Mitä kympin tytöistä tulee isona?
Yksi tuntemani kympin tyttö keskeytti diplomi-insinööriopinnot ja alkoi kotiäidiksi. Kahdesta muusta tuli mielenterveyspotilaita.
Miten teillä muilla?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin opiskelemaan unelma-alaa lähes täysillä pääsykoepisteillä. Aika pian ymmärsin, ettei se ollutkaan mun juttu, koska en tykkää olla ihmisten kanssa tekemisissä. Suoritin kuitenkin maisterin tutkinnon ja aloin heti opiskella toista alaa, josta tykkäsin enemmän mutta en työllistynyt. Aloitin kolmannen yliopistotutkinnon, jonka opiskeleminen jäi kun sairastuin. Mulla on kolme psykiatrista diagnoosia ja olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Sairaalajaksot on parasta aikaa elämässäni, saa levätä ja lukea kirjoja.
Olen nyt siis 43-vuotias ja ollut sairaseläkkeellä kuusi vuotta. Mietin usein mikä mun elämässä meni pieleen. Siis ihan ajattelematta näitä mun sairauksia. Mielestäni olin kuitenkin ihan terve aina tuonne vähän yli kolmeenkymppiin saakka.
Minusta tuli lastenlääkäri. Mieleltäni olen terve. Toinen tyttäreni on myös "kympin tyttö". Hänkin pärjää koulussa vähällä vaivalla hyvin.
Valmistaa kollageeni- ja muita humpuukituotteita kauniilla mainoslauseilla ihmisten ostettaviksi ja tienaa hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin opiskelemaan unelma-alaa lähes täysillä pääsykoepisteillä. Aika pian ymmärsin, ettei se ollutkaan mun juttu, koska en tykkää olla ihmisten kanssa tekemisissä. Suoritin kuitenkin maisterin tutkinnon ja aloin heti opiskella toista alaa, josta tykkäsin enemmän mutta en työllistynyt. Aloitin kolmannen yliopistotutkinnon, jonka opiskeleminen jäi kun sairastuin. Mulla on kolme psykiatrista diagnoosia ja olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Sairaalajaksot on parasta aikaa elämässäni, saa levätä ja lukea kirjoja.
Olen nyt siis 43-vuotias ja ollut sairaseläkkeellä kuusi vuotta. Mietin usein mikä mun elämässä meni pieleen. Siis ihan ajattelematta näitä mun sairauksia. Mielestäni olin kuitenkin ihan terve aina tuonne vähän yli kolmeenkymppiin saakka.
Tytär ja 3 kaveriaan, pienestä pitäen 9.4-9.6 ka kaikilla. Ei mitään hikipinkoja vaan ihan normaalit pissis yms vaiheet läpikäyneitä fiksuja tyttöjä.
Nyt ikää jo lähempänä 30v: 1 marketin kassalla, 1 lentoemo ja 2 valmistunut yliopistosta ja huippuhommissa ( tyttäreni toinen näistä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ekonomi, yksi tutkijatohtori, yksi taiteilija. Kaikki onnellisesti naimisissa, ei mt-ongelmia. Nämä henkilöt tuntien, eivät todellakaan mitään pingottajia, vaan lahjakkaita tyyppejä joilla ei kokeisiin lukuun mennyt kauan ja silti saivat niitä kymppejä.
Niinhän se on, että vain lahjattomien pitää lukea ja päntätä. Itselle riitti se , että tunneilla kuunteli.
Surullista, että lahjoja ja viisautta ei tule automaattisesti samassa paketissa.
Hehheh. Ja sä taidat olla se lahjaton,kun noin osui.
Ystävistäni tuli opettaja ja KTM, mulla on mennyt ihan hyvin politiikassa.
Musta tuli psykologian tohtori ja psykoterapeutti.
Yhdestä tuli luokanopettaja, toisesta yhteiskuntatieteilijä. Tavallisia ihmisiä.
Itse en ollut koskaan "kympin tyttö", vaan 8-9:n ennemminkin, opiskelen luonnontieteitä yliopistossa.
Ei musta tullut kuin perusduunari ja kahden lapsen äiti. Pääsin aina niin helpolla, etten oikein vieläkään jaksa panostaa, kun en koe työnteon olevan kuin yhteiskuntaa yllä pitävä juttu. Työ ei ole se, mihin haluan elämäni tuhlata. Mun maailmankuva ei oikein sovi nykyvaatimuksiin, niin en jaksa taistella. Tienaan sen, mitä tarvitsen (2500€ brutto) elääksemme ja muun ajan keskityn muihin juttuihin.