Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluaisitte kysyä kristityiltä?

Vierailija
02.06.2019 |

Kysykää kristityiltä mitä haluatte niin me yritämme parhaamme mukaan vastata.

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitää kärvietellä täällä poissa paratiisista pelkästään sen vuoksi, että Aatami ja Eeva törttöili? Miksi minun pitää kantaa seuraamukset heidän tekemisistään. En minä ole syönyt mitään kiellettyjä hedelmiä tai rikkonut muitakaan paratiisin määräyksiä. Silti olen se joka joutuu kärsimään. Eikö olisi reilua rangaista sitä joka teki väärin? Eikä kollektiivisesti koko ihmiskuntaa vuosituhannesta toiseen.

Yhtälailla jokasella on se mahdollisuus saada synnit anteeksi ja välttää kadotus, Jeesuksen tähden jota rangaistiin jokaisen ihmisen synneistä jokaisen puolesta.

En minä sitä kysynyt. Yritä pysyä aiheessa.

Kaikki ihmiset elivät onnellisena paratiisissa. Aatami ja Eeva törttöili ja heidät häädettiin paratiisista. Miksi minun pitää kärsiä heidän rangaistustansa? Jos olisivat eläneet siellä jumalan sääntöjen mukaan niin voitaisiin kaikki olla yhä edelleen siellä paratiisissa.

En tiiä, mutta ei kukaan kärsi ku oman syntinsä rangaistuksen ellei sovitusta ota vastaan. Kuolema tuli yhden kautta kaikkien osaksi mutta nii myös elämä tuli yhden (Jeesuksen) kautta kaikkien osaksi. Nii oltaisiin ja voidaan taas olla mikäli kelpuutetaan meidän puolesta annettu uhri eli Jeesuksen vuodatettu veri.

Vierailija
102/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitää kärvietellä täällä poissa paratiisista pelkästään sen vuoksi, että Aatami ja Eeva törttöili? Miksi minun pitää kantaa seuraamukset heidän tekemisistään. En minä ole syönyt mitään kiellettyjä hedelmiä tai rikkonut muitakaan paratiisin määräyksiä. Silti olen se joka joutuu kärsimään. Eikö olisi reilua rangaista sitä joka teki väärin? Eikä kollektiivisesti koko ihmiskuntaa vuosituhannesta toiseen.

Yhtälailla jokasella on se mahdollisuus saada synnit anteeksi ja välttää kadotus, Jeesuksen tähden jota rangaistiin jokaisen ihmisen synneistä jokaisen puolesta.

Kaikki ihmiset elivät onnellisena paratiisissa. Aatami ja Eeva törttöili ja heidät häädettiin paratiisista. Miksi minun pitää kärsiä heidän rangaistustansa? Jos olisivat eläneet siellä jumalan sääntöjen mukaan niin voitaisiin kaikki olla yhä edelleen siellä paratiisissa.

En tiiä, mutta ei kukaan kärsi ku oman syntinsä rangaistuksen ellei sovitusta ota vastaan. Kuolema tuli yhden kautta kaikkien osaksi mutta nii myös elämä tuli yhden (Jeesuksen) kautta kaikkien osaksi. Nii oltaisiin ja voidaan taas olla mikäli kelpuutetaan meidän puolesta annettu uhri eli Jeesuksen vuodatettu veri.

Sinulla se vaan juttu rönsyilee ohi aiheen minne sattuu.

Miksi paratiisista ei häädetty vain Aatamia ja Eevaa? Jumala halusi rankaista koko ihmiskuntaa sukupolvesta toiseen heidän virheestään. Se on epäoikeudenmukaista ulottaa häätö jopa syntymättömille sukupolville saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko telkkariohjelmien katsominen syntiä? Riippuu motiivista.

Vierailija
104/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala on olemassa, miksi hän sallii kaiken tämän sairaan, mitä maailmassa on? Miten voitte uskoa sellaiseen Jumalaan ja sen hyvyyteen? Eikö se ole aika sairas tyyppi, kun voisi estää tämän, muttei tee sitä? Vai jos ei voi estää, niin miksi uskotte siihen silti?

