Ensimmäistä kertaa hallitusohjelma suorastaan v***taa
En oo tarpeeksi rikas, että en välittäisi ja en ilmeisestikään tarpeeksi köyhä. Ihan suoraan sanottuna nyt ei jaksa kiinnostaa, että yksinhuoltajat tai suuret perheet saa kohta enemmän lapsilisää tai eläkeläiset pari kymppiä enemmän.
Me ollaan molemmat töissä ja lapsia kaksi. Ei olla kaikista pienituloisempia mutta aikalailla se mitä tulee meneekin. Meille ei oikeastaan ollut mitään positiivista. Kiinteistöveroon ootan nousua, kun oli niin epäselvästi sanottu et "tulee vastaamaan todellista arvoa", autoilu kallistuu ja kotitalousvähennys pienenee.
Voisiko joku joskus myöntää, et me tylsät keskiluokkaiset pidetään aika pitkälti näitä rattaita pyörimässä ja antaa jotain etuuksia siitä hyvästä!? Niin niin, mutta kun ne työttömät ja yksinhuoltajat. Kukaan ei ole toista huonompi ihminen, mutta sitä myöten ei saisi unohtaa yhtä isointa ihmisryhmää.
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
Sokris kirjoitti:
Eli sun elämä on täydellinen, avioliitto, lapset, oma talo, omat autot, hyvä työpaikka ja tämän todellisuuden on Suomen sivistysvaltio mahdollistanut.
Joten olet ihan helvetin suuttunut kun et saa vielä enemmän? En oikeasti tajua nykypäivän "aikuisia" ja sitä loputonta ahneuden määrää mikä on melkein amerikkalainen maailmankuva.
Hei. HeI! LUUPÄÄ! Keskiluokka mahdollistaa tämän "hyvinvointivaltio" -shown. Siksi alkaa pikkuhiljaa kyrsiä, että olemme maksajia ihan joka hlvetin asiassa. Ja nyt valtio tekee meistä maksumiehiä sellaisiinkin asioihin, jotka olemme jo hankkineet (öljylämmitys!).
Eli haista sinä iso pska. Jos olet eläkeläisikäluokkaa, haista vielä isompi pska. Sinun ikäluokkasi tämän kaaoksen on aiheuttanut.
Höpö höpö. Sinun satumaisen rikkautesi mahdollistaa se, että sinua edeltävät sukupolvet ovat tehneet hitokseen töitä. Ja se, että jossain muualla ihmiset ovat asemassa, jossa heillä ei ole oikeasti varaa valita, haluavatko he väsätä sinulle halpakrääsää 12 tuntia päivässä ja antaa luonnonvaransa sen yhteiskunnan pyörittämiseen, johon sinä satuit syntymään. Jos olet päässyt yhdeksi osaksi pyörittämään länsimaista hyvinvointivaltiota, niin tee osuutesi ja lakkaa kitisemästä. Sinulla menee helvetin paljon paremmin ja rikkaammin kuin ihmisten enemmistöllä, vaikka laskisit mukaan kaikki aiemmat sukupolvet. Jos se ei riitä sinulle, niin voi harmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en hyväksy minkäänlaista korotusta eläkkeisiin! Aivan käsittämätöntä, että työssäkäyvälle väestölle, lapsiperheille ja ylipäätään yhteiskuntaa nyt pystyssä pitäville ja tulevaisuudesta huolehtiville (lapset) lyödään keppiä käsille. Niiltä otetaan rahat, jotka voidaan sitten dumpata taas kerran esim. eläkeläisille.
Kertokaa YKSIKIN syy, miksi pienellä eläkkeellä elävien eläkettä tulee nostaa. Ne vanhanajan suurperheen äidit, kotiäidit, alkaa olla ihan jokainen kuolleita tai ainakin saavat leskeneläkettä. Takuueläkettähän ei leikkaa leskeneläke tai pääomatulot. Mikä tommoinen perustuki on, joka on suojassa kaikelta. Suurin osa näistä narisijoita on kuitenkin loisinut koko elämänsä toisten laskuun ja nyt pitäisi nostaa jalustalle vanhana, kun ovat vanhoja. Mulle vanha pummi on ihan samanarvoinen kuin nuori pummi. Eläköön sillä minimillä. Töissä on jokainen 70-80 -vuotias todellakin voinut käydä, lapsia oli vähän ja hoitopaikkajärjestelmäkin kehittyi. Tai jos oli sitä yhtä tai kahta lasta hoitamassa muutaman vuoden kotona, oli työllistyminen sitten helppoa, kun päätti palata työelämään. Monethan on joka tapauksessa naimisissa edelleen ja onhan taloudessa puolisonkin eläke ja se älyttömistä älyttömin leskeneläke, joka pitäisi ensimmäisenä lopettaa kaikilta muilta paitsi monilapsisten perheiden vanhemmilta ja alaikäisten vanhemmilta. Esim. tuttu nainen meni naimisiin nelikymppisenä, oma työeläke 2500, peri mieheltään yli miljoonan varallisuuden ja nyt saa vielä leskeneläkettäkin melkein tonnin kuussa työeläkkeensä ja muun varallisuuden päälle. Lapseton nainen vielä, aina vaan tuijottanut omaa napaansa, ei koskaan tehnyt kenenkään eteen mitään. Eläkkeellä on itsekäs marisija, ei todellakaan mikään ihmisiä auttava tyyppi. Tämmösille pitää sitten maksaa vielä yhteisestä kassasta rahaa, jotka ei sitä tarvisi. Tai huvittavinta oli, kun käytin laskuria, niin jopa vanhempani saisivat toisistaan eläkettä, jos toinen kuolisi. Kummankin nettoeläke melkein 2500 ja silti muutama satku tulisi toisesta. Ei tämmöiseen tukemiseen ole varaa. Järjestelmä luotiin aikana, jolloin sosiaaliturva oli olematon ja naiset ilman eläkettä, sotaleskiä jne. Nyt sitä käyttää keskiluokkaiset, varakkaan ihmiset lisätulona, vaikkeivat tarvisi. Pois vaan tai hyvin tarkan harkinnan alle vain niissä tilanteissa, joissa ihminen ei pärjää ilman sitä lisärahaa.
Ajattelisitko samoin, jos sairastuisit itse nuorena ennen työelämän alkua ja joutuisit minimisairaseläkkeelle? Tuskinpa.
Eivät nämä paremmiksi ihmisiksi itsensä katsovat sairastu tietenkään ikinä. Ja jos sairastuisivat, ei sama logiikka pätisi heihin.
Ota yksityinen sairausvakuutus.
Olipa loistava neuvo...ottaisitte hei edes vähän selvää asioista, ennen kuin teette itsestänne ihan täysiä pellejä.
Itselläni ei ole muuten terveysongelmia, jos sillä on jotain merkitystä.
On sulla, nimittäin mielenterveysongelmia. Et vain itse tiedosta niitä.
Tiedän, että se on kova paikka sulle, että paljastin typeryytesi, mutta yritä edes käyttäytyä kuin aikuinen. Tiedän, kapasiteettisi ei riitä. Ei voi ottaa kauhalla, jos on lusikalla annettu.
Sorry, sinä et ole paljastanut mitään muuta kuin omat mielenterveysongelmasi.
Sinä olet vaj#akki ja idi#ootti. Tämä fakta ei sinun maanisella inttämisellä muutu yhtään mihinkään suuntaan.
T: Eri
Huomaan että sinulla menee tunteisiin. Se on ihanaa se.
Hae Kelasta sateenkaari lääkettä niin kyllä se siitä helpottaa.Tässä on vain se ongelma, että tuo ylläoleva viesti ei ole minun kirjoittamani...
Huomasin kyllä, että sinulla meni tunteisiin, kun aloit haukkumisen. Kirjoituksistasi päätellen lääkkeesi ovat loppuneet ajat sitten. Pitäisi varmaan parempituloisena auttaa, mutta ei todellakaan kiinnosta auttaa tuollaista riemuidioottia, menisivät nekin hukkaan.
Sateenkaarilääke on muuten yhdyssana...
Vai sellainen ongelma sinulla. LOL.
Kiva että olet parempituloinen. Itsehän elän täysin pääomatuloilla, joita saan kiinteistösijoituksista, joten ei niin tuo rahan perässä puurtaminen innosta.
Tässä sulle vielä: https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisis…;
Hienoa että sinä osaat kaikki yhdyssanat. Olet nyt täysin ylivertainen....mäntti.Rohkeasti vaan apua. Kyllä se Kelan täti auttaa.
