Claudia, 27, sijoittaa kuukausittain yli puolet tuloistaan: ”Kaikki voivat säästää vuodessa 10 000 euroa”
Jep, jep... Jokainen meistä elää omassa kuplassaan. Toiset vain ovat enemmän sokeita sille kuin toiset.
https://yhteishyva.fi/artikkeli/claudia-27-sijoittaa-kuukausittain-yli-…
Kommentit (88)
Säästäminen on minullekin aika helppoa näin lapsettomana, terveenä ja työssä käyvänä ihmisenä, jolla on kumppani jakamassa pieniä asumiskuluja. Vaikka tienaan vain 2ke/kk nettona, niin se on ruhtinaallisesti pakollisiin menoihin nähden.
Jos oikeasti haluaisin, eli priorisoisin säästämisen ykköseksi elämässäni, saisin ehkä säästöön juuri sen 10ke vuodessa. Minulla kuitenkin menee niin paljon rahaa elämästä nauttimiseen, että säästöön jää vain noin 5ke vuodessa. Loput ylimääräiset käytän mm. laadukkaisiin vaatteisiin ja käyttötavaroihin, arjen luksukseen kuten hyvään ruokaan ja juomaan, kotimaan matkailuun (=ystävien ja sukulaisten luona vierailuun) ja satunnaisiin ulkomaanmatkoihin.
Claudia-kulta. Niin voi. Lapset voi potkaista töihin heti yläasteen jälkeen, jää tosi paljon säästöön kun ostavat itse ruokansa, lukioon ei tietenkään pääse, koska ne rahat laitetaan säästöön. Auto pois, kävelkööt harrastuksiinsa tai nekin voi lopettaa jne. Kyllä olet oikeassa. Säästöön voi kertyä vaikka kymppitonni kun oikein priorisoi. Puuroa itsellekin ruuaksi, vaatteet kierrätyksestä, turhat puhelimet pois jne. Mä oon toistaiseks valinnu et pidän huolta lapsistani sen sijaan et laitan säästöön.
Hemmetti, ois pitänyt syntyä wahlroosiksi.
Voinko kelata taaksepäin?
Claudia hyvä, saan yhteensä vähän päälle 6000 euroa vuoden aikana työttömyystukea. Miten saan säästettyä 6000 euron tuestani 10000 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Claudia-kulta. Niin voi. Lapset voi potkaista töihin heti yläasteen jälkeen, jää tosi paljon säästöön kun ostavat itse ruokansa, lukioon ei tietenkään pääse, koska ne rahat laitetaan säästöön. Auto pois, kävelkööt harrastuksiinsa tai nekin voi lopettaa jne. Kyllä olet oikeassa. Säästöön voi kertyä vaikka kymppitonni kun oikein priorisoi. Puuroa itsellekin ruuaksi, vaatteet kierrätyksestä, turhat puhelimet pois jne. Mä oon toistaiseks valinnu et pidän huolta lapsistani sen sijaan et laitan säästöön.
Niin on Claudian vanhemmatkin valinneet kun ovat elättäneet aikuista tytärtään. Oiskohan heidänkin pitäny olla enemmän säästäväisiä? Olisi edes kiitollinen vanhemmilleen ja ex-miehilleen elatuksesta eikä julistaisi ylpeänä omaa hyvyyttään kuinka on niin taitava säästämään.
"Claudia tienaa rahansa työskentelemällä Aalto-yliopiston luovan liiketalouden opintojen ohessa noin 50-60 tuntia viikossa."
Respektiii!! Me tavalliset pulliaiset painetaan duunia vaan 40 tuntia viikossa, vaikkei edes opiskella! Claudia vaatimattomana ihmisenä jätti mainitsematta, että hän muiden askareidensa ohessa viimeistelee myös väitöskirjaansa, juoksee viikossa yhden maratonin ja valmistautuu maailmanympäripurjehdukselle, jonka tekee yksin. Golfista hän joutui luopumaan ajankäyttösyistä, mutta se olikin jo käynyt tylsäksi, pelkkiä holareita vaan.
Jännää. Sairauspäivärahani on, verojen jälkeen n.800€ kuussa. Odotan innolla ojeita miten tästä saadaan, tai peräti jemmataan säästöön kymppitonni vuodessa :)
No tottakai voi säästää ja vielä enemmänkin jos asuu ilmaiseksi vanhempien luona. Helppo homma.
Joku säästöguru voisi kertoa miten noista tuloista säästetään 1000e kuussa kun maksaa 400e asuntolainaa, 250e yhtiövastiketta ja muita laskuja, kuten puhelinlasku, sähkölasku ja vakuutukset? Odotan mielenkiinnolla vastauksia.