Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kympin tytöistä tulee isona?

Vierailija
31.05.2019 |

Yksi tuntemani kympin tyttö keskeytti diplomi-insinööriopinnot ja alkoi kotiäidiksi. Kahdesta muusta tuli mielenterveyspotilaita.

Miten teillä muilla?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän neljän kympin tytön porukasta kaikilla on mennyt hyvin. Minä olen johtavassa asemassa valtiolla. Yksi meistä on osakkaana lakifirmassa, toinen muistisairauksiin erikoistunut lääkäri ja kolmas psykologi. Kaikilla menee hyvin, lapsia on ja koiria.

Kauhean tärkeää sinulle on korostaa, että kaikilla menee hyvin. Hyvät, korkeat asemat ja lapsiakin on.

Hyvin voi mennä muutenkin kuin ns. ulkoisesti.

Vastasin kysymykseen. Ollaan me toki äitejä, vaimoja ja jos vaikka mitä muutakin.

Vierailija
62/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on muuten outoa, että "kympin tyttöä" käytetään halventavasti, vähän niin kuin haukkumanimenä.

Koulussa haukuttiin hikariksi, ja jälkikäteenkin salaa toivotaan, että olisi menestynyt elämässä huonosti. Nyt olen tohtori ja päällikköasemassa, mutta jos se jotain ilahduttaa, niin varmaan löytyy jokunen duunari, jolla on parempi palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittelin tohtoriksi. Mies ja kolme lasta lisänä saavutusten listalla.

Vierailija
64/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄÄKÄREITÄ TULI KAIKISTA.

Vierailija
65/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli sosiaalityöntekijä (YTM). Nykyisin esimiesasemassa. Hyvin keskiluokkaista elämää vietän. Tavallista mutta onnellista. 

Vierailija
66/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla kympin oppilas jos haluaa menestyä. Samalla lailla vitosen oppilas voi menestyä kuin kympin oppilas voi joutua vaikka velkakierteeseen tai jotain. Ihmiset on erilaisia.

Vierailija
67/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä tuli ensin huippu-urheilija, sitten elämäntapahippi ja joogaopettaja.

Toinen opiskelee toisena tutkintonaan jotain neurologiaan liittyvää

Kolmas on amistutkinnon kesken jättänyt kahden lapsen yh

Neljännestä tuli ekonomi uraohjus

Vierailija
68/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee kympin tytöstä helposti mieleen että hän on sellainen ahdistunut suorittaja perfektionisti ja syömishäiriöinen sekä takakireä.

Tai sitten hän saa kymppejä, koska koulu on hänelle helppoa.

Vierailija
69/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja kaverini oltiin kolme kympin tyttöä. Yksi on psykologi, yksi KTM ja minä opiskelin sekä AMK:ssa että yliopistossa biotieteitä. Ei ole kyllä mielenterveyden kanssa ongelmia kenelläkään.

Vierailija
70/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän neljän kympin tytön porukasta kaikilla on mennyt hyvin. Minä olen johtavassa asemassa valtiolla. Yksi meistä on osakkaana lakifirmassa, toinen muistisairauksiin erikoistunut lääkäri ja kolmas psykologi. Kaikilla menee hyvin, lapsia on ja koiria.

Kauhean tärkeää sinulle on korostaa, että kaikilla menee hyvin. Hyvät, korkeat asemat ja lapsiakin on.

En ole siteeraamasi, mutta huomautanpahan vain sivusta, että tässä ketjussa on moni ollut leimaamassa kympin tyttöjä mielenterveysongelmaisiksi luusereiksi, joten eiköhän tarkoitus ollut vain kertoa, että kympin tyttö voi olla muutakin.

Toki näinkin. Toisaalta tiedän monia korkeasti koulutettuja naisia, jotka ovat olleet pitkillä sairaslomilla mielenterveysongelmien takia. En tiedä, ovatko he olleet kympin tyttöjä, mutta ainakin näyttävät pärjänneen elämässä. Että ei se aina niin mustavalkoista ole - hyvin pärjäävä vs. mielenterveysongelmainen luuseri.

Vierailija
71/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armottomia suorittajia. Toivottavasti ovat myös joskus onnellisia, ainakin hetkittäin. Tavatessa eivät ainakaan ole olleet tai sitten tykkäävät valittaa vähemmän läheisille tuttaville, miten aina on kiire ja stressi ja paine jatkuvasta menestymisestä.

Vierailija
72/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri, pörssimeklari, lääkäri ja arkkitehti.

Vierailija
73/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan nöyriä palvelijoita. Ja yleensä hoikkia. Vaimoainesta.

Vierailija
74/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ekonomi, yksi tutkijatohtori, yksi taiteilija. Kaikki onnellisesti naimisissa, ei mt-ongelmia. Nämä henkilöt tuntien, eivät todellakaan mitään pingottajia, vaan lahjakkaita tyyppejä joilla ei kokeisiin lukuun mennyt kauan ja silti saivat niitä kymppejä.

Vierailija
75/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin kysymykseen. Ollaan me toki äitejä, vaimoja ja jos vaikka mitä muutakin.

Vau.

Vierailija
76/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekonomi, joka nai toisen ekonomin ja tuli sitten äidiksi. Erittäin arvostetussa työssä molemmat. Vene, upea koti ja autot. Hyvin on menestynyt tämä kympin tyttö.

Vierailija
77/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään kympin tytön, joka on menestynyt todella hyvin elämässään, mutta on kausittain aivan anorektisen laiha. Työstressiä luulen ja kova kuntoilemaan. Maratoorani.

Vierailija
78/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli lähihoitaja.

Vierailija
79/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli DI ja nyt 35-vuotiaana olen teknologiajohtaja reilun 200 hengen yrityksessä. Täytyy kyllä todeta, että työelämässä pärjääminen ja jaksaminen on vaatinut itseltäni sitä, että olen luopunut kympin tyttö-asenteesta. Kaikkea ei voi eikä kannata tehdä 10 arvosanaa tavoitellen, vaan oikeasti useimmiten se 7-8 taso riittää ja panostaa kympillä niihin oikeasti merkittäviin juttuihin.

Vierailija
80/112 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka tunnen ovat juristi, kaksi lääkäriä, diplomi-insinööri, opettaja, kielenkääntäjä, henkilöstöjohtaja ja yksi on joku pomo kustantamossa.