Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluaisitte kysyä kristityiltä?

Vierailija
02.06.2019 |

Kysykää kristityiltä mitä haluatte niin me yritämme parhaamme mukaan vastata.

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juma la syyttää saata naa ja ihmisiä pahuu desta vaikka itse antoi vapaan tahdon kaikille? Eikö ylimmäinen Luo ja ole täten itse vastuussa paha sta? Miksi syy on vain ihmisten ja saa tanan? Jumala olisi voinut olla antamatta vapaata tahtoa ja pa ha olisi vältetty

Vierailija
62/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jumala loi helvetin ja haluaa tuomita ihmisiä sinne kärsimään?

Helvetti oli tarkotettu vaa saatanalle ja sen enkeleille, mutta sinne päätyvät sit myös saatanaa seuraavat ihmiset koska no eivät halua seurata Jumalaa taivaasee.

Miksi se saatana sitten piti ihmisten riesaksi mennä luomaan?

Saatana oli alunperin yks Jumalan enkeleistä joka sit kuitenkin nousi kapinaa Jumalaa vastaan ku halus ite olla Jumala ja siks Jumala heitti sen ulos taivaasta.

Miksi kaikkitietävä jumala halusi kapinoivan enkelin luoda?

No ei se siinä vaiheessa kapinoinit kun se luotii.. niinku ei ihminenkää aluksi ollu kapinassa Jumalaa vastaan, vaa jossai vaiheessa sit teki nii, ja siihe oli mahdollisuus koska Jumala ei halunnu pakottaa tottelee ja rakastaa itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jumala loi ihmisestä niin epätäydellisen, että se tekee syntiä?

Onko masturbaatio syntiä?

Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon jotta ihminen voi rakastaa Jumalaa tai olla rakastamatta, koska mitä rakkautta se olis ellei vois valita, ja ihminen sit valitsi olla rakastamatta ja valitsi synnin.

Mistä tiedät?

Vierailija
64/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juma la syyttää saata naa ja ihmisiä pahuu desta vaikka itse antoi vapaan tahdon kaikille? Eikö ylimmäinen Luo ja ole täten itse vastuussa paha sta? Miksi syy on vain ihmisten ja saa tanan? Jumala olisi voinut olla antamatta vapaata tahtoa ja pa ha olisi vältetty

No koska Jumala loi elävän ihmisen ei mitää robottia ja halusi antaa ihmiselle vapauden valita rakastaa, koska ei se mitään rakkautta olis jos olis pakko rakastaa..

Vierailija
65/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu. Se on Jumalan lupaus eli jos joku noin huutaa niin saa uskoo et pelastuu.

Mistä tiedät? Entä jos ei pelastukaan.

Vierailija
66/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap. Mutta siis, miksi joku ei haluaisi valita Jumalaa?

No vaikka siksi että mitään jumalia ei ole olemassa?

Vierailija
67/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon jotta ihminen voi rakastaa Jumalaa tai olla rakastamatta, koska mitä rakkautta se olis ellei vois valita, ja ihminen sit valitsi olla rakastamatta ja valitsi synnin.

Mistä tiedät?

Jumala kertoo sen meille Raamatussa, tää heti siinä VT alussa, 1.Moos. luominen ja ihmisen syntiinlankeemus.

Vierailija
68/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina sanotaan, että helvettiin meno on oma valinta...Mutta miettikää nyt, kuka muka oikeasti valitsisi jonkun ikuisen kidutuksen jos voisi olla varma sellaisen paikan olemassaolosta? Jos ei vaan pysty uskomaan mihinkään. Ja mitä jos ei halua olla Jumalan kanssa tekemisissä mutta ei myöskään halua helvettiin? Onko se vapaata tahtoa, jos Jumala kiristää ihmistä sillä, että "jos et usko niin joudut helvettiin"? Minusta ei

Monet haluaa just sen takia että eivät halua tuntea Jumalaa joka on sen vastakohta eli niinku hylkäämällä Jumalan joka on rakkaus nii automaattisesti valitsee kadotuksen.