Jumala tulee kyllä lopettamaan kaiken pahuuden lopullisesti ja kokonaan, tää tapahtuu sillon kun Jeesus palaa takaisin ja luodaan uusi taivas ja maa missä ei enää mitään pahaa tai kärsimystä oo. Mutta sillon ihmisillä ei enää oo mahdollista kääntyä Jumalan puoleen ja saada syntejään anteeksi eli joutuvat sit kadotukseen eli on Jumalan armoa kääntymättömiä ihmisiä kohtaan et tää maailma vielä pyörii koska voivat sit vielä välttyy ikuiselta kärsimykseltä helvetissä.

Mitä mieltä olet ikuisesta kärsimyksestä helvetissä? Sotiiko se Jumalan armoa vastaan? Miksi Jumala ei armahda niitä jotka joutuvat helvettiin vain siksi että eivät usko? Esim. massamurhaaja ja lasten rais kaaja pääsee taivaaseen jos uskoo ja katuu, mutta ns. hyvä ihminen ei, jos ei usko. Miltä tuntuu ajatus läheisistäsi helvetissä, herättääkö koskaan ahdistusta? Entä jos itse kadotat uskosi, pelottaako se koskaan?

Ei sodi, Jumalan puolelta jokainen on armahdettu. Koska yksikää ei voi olla Jumalalle kelpaava eli synnitön

Kaikkivaltias olisi aivan hyvin voinut luoda sellaisen ihmisen joka kelpaa hänelle, mutta ei tehnyt niin. Miksi? Ihan vaan puhtaasti sadistisuuttaan, aivan kuin pikkulapsi joka nyppii muurahaiselta jalat irti?

Jumala loi ihmisen kelpaavaksi, mutta ihmine sit teki itsestään kelvottoman valitsemalla vääryyden.

Kaikkivaltias ja kaikentietävä jumala luonnollisesti tiesi myös tuon luodessaan ihmistä, eli jumala loi ihmisestä kelvottoman tahallaan jotta pääsisi sitten rankaisemaan siitä. Todella lempeää ja rakastavaista toimintaa, juuh kyllä.

Vierailija
105/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi paratiisista ei häädetty vain Aatamia ja Eevaa? Jumala halusi rankaista koko ihmiskuntaa sukupolvesta toiseen heidän virheestään. Se on epäoikeudenmukaista ulottaa häätö jopa syntymättömille sukupolville saakka.

Synti tuli kaikkien ihmissukupolvien ongelmaksi Aatamin ja Eevan lankeemuksen kautta.

Vierailija
106/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdä, kun haluaisi uskoa mutta usko ei vaan uppoa perille?

Entä kun Raamatun luku tuntuu tylsältä?

Lähettävätkö kuolleet meille viestejä taivaasta?

Oletko rukoillut Isää Jeesuksen nimessä??

Jos ei ole uudestisyntynyt, Raamattu ei aukene, vaan tuntuu kuivalta, vasta Pyhä Henki avaa sen totuudet uskovalle.

Valitettavasti se ei onnistu (Luuk 16) kuoltuaan rikas mies olisi halunnut lähettää veljilleen sanomaa, että eläisivät Jumalalle, jotta eivät hekin joutuisi sinne lieskoihin, jossa rikas mies kärsi tuskia - mutta se ei vaan käynyt päinsä.

Miksi helluntailaiset "puhuvat kielillä" josta kukaan ei saa selvää.

Eli se on täysin hyödytöntä.

107/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te ajattelette siitä, että jumala pisti Jobin elämän päin honkia vain todistaakseen *aatanalle, että Jobin usko on vankkumaton? En voisi itse kunnioittaa tällaista "olentoa".

Jumala johdatti Jobin kertomuksen osaksi Raamattua, meille kaikille luettavaksi.

