Mikä vaivaa ihmistä, joka puhuu jatkuvasti muista pahaa?
Siinähän se ihmettelemäni kysymys tulikin. Mitä ajattelette tuollaisista tyypeistä?
Heistä, joille vain oma ajattelutapa ja elämäntapa on oikeita, ja muista sitten voi jauhaa loputtomasti tuomitsevaa marinaa.
Kommentit (49)
Itse ajattelen usein pahaa. En välttämättä sano aina edes ääneen. Johtuu kai katkeruudesta
Ei sille mitään yksittäistä syytä ole olemassa. Jotkut ovat vain kasvaneet sihen ja saattavat oppia siitä pois, kun saavat palautetta. Jotkut ovat persoonallisuushäiriöisiä. Ja varmasti kaikkea siltä väliltä.
Kyllähän sellaisilla usein joku pers.häiriö on. Lisäksi ovat omaan elämäänsä jotenkin tyytymättömiä, ovat jääneet paitsi jostain mitä kovasti toivovat, kuten vaikka oma perhe.
Vierailija kirjoitti:
Niillä on jotain hätänä omassa elämässään, mutta eivät ole tarpeeksi kypsiä ja vahvoja edes kohtaamaan sitä, vaan koittavat ulkoistaa sen muille.
Näinhän se varmasti on. Kummallista, että eivät tajua, millaisen kuvan antavat itsestään.
Mikä vaivaa ihmistä, jota vaivaa toisen puheet muista ihmisistä? Onko kyse ehkä kontrollifriikkeydestä, rajattomuudesta, heikosta itsetunnosta? Mitä se sinulle kuuluu, jos joku puhuu toisista "pahaa". Voi jopa olla, että kyseinen henkilö itse ei edes arvota asioita joita puhuu. Esim. itseäni on joskus syytettä pahanpuhumisesta, vaikka omasta mielestäni puhuin aivan neutraalista kaikkien näkemistä tosiasioista. Eli recollections may vary.
MItä tällainen pahan puhuminen on? Valeita, makuasioita, mitä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaivaa ihmistä, jota vaivaa toisen puheet muista ihmisistä? Onko kyse ehkä kontrollifriikkeydestä, rajattomuudesta, heikosta itsetunnosta? Mitä se sinulle kuuluu, jos joku puhuu toisista "pahaa". Voi jopa olla, että kyseinen henkilö itse ei edes arvota asioita joita puhuu. Esim. itseäni on joskus syytettä pahanpuhumisesta, vaikka omasta mielestäni puhuin aivan neutraalista kaikkien näkemistä tosiasioista. Eli recollections may vary.
No mua vaivaa ainakin se, että yleensä tuollainen jatkuva pahanpuhuminen on merkki siitä, että kyseessä on erittäin hankala ihminen, joka pitää kiertää kaukaa. Minä en halua draamaa elämääni, joten jätän draamatyypit pois. Voi siis sanoa, että mua vaivaa se, että haluan elää siedettävää, jopa mukavaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
MItä tällainen pahan puhuminen on? Valeita, makuasioita, mitä?
Mulle ainakin ylipäätään se, että joku jauhaa koko ajan jotain negatiivista muista ihmisistä. Mä en halua sellaista myrkkyä elämääni. Mua ei kiinnosta kuunnella tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen usein pahaa. En välttämättä sano aina edes ääneen. Johtuu kai katkeruudesta
10 pistettä sulle! Osaat pitää homman ajatuksen tasolla. Kaikkihan me välillä ajatellaan pahaa, mutta ne on eri tyypit, jotka vyöryttää sitä suustaan ulos.
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä, jotka haluavat kovasti kontrolloida muiden ajatuksia ja siten myös puheita. Kokevat uhkaa kohdatessaan eriäviä mielipiteitä ja rehellistä puhetta. Nykyään on paljon ihmisiä, jotka sulkevat silmänsä todellisuudelta, ja pitävät omia kupliaan jotenkin pyhinä.
Niin no kaikki poliittiset puolueetkin perustuvat pahan puhumiseen vastapuolista että ei se ole mikään eriskummallinen asia ihmiskunnalle tuomita ja arvostella muita ihmisiä, täysin luonnollinen asia ja se kuka väittää ettei ole ikinä tuominnut ketään mielessään, valehtelee.
Sillä menee tosi huonosti ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Niin no kaikki poliittiset puolueetkin perustuvat pahan puhumiseen vastapuolista että ei se ole mikään eriskummallinen asia ihmiskunnalle tuomita ja arvostella muita ihmisiä, täysin luonnollinen asia ja se kuka väittää ettei ole ikinä tuominnut ketään mielessään, valehtelee.
Se, että tuomitsee joskus jonkun mielessään ja se, että jauhaa koko ajan muista jotan ilkeää, on kaksi aika eri asiaa.
Ei kun säkki päähän ja kuulosuojaimet korville niin ei näe pahaa, ei kuule pahaa, ja voi elää sitä aitoa hyvää elämää. Rakkaudellisesti ja ajattelematta.
Puhun pahaa narsisteista, en muista.
Puhut itsekin pahaa niistä jotka puhuu pahaa, mikä sulla on hätänä?
Vierailija kirjoitti:
Anna kun mä arvaan. Olet työpaikkakiusaaja?
Vierailija kirjoitti:
Vaivaa se silloin, kun tämä pahan puhuja tulee puhumaan niitä myrkyllisiä juttujaan suoraan itselle. Sitten ne jutut on sellaisia, ettei ole tulkinnan varaa, puhuuko pahaa vai ei. Esim. kertoo jonkun toisen olevan typerä, sairas, halveksii avoimesti jne.
Niillä on jotain hätänä omassa elämässään, mutta eivät ole tarpeeksi kypsiä ja vahvoja edes kohtaamaan sitä, vaan koittavat ulkoistaa sen muille.