Et vastannut kysymykseen, onko se mielestäsi vapaata tahtoa, jos kiristyksen uhalla pitäisi valita Jumala? Miten ylipäätään käsität vapaan tahdon?

Ihmisen tahto ilman yhteyttä Jumalaan on sidottu syntii eli ei vapaa, ja sit Jumalan yhteydessä vain tahto on vapaa nii että voi valita tehdä Jumalan tahdon tai olla valitsematta, että niinku ilman Jumalan tuomaa vapautusta eli syntien sovitusta ihminen on synnin orja.

Ymmärrätkö itsekään mitä oiken selität?

Vierailija
69/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu. Se on Jumalan lupaus eli jos joku noin huutaa niin saa uskoo et pelastuu.

Siitä että Jumala itse on nii luvannut ja luotan et tekee lupauksensa mukaan.

Vierailija
70/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät?

Jumala kertoo sen meille Raamatussa, tää heti siinä VT alussa, 1.Moos. luominen ja ihmisen syntiinlankeemus.

Ja mistä tiedät että se on Jumala joka siinä Raamatussa haastelee?

Vierailija
71/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Livija kirjoitti:

Pahoitteluni jo etukäteen, jos kysymykseni vaikuttaa provosoivalta, mutta tällainen asia on joskus pyörinyt mielessäni: Pystytkö aina täysin jättämään tuomitsemisen Jumalalle ja kohtaamaan kaikki täysin tasa-arvoisina ihmisinä? Vai huomaatko joskus (kenties tahtomattasikin) tuntevasi jonkinlaista paremmuunden- tai ylemmyydentuntoa niitä ihmisiä kohtaan, jotka elävät tietoisesti tavoilla, jotka ovat Raamatun tulkintasi mukaan syntiä?

Mun mielestä kysymys oli asiallinen, ei provosoiva - tosin en muutenkaan provosoidu kovin nopeasti.

Raamatun tulkintani mukaisesti synti on asia, joka erottaa _minut_ Jumalasta. Se asia voi olla tietoinen tai tiedostamaton väärä teko itseäni tai toista ihmistä kohtaan, tai jos uppoutuisin vaikka saippuasarjoihin niin, ettei Jumala olisi elämässäni aina etusijalla.

Toisten ihmisten synnit on hankalampi asia. Jos joku tekee pahaa eläimelle tai toiselle ihmiselle, se on väärin. Teko on tuomittava, ja tunnen suuttumusta ja surua.

Ihmistä en voi tuomita, koska ajattelen, ettei mulla ole valtaa tuomita ketään, ja vaikka olisi, ei mulla ole tarpeeksi viisautta. Mistä minä tietäisin toisen rikkinäisyyden, kasvuolosuhteet tai ymmärryksen?

Minulle on tai olisi syntiä moni asia, mutta jos joku toinen tekee mielestäni vääriä, ei Raamatun mukaisia asioita (poislukien em. ihmisten tai eläinten satuttaminen), se on hänen ja Jumalan välinen asia, ei minun.

Minulle on myös luvattu armo, vaikka en ansaitse sitä, minua rakastetaan vaikka olen epätäydellinen. Se vetää nöyräksi. Miten olisin muita parempi tai ylempi? Voin olla huonompikin, jos tiedän enemmän ja osaan silti huonosti. En voi tuomita, ettei minua tuomittaisi.

En ole muita parempi tai ylempi, tunnen itseni hyvin usein riittämättömäksi, koska en ole niin viisas, kärsivällinen tai ystävällinen kuin haluaisin.

En ole ap

Vierailija
72/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä että Jumala itse on nii luvannut ja luotan et tekee lupauksensa mukaan.

Missä? Onko sinulla tämä lupaus esim. videolla itsensä jumalan antamana vai mistä olet saanut päähäsi että sellaista on luvattu?

Vierailija
73/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvetti oli tarkotettu vaa saatanalle ja sen enkeleille, mutta sinne päätyvät sit myös saatanaa seuraavat ihmiset koska no eivät halua seurata Jumalaa taivaasee.