Jobin kertomus opettaa monia tärkeitä asioita, mm.:

- "väärä on se oppi, että ulkonainen onni ja menestys olisi katsottava hurskauden, kärsimys ja kova onni jumalattomuuden palkaksi", kuten vuoden 1933 Raamatunkäännöksessä sanotaan yhdessä Jobin kirjan väliotsikossa; tämä siis oli Jobin päätelmä, ja Job oli oikeassa

- ihminen ei ymmärrä Jumalan kaikkia syitä ja tarkoitusperiä; Jumalan viisaus on suurempi kuin ihmisen rajallinen ymmärrys

- Jumalalle voi purkaa sydäntään rehellisesti vaikeuksien keskellä

Olen itse saanut paljon apua ja lohdutusta Jobin kirjasta ja se on aikoinaan ollut ohjaamassa minua uskoon Jeesukseen. Jumala johdatti Jobin kertomuksen osaksi Raamattua, ja siinä Hän täytti myös Jobin toiveen:

"Kunpa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin,

kunpa ne talletettaisiin kirjaan,

24uurrettaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi

taltalla hakaten, lyijyllä piirtäen!

25Minä tiedän, että lunastajani elää.

Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.

26Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina

ja lihani on riistetty irti,

minä saan nähdä Jumalan,

27saan katsella häntä omin silmin,

ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo!

Tätä minun sydämeni kaipaa." (Job 19:23-27)

Vierailija
108/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala on olemassa, miksi hän sallii kaiken tämän sairaan, mitä maailmassa on? Miten voitte uskoa sellaiseen Jumalaan ja sen hyvyyteen? Eikö se ole aika sairas tyyppi, kun voisi estää tämän, muttei tee sitä? Vai jos ei voi estää, niin miksi uskotte siihen silti?

Jumala tulee kyllä lopettamaan kaiken pahuuden lopullisesti ja kokonaan, tää tapahtuu sillon kun Jeesus palaa takaisin ja luodaan uusi taivas ja maa missä ei enää mitään pahaa tai kärsimystä oo. Mutta sillon ihmisillä ei enää oo mahdollista kääntyä Jumalan puoleen ja saada syntejään anteeksi eli joutuvat sit kadotukseen eli on Jumalan armoa kääntymättömiä ihmisiä kohtaan et tää maailma vielä pyörii koska voivat sit vielä välttyy ikuiselta kärsimykseltä helvetissä.

Miksei se päästä kaikkia Taivaaseen kun Jeesus hyvitti synnit?

Jumala kunnioitti niin paljon ihmistä, että antoi hänelle oman tahdon, joten hän voi itse päättää haluaako ottaa Jeesuksen vastaan ja tahtooko taivaaseen.

Sillä kuten Raamattu sanoo, kaikki eivät halua tulla uskoon:

2 Tess 3:2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

sanoo usko ei ole joka miehen tie

Vierailija
109/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jumala loi ihmisestä niin epätäydellisen, että se tekee syntiä?

Onko masturbaatio syntiä?

Jumala loi ihmisen ensin täydelliseksi, mutta ihminen itse lankesi syntiin siellä paratiisissa ja niin hän turmeltui ja joutui synnin omaksi.

Kaikki himo on syntiä.

Vierailija
110/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa on mainittu liuta asioita, jotka ovat syntiä, joita nykyään tehdään länsimaissa melkeinpä ihan jatkuvasti. Pitääkö kristityn suomalaisen, jolla on tatuointi, katua tatuointia ja sen ottamista ja pyytää jumalalta anteeksiantoa siitä, jotta hänellä olisi mahdollisuus päästä taivaaseen? Jos ei kadu eikä pyydä anteeksi, joutuuko kuollessaan helvettiin?

Raamattu sanoo, että älkää piirrelkö ihoanne, joten synti se on sekin - mutta jos on kerran uudestisyntynyt ja Jeesuksen oma, haluaa pyytää anteeksi ja saa senkin synnin anteeksi, kuten kaikki muutkin synnit.

Vierailija
111/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jumala loi ihmisestä niin epätäydellisen, että se tekee syntiä?

