan aikana. Työvoimaa pitäisi suunnata talouden ja normaalin elämisen edellyttämille välttämättömille aloille ja siksi pitäisi olla valmiina ja joustava toimimaan siellä missä tarvitaan.

Vierailija
42/57 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä uusavuttomia olisivat miehet sotatoimissa. Itse olen sitä mieltä että työ opettaa. Nykyajan naiset olisivat yhtä kelvollisia kuin silloin aikanaan. Samoin miehet. Alkushokin jälkeen tietysti. Uskon että lähes jokaisesta löytyisi tarvittava rohkeus, auttamishalu ja sisu kovan paikan tullen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotatilanteessa astuu voimaan aivan eri lait. Ei siinä keneltäkään kysellä, mitä haluaisit tehdä ja mitä et. Voi olla, että aika autiona olisi tämä maa, kun kaikki jaskahousut lähtisivät karkuun. Minä menisin sinne, minne käsketään ja tekisin sitä, mitä määrätään.

Senkun menisit. Minä en kuitenkaan miestäni ja itseäni halua tappaa. Eli jos vain suinkin mahdollista lähtisin ulkomaille ja eläisin siellä säätöilläni/tehden jotain paskaduunia.

Vierailija
44/57 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin ulkomaille, jos en jo asuisi

Vierailija
45/57 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä uusavuttomia olisivat miehet sotatoimissa. Itse olen sitä mieltä että työ opettaa. Nykyajan naiset olisivat yhtä kelvollisia kuin silloin aikanaan. Samoin miehet. Alkushokin jälkeen tietysti. Uskon että lähes jokaisesta löytyisi tarvittava rohkeus, auttamishalu ja sisu kovan paikan tullen.

Moni mies harrastaa metsästystä ja vaellusta. Kyllä miehet luonnossa viihtyvät.

Vierailija
46/57 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kolme poikaani kainalooni ja pakenisin mahdollisimman kauas. Eli pelastaisin itseni ja lapseni.

Vierailija
47/57 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleen sairaanhoitajan toimilupa, vaikka en ole vuosiin hoitsun hommia tehnytkään. Sodan syttyessä pitäisi vain selvittää, mihin mun pitää ilmoittautua. 

Vierailija
48/57 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on lapsia niin ei voi noin vaan lähteä minnekkään oli sota tai ei.

Vierailija
49/57 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ruokaa kauaksi riitä omassa maassa. Lisää ei saa mistään, kun yhteydet poikki ulkomaihin.

Saattaisin lähteä lotaksi rintamalle, auttaisi kyllä jos olisin itse naisena käynyt armeijan.

Kuinka moni mukavaan elämään tottunut nykynainen kestäisi lottana rintamalla?

Kuinka moni mukavaan elämään tottunut mies kestäisi sotilaana rintamalla? On muuten koomista miten jokainen edeltävä sukupolvi näkee seuraajansa rappeutuunena, veltostuneena ja muutenkin kaikin puolin hunompana. Luulisi tällaisen degeneroitumisen alkavan jo jotenkin näkyä ihmisissä kun tätä on tuntunut jatkuvan maailman alusta asti.

Vierailija
50/57 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotatilanteessa astuu voimaan aivan eri lait. Ei siinä keneltäkään kysellä, mitä haluaisit tehdä ja mitä et. Voi olla, että aika autiona olisi tämä maa, kun kaikki jaskahousut lähtisivät karkuun. Minä menisin sinne, minne käsketään ja tekisin sitä, mitä määrätään.

Senkun menisit. Minä en kuitenkaan miestäni ja itseäni halua tappaa. Eli jos vain suinkin mahdollista lähtisin ulkomaille ja eläisin siellä säätöilläni/tehden jotain paskaduunia.

Taitaisi kallistua paskaduunin tekemiseen, jolleivät säästösi ole ulkomaisessa pankissa.

Vierailija
51/57 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittaunut vapaaehtoiseksi tekemään töitä hätätilassa, tosin ei ole vielä selvinnyt mikä se työtehtävä olisi. Hoitoalalla olen, joten kenties jotain siihen liittyvään (lähihoitaja, mutta päiväkodissa töissä).

Ei parane unohtaa edellisessä sodassakaan olleiden lottien ansiota.

"Olet ilmoittautunut?" Meinaatko, että naisten ei tarvitse tehdä just sitä mitä käsketään, ilman omaa ilmoittautumista?

Vierailija
52/57 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaisi kallistua paskaduunin tekemiseen, jolleivät säästösi ole ulkomaisessa pankissa.

No niinhän siinä luki jos tarkkaan katsot. Paskaduunit ei minua haittaa.

Vierailija
53/57 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittaunut vapaaehtoiseksi tekemään töitä hätätilassa, tosin ei ole vielä selvinnyt mikä se työtehtävä olisi. Hoitoalalla olen, joten kenties jotain siihen liittyvään (lähihoitaja, mutta päiväkodissa töissä).

Ei parane unohtaa edellisessä sodassakaan olleiden lottien ansiota.

"Olet ilmoittautunut?" Meinaatko, että naisten ei tarvitse tehdä just sitä mitä käsketään, ilman omaa ilmoittautumista?

Useimmat tekisivät ihan sitä samaa työtään mitä ennenkin, ilman että kukaan käskisi mitään. Koulut, sairaalat, virastot ja suurin osa firmoista pyörisivät kuten ennenkin.

Vierailija
54/57 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sota-aikana sitä hoivaamista on niin paljon, ettei siinä ole väliä pitääkö hoivaamsesta vain ei.

Silloin kaikki kädet tarpeen haavoittuneiden hoidossa ja elämisessä kaikkinaisen sekasorron keskellä.

Entä jos ei vain kertakaikkiaan halua hoivata?

Sit vain KEK:iin pesemään ruumiita.

Vierailija
55/57 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähtisin karkuun johonkin toiseen maahan jos vain suinkin pääsisin. Tai sitten piiloutuisin jonnekin maaseudulle/metsäläiseksi.

Sinua ei ole Israel lähettämässä itämeren yli, kuten näillä Suomeen tulevilla on. Sinua ammuttaisiin selkään surutta.

Vierailija
56/57 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ruokaa kauaksi riitä omassa maassa. Lisää ei saa mistään, kun yhteydet poikki ulkomaihin.

Saattaisin lähteä lotaksi rintamalle, auttaisi kyllä jos olisin itse naisena käynyt armeijan.

Kuinka moni mukavaan elämään tottunut nykynainen kestäisi lottana rintamalla?

Sota loppuisi siihen, kun kukaan, ei mies eikä nainen, kestäisi sitä epämukavuutta, Ihan hyvä siis :)

Some ig-kermapersesukupolvi kun päätyisi sotaan, niin ei siinä paljoa voitolle todennäköisyyksiä voi antaa.

Vaikka uuden yleareenasta nähtävän Tuntematon Sotilas elokuvan todellisuutta ei kestäisi lähes yksikään moderni ihminen. Ois pakko päästä somettamaan ja päivittämään ig-feediä, ja hei myös katsomaan vauvapalstan liekehtivät ketjut. (samalla kun pommeja on tulossa niskaan)

Venäjä ei ole mitenkään korkeamman moraalin maa.

Vierailija
57/57 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin kolme poikaani kainalooni ja pakenisin mahdollisimman kauas. Eli pelastaisin itseni ja lapseni.

Ei sotatilassa noin vain paeta. On ihan turha pyytää lentolipusta rahoja takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan