Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten antaa anteeksi kiusaajalle?

Vierailija
02.06.2019 |

Aina luulen päässeeni eteenpäin esim. kiusaamisesta, mutta kun kiusaaja tulee kadulla vastaan (harvinaista), niin tuntuu kuin sydän jättäisi lyönnin välistä ja tunteet palaa pintaan!
Pääseekö näistä tunteista ikinä eroon?! Jos pääsee niin miten sen teitte?
Nimenomaan haluan antaa anteeksi, koska hän oli kiusatessaan yläasteikäinen. Ei ole pyytänyt anteeksi tosin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin auttaa vain etäisyys, muutto uudelle paikkakunnalle jne. Ettei näe kiusaajaa enää. Muistot jäävät silti elämään.

Vierailija
2/10 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko auttaa antamaan anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunko siitä on, kun jätit yläasteen taaksesi?

Minusta varsinaisesti ei pidä antaa anteeksi, kun sitä ei edes ole pyydetty.  Asiat tuppaavat unohtumaan psyykkisesti terveellä ihmisellä ajan myötä ja elämä jatkuu... 

Vierailija
4/10 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä tunteista pääsee eroon kun elämään tulee niitä tårkeämpiä asioita ja tärkeämpiå tunteita.

Vierailija
5/10 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusaamista tarvitse antaa anteeksi. Ei se kiusaaja sellaisia ajattele.

Se kiusaa taas seuraavan kerran ja aina.

Vierailija
6/10 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunko siitä on, kun jätit yläasteen taaksesi?

Minusta varsinaisesti ei pidä antaa anteeksi, kun sitä ei edes ole pyydetty.  Asiat tuppaavat unohtumaan psyykkisesti terveellä ihmisellä ajan myötä ja elämä jatkuu... 

Olen kohta 20-vuotias eli on yläaste periaatteessa vielä suht tuoreessa muistissa. Kuitenkin mulla on elämässä sisältöä nykyisin niin ahdistaa etten ole siltikään osannut mennä eteenpäin niin ettei toisen naaman näkeminen herätä paniikkia.

Vierailija
7/10 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiusaamista tarvitse antaa anteeksi. Ei se kiusaaja sellaisia ajattele.

Se kiusaa taas seuraavan kerran ja aina.

Höpöhöpö, kerran kiusaaja ei aina ole kiusaaja jatkossa. Moni kasvaa lapsellisuudesta pois.

Vierailija
8/10 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin unohtanut kiusaajat kunnes tapasin yhden heistä jälleen. Hän käyttäytyi täysin samalla tavalla kuin aikaisemmin ja hämmentyi, kun muut eivät lähteneet hänen käytökseensä mukaan enkä minä esittänyt, että kiusaamista ei tapahtuisi. Kiusaajat ovat alinta pohjasakkaa.

Vierailija
9/10 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaile vähän sitä kiusaamista. 

Kuulostaa aika vakavalta, jos pelkkä katukohtaaminen ahdistaa noin paljon.  Minullekin ivailtiin ja loukattiin pahastikin. 

Inhosin näitä paria tyyppiä (etenkin yhtä) monta vuotta tapahtuneen jälkeen. Näin usein unia, jossa tapan heidät. 

Mutta aika tekee tehtävänsä. Lähinnä tunnen lievää katkeruutta. Tämä pahin on nyt hyvässä asemassa valtakunnan virastossa ja menee kyllä paremmin kuin minulla. Olen myös syyttänyt itseäni lammasmaisuudesta. Olisi pitänyt sanansäilää heiluttaa viuhuen ja voittaa tämä tyyppi. 

Minulla oli kuitenkin ystäviä ja en ollut täysin ressukka. 

Vierailija
10/10 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani oli kaksi kiusaajaa poikaa jotka olivat minusta isompia ja aina kimpussani, itse olin silloin n. 12-vuotias poika. Vuosikymmen myöhemmin isompi tuli minua vastaan ja pyysi etten hakkaisi häntä, sekä alistuvasti pyysi anteeksi. Itelläni ei olisi tullut edes moinen mieleen ja huomasin etten ollut mitenkään antanut noiden ihmisten vaikuttaa elämääni vaan olin jatkanut eteenpäin ja samalla huomasin tietenkin painopisteiden muuttuneen. Se ei olisi ollut mahdollista jollen olisi tajunnut näiden ihmisten olleen typeryksiä, olin omalla tavallani tullut heidän ansiostaan oikeastaan vahvemmaksi. Paljon myöhemmin tämän tapauksen jälkeen toinen näistä soitti minulle humalassa ja pyysi minua soittamaan omiin hautajaisiinsa, puheiden välistä huomasin hänen myös hautoneen kiusaamisiaan nuo vuosikymmenet. En voinut kuin sääliä häntäkään, tuli olo siitä ettei minun tarvitse tehdä tuollaisille asioille mitään vaan jatkaa yhä elämääni eteenpäin. Minulla on hyvin vahva luottamus siihen, että jokainen maksaa omat tekonsa ja se tapahtuu vaikka en olisi näkemässä sitä. Jotkut sanovat ettei karmaa ole, mutta itse kokeneena sekä ottajana, että sivusta seuraajana olen eri mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi