Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko ajatelleet, että silloin kun joku on leimattu "hulluksi", kaikki hänen tekemisensä voidaan nähdä jotenkin sairaina?

Vierailija
31.05.2019 |

Tyyliin: teit tänään 10km lenkin ja jäit ylitöihin, siinä missä toisen motivaatiota ja ahkeruutta ylistettäisiin -> olet vain maaninen ja vaativa persoonallisuus. Mutta varo, jos satuitkin lepäämään: alkava masennus? Soitit ystävälle: tarvitset apua läheisriippuvuuteesi. jne.
Minulla ei ole mitään diagnoosia mutta olen huomannut, että kaikki nähdään ihan kuin eri linssin läpi riippuen miten ihminen on leimattu. Se on mielestäni kohtuutonta, epäreilua ja sairasta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Tuijotusketjussa oli mainittu epämiellyttävästi tuijottava lääkäri.

Tuttua. Minulla on mt diagnoosi ja näen lääkäristä heti onko hän huomannut. Tuijotus on hyvin intensiivinen ja siitä tulee epämukava olo. En voi olla oma itseni.. ja näin lääkäri saa vahvistuksen ennakkoluuloilleen.

Onneksi niitä mukavampiakin käyntejä on.

Vierailija
2/6 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Tuijotusketjussa oli mainittu epämiellyttävästi tuijottava lääkäri.

Tuttua. Minulla on mt diagnoosi ja näen lääkäristä heti onko hän huomannut. Tuijotus on hyvin intensiivinen ja siitä tulee epämukava olo. En voi olla oma itseni.. ja näin lääkäri saa vahvistuksen ennakkoluuloilleen.

Onneksi niitä mukavampiakin käyntejä on.

Minusta tuo on uhka tasavertaiselle ja oikeudenmukaiselle hoidolle. Lääkäri katsoo että jaahas, tuolla lukee mt-ongelmia, eikä oteta tosissaan vaikka olisi todellinen fyysinen oire mikä jopa selittäisi ongelmia. Se olisi kyllä ammatti mikä vaatisi nöyryyttä ja sen ymmärtämistä miten vähän tietää (ihan ihmisyydestäkin..) Monellako todella sitten on näin, ja monellako (vaikkapa nyt psykiatrilla) toisinpäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/6 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreille nää leimatut on helppoja keissejä: oli sulla mitä tahansa fyysisiä oireita, aina ne siitä mt-diagnoosista johtuvat. Itsellä tämä oli masennus.

Mitään hoitoa en saanut fyysisiin sairauksiin. Mirtatsepiini oli vakio käypä hoito. (Toki en niitä reseptejä lunastanut.)

Kerran oli aivan zombie olo. Vasta kun crp:n suostuivat mittaamaan ja se huiteli asteikon yli, uskoivat, että on tosi kyseessä. Olin sitten antibioottitipassa muutaman päivän.

Vierailija
5/6 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lääkärit koulutuksensa ja kokemuksensa perusteella tiedä, miten työnsä tekevät paremmin kuin av-palstailijat?

Vierailija
6/6 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän lääkärit koulutuksensa ja kokemuksensa perusteella tiedä, miten työnsä tekevät paremmin kuin av-palstailijat?

Tuon argumentin takaa näitä virheitä juuri tehdään.