Claudia, 27, sijoittaa kuukausittain yli puolet tuloistaan: ”Kaikki voivat säästää vuodessa 10 000 euroa”
Jep, jep... Jokainen meistä elää omassa kuplassaan. Toiset vain ovat enemmän sokeita sille kuin toiset.
https://yhteishyva.fi/artikkeli/claudia-27-sijoittaa-kuukausittain-yli-…
Kommentit (88)
Claudia sitten on valmis maksamaan moninkertaisesti veroja jotta meille hoitoalan ihmisille pystytään maksamaan sellaista palkkaa että me saamme kymppitonnin vuodessa säästöön.
Hehehh, Claudia on siis aikaisemmin elänyt miehen siivellä ja deittaillut varainhoitajaa. Ihailtavaa rehellisyyttä ja avoimuutta :)
Itse asiaan, kyllä 10.000e saa vuodessa säästöön jos on jonkinlaiset nettotulot. Itse laitan 1000e kuussa pörssiin ja elintaso ihan ok. Tosin kuka tahansa ei tuohon kyllä pysty, vain jos nettotulot ja pakolliset menot järkevässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insinööri kirjoitti:
Eihän se ole kuin 800€ ja rapitat päälle kuukaudessa. Itse sijoitan joka kuukausi 800€ rahastoihin ja kyllä se tekee lähes kymppitonnin pääomaa vuodessa ja siihen rahastojen arvonnousut päälle. Tätä olen harrastanut jo vuosia.
Paljonko tienaat vuodessa ja kuinka suuret asumismenot? Itsellä ei n. 1700 €/netto/kk onnistu kuin 80 € rahastoon ja 150 aspiin/kk, kun vuokra nielaisee tuloista 300 €/kk. Mulla on myös erään metsäyhtiön osakkeita tonnin edestä, tekevät tappiota...
Mihin hittoon sinulla se kaikki loppu raha menee, jos vuokrasikin on vain 300???
Sähkölasku, nettilasku, vesilasku, puhelinlasku, lääkkeet (perussairaus), auton ylläpitämien, ruoka (ostan vain Lidlistä tai Prisman ilta-alesta). Asun kämäisessä yksiössä siksi halpa vuokra. Vaatteita en ole ostanut vuoteen enkä pysty näillä tuloilla harrastamaan muuta kuin lenkkeilyä.
Olen pahoillani, lääkkeesi mahtavat maksaa ihan hurjan paljon!
Vierailija kirjoitti:
Insinööri kirjoitti:
Eihän se ole kuin 800€ ja rapitat päälle kuukaudessa. Itse sijoitan joka kuukausi 800€ rahastoihin ja kyllä se tekee lähes kymppitonnin pääomaa vuodessa ja siihen rahastojen arvonnousut päälle. Tätä olen harrastanut jo vuosia.
Paljonko tienaat vuodessa ja kuinka suuret asumismenot? Itsellä ei n. 1700 €/netto/kk onnistu kuin 80 € rahastoon ja 150 aspiin/kk, kun vuokra nielaisee tuloista 300 €/kk. Mulla on myös erään metsäyhtiön osakkeita tonnin edestä, tekevät tappiota...
Tienaan sellaiset 60 000€ bruttona ja siihen päälle verottomat päivärahat. Mulla on ulkomaan matkapäiviä about 60 pv / vuosi. Velkaa ei enää ole ja sitten mulla on yksi sijoitusasunto josta tulee joka kuukausi vuokratuloja. Ja se että sijoitan 800€ /kk rahastoihin niin kyllähän mulla jää rahaa säästöön kuukausittain ja ostelen sitten niillä ylijääneillä rahoilla silloin tällöin pörssiosakkeita. Hyvä että pistät edes vähän säästöön kuukausittain. Äläkä ole huolissasi noista tappiota tekevistä metsäosakkeista. Ajattele että niistä saat kuitenkin vähän osinkoa joka vuosi ja ei ne varmaan miinuksella ole koko ajan vaan kyllä ne varmaan nousevat seuraavan 10 v sisällä. Älä nyt vaan mene hätä päissäsi myymään niitä pois jos ei niissä tonnia enempää ole rahaa kiinni. Osakkeiden kanssa ei pidä hötkyillä ja odottaa pikavoittoja vaan pitkäjännitteisesti kasvattaa osakesalkun kokoa. Kyllä se siitä...
19 vee tytär pistää joka kuukausi 800€ säästöön. Tosin asuu kotona joten helppo on säästää sitä varten että pystyy kohta muuttamaan omaan asuntoon.
Mitähän Claudia tekee työkseen sitä ei mainittu, ainoastaan opiskelusta oli juttua. Ajattelin vaan että jos Claudian työnantajan asiakkaat noudattaisivat hänen neuvojaan ja alkavat säästämään kaikesta kulutuksesta niin taitaa työt loppua Claudialta ja mites sitten hän enää saa säästöön kymppitonnin vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
19 vee tytär pistää joka kuukausi 800€ säästöön. Tosin asuu kotona joten helppo on säästää sitä varten että pystyy kohta muuttamaan omaan asuntoon.
Se on järkevää. Silloin kun asuu kotona on monesti helppo säästää, ei se ole kaikille joka elämäntilanteessa mahdollista kuten jutussa väitettiin.
Miten voi 27v ikäinen ihminen vielä elää tuollaisessa kuplassa, ihmettelen vaan.
