Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bruttopalkka 3532€/kk - onko se mielestäsi todella hyvä, hyvä, keskinkertainen vai mitä?

Vierailija
24.05.2006 |

Omasta mielestäni saan ihan kelpo palkkaa, mutta yllättäen kollegani ansaitsevat 200-800¿ enemmän samassa tehtävässä? Olleet ilmeisesti oikeassa paikassa oikeaan aikaan... Kyllä se raha minullekin tietysti kelpaisi...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olet ehkäpä korkeammin kouluttautunut kuin minä, joten en ole kade : ). Samasta työstä pitäisi olla sama palkka. Olisiko työkavereillasi erilaisia koulutuksia kuin sinulla tai pitempi ura takana?

Vierailija
2/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaan työhön jossa kollegat repii 700 e enemmän kuussa, brutto. Olen ajatellut puhua asiasta pomon kanssa kun palaan töihin. Henkilöstölehdessä puhuttiin vaan kuin meillä tasa-arvo jyllää. Ei ainakaan samaa työtä tekevien keskuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos samassa työssä muut saavat enemmän, sitten se on " vain" hyvä. Lähihoitajan näkökulmasta varmaan todella hyvä, nokian pääjohtajalle huono :)

Vierailija
4/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kuitenkin keskitasoa enemmän tienaavia, koska olemme internetissä.

Suomalainen keskipalkka on siinä 2 200e paikkeilla.

Joku voisi laittaa tähän vielä tilastotkin kehiin, niin varmistuu.

Vierailija
5/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain summana tarkasteltuna ihan ok palkka, mutta esim. jos sinulla on korkeakoulututkinto, monen vuoden työkokemus ja olet koulutustasi vastaavissa esimiestehtävissä, siihen nähden tuo on vähän. Esim. Ekonomiliiton ALKUpalkkasuositus vastavalmistuneelle, koulutustaan vastaavassa työssä aloittavalle ihmiselle, jolla ei ole alalta työkokemusta, on muistaakseni 3 000 euroa.

Vierailija
6/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päiväkodin keittäjä ja palkka on 1600e/kk. (brutto)

Vierailija
7/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti suositukset ovat suosituksia, mutta työnantaja ei ole pakotettu noudattamaan niitä.

Vierailija
8/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi noita hyviä tuloja pitää täällä huudella. Jokainen nyt varmaan tajuaa itsekkin, että tuo on hyvä palkka! Tuo palkka on melkein 3000 e enemmän kuin minun tämän hetkiset tuloni. Joo, myönnän olevani kateellinen ja lottovoittoa odotellessa...

Vierailija
9/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 euroa suurempi kuin naisen keskipalkka.

Vierailija
10/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin Ekonomiliitolla varmasti aika yläkanttiin, mutta kyllä tämä jotain suuntaa antaa alan ihmisille. Ja 11, mistä sinä tiedät, mikä on minulle todellisuutta ja mikä unta =) - olen aikanani ollut vastavalmistunut KTM, joten ei kannata neuvoa minulle sitä, mihin palkkatasoon voin yltää, kyllä minä itse tiedän, paljonko aikanani tienasin.. =)

9

Vierailija
11/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan kotona tekemästäni työstä (yli 10 h päivässä) vain 967 euroa.... Onneksi lisäksi tulee vielä kotihoidon tuki.

Vierailija
12/27 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntasektorin keskiansio 2 407 euroa

Kuntien ja kuntayhtymien kuukausipalkkaisen kokoaikaisen henkilöstön kokonaiskeskiansio lokakuussa 2005 oli 2 407 euroa, ilmenee Tilastokeskuksen palkkatilastoista. Vastaava säännöllisen työajan keskiansio oli 2 308 euroa.

Kuntasektorin kuukausipalkkaisten keskiansion vuosinousu oli 4,5 prosenttia. Tuntipalkkaisten säännöllisen työajan keskituntiansio oli 11,36 euroa, missä nousua oli 3,5 prosentia. Kokonaisansio oli 11,58 euroa.

Vuositasolla kunnallisen yleisen sopimusalan säännöllinen ansio nousi 4,0 prosenttia, opettajien 5,7 prosenttia ja teknisten 4,3 prosenttia. Lääkärien sopimusalan säännöllinen ansio nousi 8,1 prosenttia.

Kymmenellä prosentilla kuukausipalkkaisista palkansaajista säännöllisen työajan ansio jäi alle 1 652 euron, puolet tienasi alle 2 101 euroa ja kymmenen prosenttia yli 3 102 euroa.

Kuukausipalkkaisia oli tilastossa kaikkiaan noin 410 000 ja tuntipalkkaisia 16 000. Kuukausipalkkaisista oli kokoaikaisia 350 000. Henkilöstö näyttäisi vähenevän hienoisesti. (STT)

(30.05.2006 IS)

Vierailija
13/27 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskinkertainen palkka

Vierailija
14/27 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin samasta työstä molemmille sukupuolille sama palkka, mutta jos ajattelee vaan palkkaa, ei työtä, niin naisethan yleensä on se pieni palkkaisempi perheessä ja mies " elättää" perheen.

Vierailija
15/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen koulutus nostaa tuntuvasti usein.

Vierailija
16/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tuon palkan kymmenen vuode työkokemuksen jälkeen ja olin siihen firmaan ylipalkattu työntekijä. Muut saman koulutuksen omaavat ihmiset saivat vähemmän. Koulutus on akateeminen koulutus.

Vierailija
17/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan. Ja lehmät lentää.

Vierailija
18/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella hyvä on yli viisi tonnia. keskinkertainen taitaa olla tilastojen mukaan jotain 2000-2500.

Vierailija
19/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unissas tienaat ton verran tai sitten olet helvetin vanha kääpä joka saa vitusti ikälisiä. T: TtM

Vierailija
20/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo ole edes vielä mitenkään erinomainen palkka. Minulla on kaksi yliopistotason tutkintoa (joista toinen ulkomailta), kielitaitoa ja työkokemusta 10 vuotta (osa ulkomailta). Ihan osaamistani ja työtehtäviäni vastaava palkka. Samantasoista palkkaa meillä firmassa saa muutkin samaa duunia (liikkeenjohdon konsultointi) samantyyppisellä taustalla tekevät.

Kyllä täällä palstalla vierailee myöskin koulutettuja ja hyväpalkkaisia mammoja. Avarakatseisuutta, siskot. Jos kysytte jotain, ilmoittakaa, ellette halua vastauksia suurempituloisilta tai muuten paremmin toimeentulevilta.