Eli siis sekä nousukas että typerys. Voihan sitä unissaan olla vaikka Kiinan keisari.
Tekniikan maailmalle annan saman painoarvon kuin mielipiteellesi - puhtaan nollan.
Jos on älyllisiä haasteita, toki yhdyssanat voivat olla vaikeita.
Hei, mäntti ole jo hiljaa.
Vain mäntti pätee jollain internetin keskustelupalstalla yhdyssanoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän asti hallitusohjelma kuulosta hyvältä.
Korjataan edellisen hallituksen karmeat virheet, kuten aktiivimalli, huolehditaan pienituloisista ja ilmastosta paremmin, seksuaalisen väkivallan uhrien tilannetta parannetaan, jne...
Toivotaan vaan nyt että pystytään toteuttamaan linjaukset kuten luvattu.
Lyödään kymmenille tuhansille suomalaisille perheille 20 000 euron lämmitysremontti eteen... Korotetaan työssäkäymisen kustannuksia... Jne...
Jaaaaa miksiköhän tälle alapeukku? Tasantarkkaan parikytätonnia plus menee lämppäriremonttiin, jos uuteen joudutaan vaihtamaan.
Olet siis ilmeisesti asunnon omistaja, ostanut sen vapaasta tahdostasi. Miksi oletat että yhteiskunnan pitäisi maksaa remonttisi?
Eri, mutta jos yhteiskunta vaatii asuntoremppaa turhan takia, niin yhteiskunnan pitäisi myös maksaa asuntoremppa. Jos ilmastouskikset eivät olisi vallassa ei tätä remonttia olisi tarvis tehdä.
Näitä kommentteja lukiessa alkaa välillä harkita, että heittäisi hanskat tiskiin. Että siinähän pidätte tunkkinne ja viette elinmahdollisuudet lapsiltanne, en viitsi enää välittää.
Mutta ei sitä sitten kuitenkaan oikein kehtaa, kun ekologinen kriisi iskee kuitenkin ensin ja pahimmin niihin, jotka eivät ole sitä aiheuttaneet. Ei ahneeseen pohjoiseen, jossa hyvinvointivaltion lellikit jaksavat vinkua, kuinka he eivät ole koskaan mitään yhteiskunnalta saaneet.
t.Tutkija
Jos olisit oikea tutkija voisit ehkä jopa ymmärtää, että ns ilmastonmuutos johtuu pääosin pilvistä ja auringosta. Öljylämmitys ja autoilu on suht merkityksetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä minä...
Joo, just nyt oon minä minä minä. Se oli vähän kuin mun pointti koko jutussa. Miksi osa ihmisistä ei saisi koskaan vaatia mitään helpotusta?
Voi juma oikeasti. Keskituloiset ihmiset Suomessa vinkumassa, miksi valtio ei koskaan järjestä elämään "mitään helpotusta"! Juuri millään ihmisryhmällä ei ole tässä maailmassa elämä helpompaa, paitsi niillä yli keskituloisilla, joille edellinen hallitus oli hyödyksi. Se ja köyhien kyykytys ei toki ollut ongelma. Nyt kun annettaisiin niille köyhille, niin johan vituttaa, vaikka edelleen omassa elämässä ei ole mitään todellista ongelmaa (paitsi ehkä ylikulutus, jos ei-köyhänä ei jää rahaa säästöön).
Menkää itseenne. Tai muuttakaa jonnekin jenkkiläiseen oikeistounelmaan katsomaan, miten paljon siellä hallitukset jakelee "helpotusta" keskiluokkaisille ihmisille.
t. Vähän alle keskituloinen suomalainen, joka ei saa tukia ja jolle jää hyvin säästöön joka kk lainanlyhennyksen jälkeen
Paljonko sinä maksat veroja palkastasi, maksatko tonniakaan?
Kyse on siitä, että kun maksaa vaikka kolme tonnia joka palkasta veroa, saa tasan ne samat päällystetyt tiet, katuvalot ja lapselle surkean kouluruoan mitkä jokainen sellainenkin saa joka ei ole maksanut yhteiseeen kassaan penniäkään. Ikinä. Sen sijaan saa vaan koko ajan kuulla kuinka kiitollinen pitäisi olla että saa asua Suomessa. Joo totta, tämä on melko hieno maa mutta ei tarjoa paljoakaan muuta kuin korkeaa verotusta ja kallista hintatasoa, monista palveluista joutuu sitten kuitenkin erikseen maksamaan ihan reilusti, paitsi köyhät. Lopputulos on se, että verojen, asumiskulujen, pakollisten laskujen, päivähoitomaksujen ja vastaavien jälkeen ns hyvätuloisella perheellä on ruokaan ja muuhun saman verran rahaa käytettävissä kuin täysverisellä Kela-perheellä, joka ei osallistu yhteiskunnan pyörittämiseen mitenkään. Sehän se on mikä v#tuttaa, mutta en ihmettele että maassa jossa reilusti yli 70% ihmisistä saa valtiolta enemmän kuin sille antaa, ei tätä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjataan edellisen hallituksen karmeat virheet, kuten aktiivimalli, huolehditaan pienituloisista ja ilmastosta paremmin, seksuaalisen väkivallan uhrien tilannetta parannetaan, jne...
Lyödään kymmenille tuhansille suomalaisille perheille 20 000 euron lämmitysremontti eteen... Korotetaan työssäkäymisen kustannuksia... Jne...
Jaaaaa miksiköhän tälle alapeukku? Tasantarkkaan parikytätonnia plus menee lämppäriremonttiin, jos uuteen joudutaan vaihtamaan.
Olet siis ilmeisesti asunnon omistaja, ostanut sen vapaasta tahdostasi. Miksi oletat että yhteiskunnan pitäisi maksaa remonttisi?
Eri, mutta jos yhteiskunta vaatii asuntoremppaa turhan takia, niin yhteiskunnan pitäisi myös maksaa asuntoremppa. Jos ilmastouskikset eivät olisi vallassa ei tätä remonttia olisi tarvis tehdä.
Näitä kommentteja lukiessa alkaa välillä harkita, että heittäisi hanskat tiskiin. Että siinähän pidätte tunkkinne ja viette elinmahdollisuudet lapsiltanne, en viitsi enää välittää.
Mutta ei sitä sitten kuitenkaan oikein kehtaa, kun ekologinen kriisi iskee kuitenkin ensin ja pahimmin niihin, jotka eivät ole sitä aiheuttaneet. Ei ahneeseen pohjoiseen, jossa hyvinvointivaltion lellikit jaksavat vinkua, kuinka he eivät ole koskaan mitään yhteiskunnalta saaneet.
t.Tutkija
Jos olisit oikea tutkija voisit ehkä jopa ymmärtää, että ns ilmastonmuutos johtuu pääosin pilvistä ja auringosta. Öljylämmitys ja autoilu on suht merkityksetöntä.
Hän on varmaan vihreä tutkija...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä minä...
Joo, just nyt oon minä minä minä. Se oli vähän kuin mun pointti koko jutussa. Miksi osa ihmisistä ei saisi koskaan vaatia mitään helpotusta?
Voi juma oikeasti. Keskituloiset ihmiset Suomessa vinkumassa, miksi valtio ei koskaan järjestä elämään "mitään helpotusta"! Juuri millään ihmisryhmällä ei ole tässä maailmassa elämä helpompaa, paitsi niillä yli keskituloisilla, joille edellinen hallitus oli hyödyksi. Se ja köyhien kyykytys ei toki ollut ongelma. Nyt kun annettaisiin niille köyhille, niin johan vituttaa, vaikka edelleen omassa elämässä ei ole mitään todellista ongelmaa (paitsi ehkä ylikulutus, jos ei-köyhänä ei jää rahaa säästöön).
Menkää itseenne. Tai muuttakaa jonnekin jenkkiläiseen oikeistounelmaan katsomaan, miten paljon siellä hallitukset jakelee "helpotusta" keskiluokkaisille ihmisille.