Onko masturbaatio syntiä?

Jumala loi ihmisen ensin täydelliseksi, mutta ihminen itse lankesi syntiin siellä paratiisissa ja niin hän turmeltui ja joutui synnin omaksi.

No eihän jumala silloin luonut ihmistä täydelliseksi, vaan lankeavaiseksi. Miksi?

Vierailija
112/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te ajattelette siitä, että jumala pisti Jobin elämän päin honkia vain todistaakseen *aatanalle, että Jobin usko on vankkumaton? En voisi itse kunnioittaa tällaista "olentoa".

Jumala laittoi tällaisen näytöksen tosiaan pystyyn, mutta antoi Jobille sitten moninkertaisesti kaiken Jobin menettämät asiat takaisin.

Vierailija
113/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loput ihmiset sit syntyivät syntisille ihmisille, syntiinlangenneeseen maailmaan, ja vaikka on nii et syntisinä synnytää nii olennaista on se että ei sen eikä tehtyjen syntien takia jouduta itse siitä rangaistusta kärsimää koska Jeesus kärsi sen meidän puolesta.

Vierailija
114/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole uudestisyntynyt, Raamattu ei aukene, vaan tuntuu kuivalta, vasta Pyhä Henki avaa sen totuudet uskovalle.

Valitettavasti se ei onnistu (Luuk 16) kuoltuaan rikas mies olisi halunnut lähettää veljilleen sanomaa, että eläisivät Jumalalle, jotta eivät hekin joutuisi sinne lieskoihin, jossa rikas mies kärsi tuskia - mutta se ei vaan käynyt päinsä.

Se hyödyttää sitä ihmistä itseään ja sillo muitakin jos joku muu tulkkaa sen toisille (Jumala voi antaa sen lahjan jolleki).

Vierailija
115/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni meistä on kristyttyjä, mikä tekee sinusta erikoisen kristityn?

En tiedä mitä sinä tarkoitat kristityllä - mutta minulle nimikristitty ei ole kristitty lainkaan.

Mitään välimuotoa ei ole - joko sinä olet uudestisyntynyt ja Jeesus Kristus asuu Pyhän Henkensä kautta sinussa tai sitten sinä ET ole kristitty, jos näin ei ole.

Vierailija
116/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hyödyttää sitä ihmistä itseään ja sillo muitakin jos joku muu tulkkaa sen toisille (Jumala voi antaa sen lahjan jolleki).

Kyllä ihan kuka tahansa voi keksiä mitä joku siansaksa tarkoittaa, ei siihen tarvita muuta kuin paskanpuhumisen lahja.

Vierailija
117/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä sinä tarkoitat kristityllä - mutta minulle nimikristitty ei ole kristitty lainkaan.

Mitään välimuotoa ei ole - joko sinä olet uudestisyntynyt ja Jeesus Kristus asuu Pyhän Henkensä kautta sinussa tai sitten sinä ET ole kristitty, jos näin ei ole.

Ja miksi ketään kiinnostaisi sinun mielipiteesi asiasta?

Vierailija
118/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni kristityistä on myös ateisteja. Mitä mieltä tästä?

Mahdoton yhtälö - mitään ateistista kristittyä ei ole olemassakaan.

Eihän joku voi olla oikeasti kristitty, jos ei usko Jumalaan edes, voi kyllä kuulua kirkkoon, mutta se ei tee hänestä kristittyä.

Vierailija
119/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion mennä hengellisille kesäjuhlille.

Mitä näistä suosittelette: Kansanlähetys, Herättäjäjuhlat, vai Vapaakirkko?

Kaikki nämä heinäkuun 1 viikonloppuna.

Sitten olis vielä Kirkastusjuhlat heinäk. viim. vkonloppu.

Vierailija
120/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi ketään kiinnostaisi sinun mielipiteesi asiasta?

Vastasin, kun tätä kysyttiin - jos sinua ei kiinnosta aihe, voit lähteä muualle.