Hävettääkö teitä "seiskan" todistuksen saaneiden lasten äitejä?
Kun isovanhemmat, sukulaiset ja naapurit kysyvät, millaisen todistuksen lapsenne sai, hävittääkö teitä kertoa, että teillä on "seiskan" lapsi? Sellaisella todistuksella kun ei mitään arvoa ole.
Kommentit (89)
Voi kuule, mulla oli alle seiskan ka. ja valmistuin inssiksi samaan aikaan kun "ysin tytöt" merkonoomeiksi.
Seiskan todistus on ihan normaalin lapsen normaali todistus.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, mulla oli alle seiskan ka. ja valmistuin inssiksi samaan aikaan kun "ysin tytöt" merkonoomeiksi.
"Inssi" ei ole korkeakoulututkintoa suorittanut, vaan käynyt amiksen.
Käythän varmasti kevätjuhlissa kyselemässä vanhemmilta tuota samaa? Voivat muuten jäädä ihan väärään käsitykseen sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä amiksesta kyllä mitään inssejä valmistu.
Toivottavasti ei. Vain imbesillit äidit mittaavat lastensa arvoa todistuksen numeroilla saati kieli pitkällä odottavat hyväksyntää lastensa suorituksille (ja itselleen) sukulaisilta. Surku niitä lapsia jotka äitinsä pätemisentarpeen tähden joutivat tuollaista kestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä, kerro jotain mitä me ei jo tiedetä.
Vaatii tietysti aivokapasiteettia ymmärtää, että huonommallakin todistuksella pääsee elämässä eteenpäin. Ja lukion hyvä tokari ei takaa korkeakoulupaikkaa.
Ei hävetä.
Olen ylpeä lapsestani.
❤️
Älkää jakako lastenne todistuksista kuvia somessa! Se ei ole teidän todistuksenne vaan lapsen, jolla on oikeus yksityisyyteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä amiksesta kyllä mitään inssejä valmistu.
Inssit tulivat ennen opistoista, samoin kuin merkonomit. Kova oli itsetunto molemmilla, koulutus saattoi alasta riippuen olla joko ihan hyvä tai sitten aika köykäinen.
Hyvin sillä seiskan todistuksella aikanani pääsin lukioon ja myöhemmin myös yliopistoon. Ei mitään ongelmaa, jos lapseni joskus saa seiskan todistuksen. Nythän siellä ei mitään numeroita olekaan, vaan pelkkää sanallista arviota.
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät ysin tytöt menneet lukioon?
Vierailija kirjoitti:
Se on yhdellä o-kirjaimella. Merkonomi.
Olen yo-merkonomi ja inssi. Miksi koet, että inssi on parempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät ysin tytöt menneet lukioon?
Heitä kiinnosti enemmän merkonomi-koulu? Muinaisina aikoinahan merkonomi oli jopa pätevä tutkinto. Nykyisin ei missään arvossa.
Esikoinen sai 9. lk:n päättötodistukseen 7,8 ka:n. Nyt on vuoden opiskellut siinä lukiossa sillä linjalla mihin halusi. Ei siis hävetä. Yhtään.
Sain itsekin ala- ja yläkoulus seiskan todistuksia. Lukiossa innostyin opiskelusta ja yliopistosta valmistuin hyvällä arvosanalla.
Ei hävetä. Enkä myös häpeä kutosen todistusta joka huomenna ojennetaan lapselleni.
T. Peruskoulun päättävän erityislapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yhdellä o-kirjaimella. Merkonomi.
Olen yo-merkonomi ja inssi. Miksi koet, että inssi on parempi?
No, useimmat ei anna arvoa kummallekaan. Merkonomin papereilla pääsee kaupan kassalle ja inssin papereilla paperitehtaalle konehallin puolelle.
Erityislapselle voi olla täysin mahdotonta saada edes seiskan todistusta. Ap on todella pinnallinen. Normaalin koululaisen kuuluukin saada hyvä todistus.