t. Vähän alle keskituloinen suomalainen, joka ei saa tukia ja jolle jää hyvin säästöön joka kk lainanlyhennyksen jälkeen
Kyse on siitä, että kun maksaa vaikka kolme tonnia joka palkasta veroa, saa tasan ne samat päällystetyt tiet, katuvalot ja lapselle surkean kouluruoan mitkä jokainen sellainenkin saa joka ei ole maksanut yhteiseeen kassaan penniäkään. Ikinä. Sen sijaan saa vaan koko ajan kuulla kuinka kiitollinen pitäisi olla että saa asua Suomessa. Joo totta, tämä on melko hieno maa mutta ei tarjoa paljoakaan muuta kuin korkeaa verotusta ja kallista hintatasoa, monista palveluista joutuu sitten kuitenkin erikseen maksamaan ihan reilusti, paitsi köyhät. Lopputulos on se, että verojen, asumiskulujen, pakollisten laskujen, päivähoitomaksujen ja vastaavien jälkeen ns hyvätuloisella perheellä on ruokaan ja muuhun saman verran rahaa käytettävissä kuin täysverisellä Kela-perheellä, joka ei osallistu yhteiskunnan pyörittämiseen mitenkään. Sehän se on mikä v#tuttaa, mutta en ihmettele että maassa jossa reilusti yli 70% ihmisistä saa valtiolta enemmän kuin sille antaa, ei tätä tajua.
Tämä, niin tämä! Ja jos uskallatkin tästä ääneen mainita, niin heti ollaan kimpussa valittamassa miten itsekkäitä ollaan, kun haluttaisiin pitää omalla työllä ansaitusta palkasta edes kohtuullinen osa itse. Sen sijaan että annetaan rahat niille nk. vähäosaisille, joiden elintaso on lukuisten päällekkäisten tulonsiirtojärjestelmien ansiosta itseasiassa aika sama kuin itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä minä...
Tämä, niin tämä! Ja jos uskallatkin tästä ääneen mainita, niin heti ollaan kimpussa valittamassa miten itsekkäitä ollaan, kun haluttaisiin pitää omalla työllä ansaitusta palkasta edes kohtuullinen osa itse. Sen sijaan että annetaan rahat niille nk. vähäosaisille, joiden elintaso on lukuisten päällekkäisten tulonsiirtojärjestelmien ansiosta itseasiassa aika sama kuin itsellä.
Se on kyllä ihmeellistä, että hän joka haluaa pitää omat palkkarahansa omassa käytössään, on ahne. Sen sijaan hän joka haluaa omaan käyttöönsä jonkun ventovieraan (palkka)rahat, ei ole ahne. Kun ajatuksen kulku on tämä, ollaan jo aika pitkällä sosialismissa.
Olen suuren perheen äiti ja lapsilisät nousisivat 20€/kk. Asumme maalla ja joudumme molemmat ajamaan pitkiä työmatkoja ja pitämään 2 autoa. Näistä + asuntolainan verovähennyksistä lähtee enemmän kuin tuo 20€ eli leikkaukset koskevat toki meitäkin.
Olemme myös molemmat pienipalkkaisia, silti näen nämä leikkaukset + lisät yhteiskunnallisesti todella hienoina. Vaikka veronkorotuksia tulee reippaalla kädellä juuri autoiluun joka koskettaa meitä, on se mielestäni oikein. Samoin öljylämmitteisiin asuntoihin. Osaan ajatella asiat yhteiskunnallisesti, tämä on oikea suunta ja juuri näihin tulee kiinnittää huomiota.
Jos tupakkatuotteiden veronkorotus saa edes 1% tupakoitsijoista vähentämään, on suunta oikea. Samoin sokeria voitaisi verottaa lisää. Olut, limsa ja viini, suunta on oikea.
Samoin se että lukiolaisille + ammattikouluun opintomateriaalit olisivat ilmaiset! Mahtavaa! Itse en voinut mennä lukioon aikanaan koska ei ollut vara. Opinto menestys olisi ollut hyvä.
Vähäosaisia tulee auttaa, ja näitä ovat juurikin eläkeläiset ja yksinhuoltajat. Mieltäni lämmitti toki myös tuo suurperheiden muistaminen, sillä monessa asiassa tuntuu ettei sovita tähän yhteiskuntaan.
Pidän myös ajatuksesta mitä hallitus suunnittelee, että pieni- ja keskituloisilla voisi olla negatiivinen ansiovero joka pienentäisi kannustinloukkuja.
Ei näissä passaa liikaa omaa napaa tuijottaa vaan miettiä mitä tämä tekee meidän yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen suuren perheen äiti ja lapsilisät nousisivat 20€/kk. Asumme maalla ja joudumme molemmat ajamaan pitkiä työmatkoja ja pitämään 2 autoa. Näistä + asuntolainan verovähennyksistä lähtee enemmän kuin tuo 20€ eli leikkaukset koskevat toki meitäkin.
Olemme myös molemmat pienipalkkaisia, silti näen nämä leikkaukset + lisät yhteiskunnallisesti todella hienoina. Vaikka veronkorotuksia tulee reippaalla kädellä juuri autoiluun joka koskettaa meitä, on se mielestäni oikein. Samoin öljylämmitteisiin asuntoihin. Osaan ajatella asiat yhteiskunnallisesti, tämä on oikea suunta ja juuri näihin tulee kiinnittää huomiota.
Jos tupakkatuotteiden veronkorotus saa edes 1% tupakoitsijoista vähentämään, on suunta oikea. Samoin sokeria voitaisi verottaa lisää. Olut, limsa ja viini, suunta on oikea.
Samoin se että lukiolaisille + ammattikouluun opintomateriaalit olisivat ilmaiset! Mahtavaa! Itse en voinut mennä lukioon aikanaan koska ei ollut vara. Opinto menestys olisi ollut hyvä.
Vähäosaisia tulee auttaa, ja näitä ovat juurikin eläkeläiset ja yksinhuoltajat. Mieltäni lämmitti toki myös tuo suurperheiden muistaminen, sillä monessa asiassa tuntuu ettei sovita tähän yhteiskuntaan.
Pidän myös ajatuksesta mitä hallitus suunnittelee, että pieni- ja keskituloisilla voisi olla negatiivinen ansiovero joka pienentäisi kannustinloukkuja.
Ei näissä passaa liikaa omaa napaa tuijottaa vaan miettiä mitä tämä tekee meidän yhteiskunnalle.
Vastaan viimeiseen lauseeseesi: Pahaa, tämä tekee pahaa yhteiskunnallemme.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit tosiaan käynyt kouluja, tietäisit mitä nämä muutokset tekevät meidän yhteiskunnalle, eli lisäävät työttömyyttä. Työttömyyden kasvu ei ole hyvä asia.
Ja taas Iltalehdessä itketään: ”Ei rahaa lomamatkaan, huvipuistoon tai edes jäätelöön. Kesäloma voi olla köyhälle lapsiperheelle raastavaa aikaa”. No kenellepä ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.Tutkija
Hei? TUTKIJA! HEI MÄNTTI! Oletko kuullut sanontaa "Siinä meni lapsi pesuveden mukana"? Toimii aika kirjaimellisesti tässä Suomen nykytilanteessa.
Tutkijoilla on ilmeisesti vähän liian suuret palkat, jos 20 000 (plus, koska vähintään myös patterit täytyy vaihtaa) euron remontti on ihan jokapäiväinen homma. Kaikkien muiden remonttien päällä, siis. Ja päästöttömän 70 000 auton lisäksi. Ja tonttiveron korotuksen, koska kyllähän nyt omistusmaasta täytyy maksaa vähintään vuokratontin verran veroa.
Itse olen jo heittänyt hanskat tiskiin. Tämä vouhotus meni yli. Jos muutokset olisi tehty 100 vuoden aikana, ok. Jos muutokset olisi tehty 50 vuoden aikana, ok. JOS MUUTOKSET OLISI TEHTY EDES 30 VUODEN AIKANA, OK.
Mutta ei. Kokonainen sukupolvi uhrataan sekoilun alttarille. Ja Kiina, Intia ja Afrikka vain lisäävät tupruttamistaan.
Aivan sama, mitä me teemme. Se on vain maan silmät pyöreinä vouhottavien maailmanpelastajien epätoivoinen yritys näyttää hyvältä ulospäin. Touhu on vain täysin turhaa. Ja todennäköisesti tulee aiheuttamaan valtakunnallisen kriisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokris kirjoitti:
Eli sun elämä on täydellinen, avioliitto, lapset, oma talo, omat autot, hyvä työpaikka ja tämän todellisuuden on Suomen sivistysvaltio mahdollistanut.
Joten olet ihan helvetin suuttunut kun et saa vielä enemmän? En oikeasti tajua nykypäivän "aikuisia" ja sitä loputonta ahneuden määrää mikä on melkein amerikkalainen maailmankuva.