Tienaan 1800€ kuussa käteen ja laitan säästöön 500-1000 €/kk. Vuokraosuuteni on n. 400€. Ja meillä on vielä yksi lapsi. Helposti onnistuu, jos ei ole autoa.
Vierailija kirjoitti:
Insinööri kirjoitti:
Mihin ihmeeseen rahasi menevät kun asut lähes ilmaiseksi? En tiedä ketään jolla olisi alle 800€:n vuokra. Jos netto on 1700€ ja vuokra vaan 300€ niin yli pitäisi jäädä aivan h*lvetisti sijoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi 27v ikäinen ihminen vielä elää tuollaisessa kuplassa, ihmettelen vaan.
Voi kyllä noita piisaa, tälläkin palstalla riittää niitä esimerkkejä, että lapsilisät on sijoitettu. Itse olen varakkaasta perheestä mutta kaikki rahani olen joutunut tienaamaan itse, lapsilisiä ei laitettu poikimaan ja nytkin kituuttelen köyhyysrajalla, kun alani töitä ei ole kuin osa-aikaisesti tarjolla. Kotia ei ollut enää asiaa asumismielessä kun täytin 20. Olen kiitollinen noista tiukoista rajoista. N28
Pitkän matikan lukeneet, kertokaa miten tuo onnistuu, kun tulot on 6000€ vuodessa?
Onhan se ihan totta, että lähes jokainen joka saa 2000e käteen ja elää yksin, voi ainakin periaatteessa laittaa siitä puolet säästöön. Kyse on silloin vain valinnoista. Tilanne muuttuukin sitten, jos ei asu yksin ja ei saa tuollaista palkkaa tai on vaikka jokin sairaus. Mutta yksin asuva tuon verran ansaitseva voi niin tehdä.
Heeeetkinen... työskentelee viikossa 50-60 tuntia, mutta silti käteen jää noilla tunneilla kuukaudessa vain 2000 e? Ja työskentelee noin paljon, opiskelee ja käy palkallisessa työharjoittelussa eli onko kaiken valveillaoloajan jossain edellämainituista? Nyt ei taas oikein luvut täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 1800€ kuussa käteen ja laitan säästöön 500-1000 €/kk. Vuokraosuuteni on n. 400€. Ja meillä on vielä yksi lapsi. Helposti onnistuu, jos ei ole autoa.
Kiva jos onnistuu, ei onnistu kaikilla kuten jutussa mainittiin. Mutta toivottavasti lapsesi saa kivan lapsuuden etkä säästä liikaa hänen kustannuksellaan.
Mieheni vanhemmat olivat ihan sairaalloisen säästäväisiä hänen lapsuudessaan, vaatteitakaan ei ollut tarpeeksi, koskaan ei käyty missään muualla kuin mummolassa, edes eläintarhassa tai huvipuistossa. Töissäkäyviä ovat aina olleet mutta säästäväisyys on tärkein hyve heidän mielestään. Nyt ovatkin varakkaita mutta rahaa eivät silti edelleenkään käytä eivätkä anna, aina vaan pitää säästää. Meitäkin paheksuvat jos joskus menemme ulkomaille lomalle, kauheeta tuhlausta kuulemma. Harmittaa vaan miehen puolesta että sai sellaisen lapsuuden. Joo ehkä saa kolmenkymmenen vuoden päästä kivan perinnön mutta ei se hyödytä nyt eikä lapsuudessa ja nuoruudessa.
Itse olen nyt säästänyt 10t e viimeisen 9kk aikana. En ole asunut vanhenpien tykönä tai saanut heiltä rahaa. Netto 2200e, Asumiskulut on 600e/kk, bussilippu 100e/kk, harrastus 90e/kk.
En sano että kaikilta onnistuu eikä pidä kuluttaa turhaan, mutta yksineläjältä/pariskunnalta voi onnistua. Lapsiperheeltä tuskin.
No joo, mihin sitä säästää? Elämä on tässä ja nyt. Nautin mieluummin arjesta kuin viikon lomamatkasta, jonka tyyliin joko lennon myöhästyminen tai luvattua surkeampi hotellihuone tai paikallinen huono sää voivat pilata.
Minä tienaan n. 1700e nettona plus lapsilisät 200e ja saan kyllä vuodessa lähes tuon säästöön 🤔 joinakin kuukausina ei jää 800e ja joinakin jää enemmän. Se on aika paljon siitä kiinni mihin sitä rahaa kuluttaa. En asu vanhemmillani.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nyt säästänyt 10t e viimeisen 9kk aikana. En ole asunut vanhenpien tykönä tai saanut heiltä rahaa. Netto 2200e, Asumiskulut on 600e/kk, bussilippu 100e/kk, harrastus 90e/kk.
En sano että kaikilta onnistuu eikä pidä kuluttaa turhaan, mutta yksineläjältä/pariskunnalta voi onnistua. Lapsiperheeltä tuskin.
No jos netto on 2200€ niin kyllä onnistuu jo ihan lapsiperheeltäkin, yksinasujasta nyt puhumattakaan.
Riippuu tosiaan aika paljon asumiskuluista miten jää säästöön olipa yksin tai perheellinen. Joku minipalkkaa saava ja isoa vuokraa maksava sinkkukaan ei paljon pysty säästämään. Aumistukeakaan eivät läheskään kaikki saa. Huomaan sen itse nyt vanhempana kun ei ole velkaa ja tulot ovat pienehköt mutta niin on menotkin kun on kaikki tavarat ja vaatteet ym ja en juuri matkustele niin jää jotain säästöönkin.