Saatana oli alunperin yks Jumalan enkeleistä joka sit kuitenkin nousi kapinaa Jumalaa vastaan ku halus ite olla Jumala ja siks Jumala heitti sen ulos taivaasta.

No ei se siinä vaiheessa kapinoinit kun se luotii.. niinku ei ihminenkää aluksi ollu kapinassa Jumalaa vastaan, vaa jossai vaiheessa sit teki nii, ja siihe oli mahdollisuus koska Jumala ei halunnu pakottaa tottelee ja rakastaa itseään.

Kaikkitietävän ominaisuuksiin kuitenkin kuuluu että se tietää kaiken, joten se tiesi myös että enkeli tulee kapinoimaan. Miksi se siis loi sellaisen?

74/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi enkelit ja ihmiset vapaiksi tekemään valintoja.

Vierailija
75/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en seuraa saatanaa mutta en koe myöskään seuraavani Jumalaa. Miksi ateisti muka seuraa saatanaa, eihän se ole kenenkään oma päätös olla ateisti, en vaan saa uskoa Jumalalta? Siksikö ansaitsen ikuisen helvetin tulen? Haluaisin kyllä seurata Jumalaa taivaaseen, mutta kun en saa uskoa niin en saa ja piste

Kyllä sä saat uskoo sen mitä Jumala sanoo ja Hän sanoo että antoi Ainoan Poikansa jottei yksikään (mukaanluettuna siis sä) joutuisi kadotukseen vaan saisi iankaikkisen elämän.

Mistä tiedät? 

Vierailija
76/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi enkelit ja ihmiset vapaiksi tekemään valintoja.

Eli jumala ei ole kaikkitietävä? Mikäs se sellainen jumala sitten oikein on, aika vässykkä.

Vierailija
77/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisitte varmoja että oma lapsenne joutuisi helvettiin, pitäisittekö siitä huolimatta Jumalaa hyvänä? Ja tällä tarkoitan siis sen ikäistä, jota ei enää ns. lapsenusko pelasta

Usko Jumalaan, niin sinä ja perhekuntasi pelastuu. Tähän uskon ja luotan.

Vierailija
78/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koska Jumala loi elävän ihmisen ei mitää robottia ja halusi antaa ihmiselle vapauden valita rakastaa, koska ei se mitään rakkautta olis jos olis pakko rakastaa..

No ei se vastuuta ota Jumalalta pois, koska "ei halunnut luoda robottia", Jumala tiesi mitä tuleman pitää vapaan tahdon antamisen perusteella. Joten loogisesti Jumala on vastuussa kaikesta

Vierailija
79/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö jumala olekaan kaikkitietävä ja kaikkivoipa? Silloin olisi jumala välttämättä tiennyt luomansa enkelin ryhtyvän kapinaan. Eihän kaikkitietävä voi luoda jotain sellaista minkä haluja ei entuudelta tietäisi.

Vierailija
80/142 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Livija kirjoitti:

Hei, tuli vielä mileen joitain muita kysymyksiä:

-Mikä on mielestäsi tärkein Raamatun oppi (kenties pelastusopin lisäksi)?

-Käykö mielessäsi koskaan pelko tai huoli siitä, että joutuisit helvettiin?

- Onko sinulle tullut koskaan vastaan tilannetta, jossa uskonasioissa "oppineempi" (esim. pappi tms) olisi tulkinnut jossain asiassa Raamattua täysin eri tavoin kun sinä? Jos on, niin miten olet hoitanut tilanteen?

- Millainen Saatana mielestäsi on? Uskotko, että Saatana voisi joskus tehdä parannuksen vai onko hän iänkaikkisesti Jumalan vihollinen?

- Rakkauden kaksoiskäsky, kristillisen etiikan perusta. Rakasta Jumalaa yli kaiken, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

- Kyllä. Olen vähän körtti.

- Monesti. Ajattelen, että hänellä on mielipiteen vapaus, joskus myös, ettei hän ymmärrä asiaa. Tai totean, että oma ymmärrykseni lisääntyi.

- Valheiden isä. En tiedä.