Hei. HeI! LUUPÄÄ! Keskiluokka mahdollistaa tämän "hyvinvointivaltio" -shown. Siksi alkaa pikkuhiljaa kyrsiä, että olemme maksajia ihan joka hlvetin asiassa. Ja nyt valtio tekee meistä maksumiehiä sellaisiinkin asioihin, jotka olemme jo hankkineet (öljylämmitys!).
Eli haista sinä iso pska. Jos olet eläkeläisikäluokkaa, haista vielä isompi pska. Sinun ikäluokkasi tämän kaaoksen on aiheuttanut.
Höpö höpö. Sinun satumaisen rikkautesi mahdollistaa se, että sinua edeltävät sukupolvet ovat tehneet hitokseen töitä. Ja se, että jossain muualla ihmiset ovat asemassa, jossa heillä ei ole oikeasti varaa valita, haluavatko he väsätä sinulle halpakrääsää 12 tuntia päivässä ja antaa luonnonvaransa sen yhteiskunnan pyörittämiseen, johon sinä satuit syntymään. Jos olet päässyt yhdeksi osaksi pyörittämään länsimaista hyvinvointivaltiota, niin tee osuutesi ja lakkaa kitisemästä. Sinulla menee helvetin paljon paremmin ja rikkaammin kuin ihmisten enemmistöllä, vaikka laskisit mukaan kaikki aiemmat sukupolvet. Jos se ei riitä sinulle, niin voi harmi.
Ihan herätyksenä: Edellinen sukupolvi (60+)ei Suomea nostanut suosta, vaan käytti sen loppuun. Heidän vanhempansa olivat se aikaansaava ikäluokka. Nyt jäljellä ovat rapistuvat liitokset, joita yritetään pitää 30-40-vuotiaiden kustannuksella epätoivoisesti pystyssä. Samalla jakaen rahaa ulospäin, koska Suomen johto ei koskaan halua näyttää köyhältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä minä...
Huippuna vielä nämä suunnitelmat, että kun kunto ei vanhuudessa enää riitä kotona asumiseen, pitää likvitoida omistus saadakseen perushoivaa samaan aikaan kun Kela-perheen porukka porskuttaa tismalleen samoilla palveluilla ilmaiseksi viereisessä punkassa. Ja seuraava sukupolvi aloittaa taas aivan tyhjästä kerryttämään Kela-perheiden kassaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokris kirjoitti:
Olet ulkona kuin lumiukko. Tällä nykyisellä tyylillä Suomi palaa kehitysmaaksi 50 vuodessa. Ja kokee todennäköisesti vielä toisen sodan siinä sivussa.
Kun ei ole rahaa kustantaa oman maan kustannuksia paitsi kansalaisia rankaisemmalla ja heidän tulevaisuuttaan muuttamalla epätoivoisempaan suuntaan, ei todellakaan kannata esittää rikasta maaherraa ja jakaa rahaa ulkomaille uudestaan ja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Onnea lapsillesi. Kovin montaa opiskelukaveria heillä ei tulevaisuudessa, valitettavasti, tule olemaan...
En kyllä tajua tuota, miten ja miksi hallitus puuttuu edullisiin tuotteisiin?
Ei mitään järkeä ja kansa kyllä muistaa tuollasen holhoamisen.
Se on ollut monille pelastus aina kallistuvien tuotteiden vuoksi, että on voinut valita edullisempaa. Niin nytkin kun kaikenlaiset ylimääräiset verot alentavat maksukykyä.
Miten muuten se sukupuolten tasa-arvo toteutui vasemmisto ministerien salkunjaossa. 3 naista 0 miestä. Miten vihreiden 2 naista ja 1 sukupuolineutraali, miten koko hallituksessa jossa koko sukupuolijakauma on vinoutunut tasa-arvon näkökulmasta katsottuna. Vaikuttaa feministivallankaappaukselta. Ei kansa näin halunnut eikä äänestänyt. Hokema, kepu pettää, jälleen osui maaliin.
Kauppalehti uutisoi että Timo Harakalla on pulska osakesalkku ja kaksi sijoitusasuntoa. Että semmonen sosialisti tämäkin, jonka mielestä palkansaajille tulossa oleva osakesääatötili olisi pitänyt jättää toteuttamatta.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/osakesaastotilia-kritisoineella-hara…
t.Tutkija