Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit minun tekevän, kun en saa puheestasi selvää / kuule, mitä sanoit?

Vierailija
02.06.2019 |

Minulla on tutkitusti erinomainen kuulo, mutten silti saa ihmisten puheesta useinkaan selvää. Varsinkaan, jos ihminen puhuu hiljaa ja huulenliikkeensä ovat huomaamattomia. Haluaisin tietää, miten näissä tilanteissa tulisi toimia, kun en kehtaa kysyä enempää kuin kaksi kertaa "mitä?". Yleensä sitten vain naurahdan. Tiedän, että vaikutan ihan täydeltä idiootilta, mutta EN VAIN KUULE. Siksi rakastan salaa ihmisiä, jotka puhuvat selkeästi ja kuuluvalla äänellä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu viereeni ja laske kätesi olkapäälleni. Minä kuiskaan korvaasi sitten.

Vierailija
2/6 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaikka "tarkoititko..." "ai x vai?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla hyvä kuulo, mutta sanojen erottelukyky huono/alentunut.Jotkut ihmiset puhuvat epäselvästi tai mutisten niin niiden puheesta on vaikea saada selvää.Kaikki häiriötekijät kannataa poistaa esim,televisio, radio pauhaamasta ja asetu niin. että näet suoraan puhujan kasvot.

Vierailija
4/6 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista jokin sana minkä erotit, mutta älä aloita Mitä?! -huutelua. Pahin on se kun sanotaan "en saa puheestasi mitään selvää", jopa epäkohteliasta.

Ennakoitko mielessäsi, mitä toinen voisi sanoa? Se auttaa.

Terv. Välillä epäselvä puhuja, joka ymmärtää muiden epäselvien puhetta hyvin

Vierailija
5/6 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miettinyt samaa. Teen kotiapulaisen töitä ja osa asiakkaista on näitä aivoinfraktin tai vastaavan saaneita, joiden puhe on sekavaa/puuroa, mutta ovat silti ihan "täysipäisiä". eli ainoastaan puhekeskus vaurioitunut.

Olen miettinyt miten toimia heidän kanssaan etten loukkaisi heitä kun en ymmärrä mitä he yrittävät sanoa.

Vierailija
6/6 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toista jokin sana minkä erotit, mutta älä aloita Mitä?! -huutelua. Pahin on se kun sanotaan "en saa puheestasi mitään selvää", jopa epäkohteliasta.

Ennakoitko mielessäsi, mitä toinen voisi sanoa? Se auttaa.

Terv. Välillä epäselvä puhuja, joka ymmärtää muiden epäselvien puhetta hyvin

Minulla on yksi työtoveri, jolla on ärsyttävä tapa ilmaista asiat "äänettömästi", kun ei halua sanoa niitä ääneen. Siksi korostetusti muodostaa sanan suullaan, muttei sano sitä ääneen. Eihän siinä mitään, mutta kun muodostaa kokonaisia lauseita niin. Minä sitten seison siinä kuin puulla päähän lyötynä.

Miten voin sanoa tuon "En saa puheestasi mitään selvää" kauniisti? Siis todella, joskus haluaisin voida sanoa niin, tai siis oikeastaan aika usein. Mutta sen sijaan vaan hymyilen ja sanon "jep" ja toivon, ettei minulta kysytty mitään.

Suomi on täynnä mumisijoita :( Olisi ihanaa saada kaikille menemään se tieto perille, että puhukaa kovaan ääneen ja selkeästi, älkääkä olettako, että ihmiset osaavat lukea ajatuksia ja/tai huulilta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän