Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsy potilastietoihin

Vierailija
30.05.2019 |

Olen tapaillut jonkin aikaa oikein mukavaa miestä. Hänen äitinsä on varsin ylihuolehtiva ja utelias myöskin. Toiminut jo vuosia sairaanhoitajana. Eilen hän sanoi aika suoraan minulle, että kuinka keskeytetyt raskaudet voivat vaikuttaa siihen, ettei kykene enää tulla raskaaksi. Olen tehnyt nuorempana kaksi aborttia, kun olin typerä ja välinpitämätön. Mainitsi myös aiemmin eräästä toisesta asiasta joka liittyy terveyteeni, eikä hän ole voinut kuulla siitä mistään. Sillä ainoat jotka tietää on siskoni, äiti ja pari ystävääni. Voiko olla mahdollista, että käynyt katsomassa potilastietojani luvatta? Mitä kaikkea voi nähdä ylipäätään? Näkeekö jostakin kuka katsellut tietojani? Voihan olla ettei itse ole käynyt nuuskimassa, vaan pyytänyt lääkärinä toimivia ystäviään tarkistamaan "taustani". Koen tämän hyvin loukkaavana ja epäilen suuresti, että jotakin tällaista nyt tehty

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon näkee Kanta.fi

Tuo on todella rangaistava teko, ei mitenkään sallittua jos ei ole hoitavataho.

Vierailija
2/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä näkee kuka on tietojasi katsellut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ne katsovat

Vierailija
4/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta.fi:ssä näet, missä on katseltu ja lokitiedot pyytämällä saat tietää, kuka on katsellut.

Vierailija
5/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kukaan luvattomasti katso. Siitä jos jää kiinni niin menettää työpaikkansa.

Vierailija
6/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit esittänyt tietämätöntä asioista ja ihmetellyt hänelle.

Sitten tilaat tiedot ketkä on katsoneet terveystietojasi. Ja vienyt asioita eteenpäin.

Vierailija
7/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kukaan luvattomasti katso. Siitä jos jää kiinni niin menettää työpaikkansa.

Aina joku katsoo, niinkuin varmaan olet uutisista lukenut.

Vierailija
8/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan, lääkäri varsinkaan, pyynnöstä nuuski kenenkään tietoja. Ota selvää, onko itse urkkinut ja laita vastuuseen. Pois epäluotettavat hoitoalalta.

Vierailija
9/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomattakin on selvää, että ihminen on prun utelias eläin. Kyllä kiinnostaa tuttujen ja naapureiden asiat.

Voi mennä överiksi, jos on sh.na siis uteliaisuus.

Uteliaisuus on ihmistä elämässä kiinni pitävä voima, mutta ei tässä tapauksessa. Tämä on vainoamista, jos tällaista on

Vierailija
10/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat omat lokitietosi ko. hoitaholta. Ei näy välttämättä Kannassa.

Vierailija
11/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo siltä haiskahtaa, että tietojasi on katseltu.

Nyt en missään tapauksessa jättäisi asiaa tutkimatta, tekisin kaikkeni, että saisin selville kuka ja milloin on kantatietojani katsellut. Ja sen saa selville, kun sinnikäs. Tutki hyvä ihminen asia.

Vierailija
12/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla juorutaan siinä missä muuallakin, arvatenkin vieläpä keskimääräistä enemmän, mutta ei siihen kenenkään potilastietoja tarvitse mennä katsomaan rekisteristä, vaan jutut lähtee liikkeelle sieltä missä on itse asioinut, apteekit mukaanlukien. 

Vierailija
13/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan, lääkäri varsinkaan, pyynnöstä nuuski kenenkään tietoja. Ota selvää, onko itse urkkinut ja laita vastuuseen. Pois epäluotettavat hoitoalalta.

Ja harkitse myös tarkkaan, jatkatko miehen tapailua, jos selviää hänen äitinsä urkkineen tietoja. Kertoo varsin epäterveestä asenteesta äidillä, jos on ollut valmis ottamaan tuon riskin päästäkseen selvyyteen "miniäkokelaan" taustoista.

Vierailija
14/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja toimin aina noin miniäkandidaatin kanssa eli kokeilen, mitä reaktioita aiheuttaa keskenmenosta, abortista, huumeista tai endometrioosista puhuminen. Ei tarvitse katsoa potilastietoja saadakseen tietää, onko miniäkandidaatille tehty jotain toimenpiteitä, ilmeet kertovat totuuden.

Tiedän, että yksi miniäkokelas tilasi tiedot Kanta-järjestelmästä vain saadakseen tietää, miten minä tiedän hänen sp-taudistaan. Harmi, tietojani ei sieltä löytynyt enkä menettänyt työpaikkaani, vaikka hän uhkaili.

Vierailija
15/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja toimin aina noin miniäkandidaatin kanssa eli kokeilen, mitä reaktioita aiheuttaa keskenmenosta, abortista, huumeista tai endometrioosista puhuminen. Ei tarvitse katsoa potilastietoja saadakseen tietää, onko miniäkandidaatille tehty jotain toimenpiteitä, ilmeet kertovat totuuden.

Tiedän, että yksi miniäkokelas tilasi tiedot Kanta-järjestelmästä vain saadakseen tietää, miten minä tiedän hänen sp-taudistaan. Harmi, tietojani ei sieltä löytynyt enkä menettänyt työpaikkaani, vaikka hän uhkaili.

Mitähän se anopin p*rsettä kutittaa, vaikka miniäkokelaalla olisi kokemusta kaikista noista? Harva teidän sukuun edes hinkuu, kun huomaa minkä sekopään saisi anopiksi.

Vierailija
16/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä painajaisten anoppi.

Vierailija
17/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja näin minäkin testaan anoppikokelaita. Monet vaihdevuosien sekoilut on tulleet selville. Puhumattakaan siitä tippurista, jonka miehensä toi Tallinnan reissulta. Voi sitä rauhoittavien märää.

Vierailija
18/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää sairaalan lokitietoja, tavanomaisti lokitietopyynnöt käsittelee arkisto. Voit pyytää selvittämään onko kaikilla tiedoissasi käyneillä hoitosuhde sinuun vai millä asialla ovat tiedoissa käyneet.

Sen voin kertoa alalla olevana, että en ole koskaan kuullut enkä kokenut sellaista, että kollega pyytäisi katsomaan esim. jonkun tuttavansa potilastietoja. Eihän kukaan sellaiseen suosruisi. Ja pyytäjä ilmiannettaisi aika varmasti. Se on niin kertakaikkisesti vastoin työetiikkaa.

Sen sijaan sellaista on toki tapahtunut, että ihmiset menevät itse tietoihin jotka eivät heille kuulu. Lainrikkojia on joka ammatissa, nuo urkkijat menee samaan kastiin lääkevarkaiden kanssa. Ainahan sitä toivoo että kakki tuollasta tekevät jäävät kiinni.

Vierailija
19/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat juoruämmäluontoiset opistotason sairaanhoitajat saattavat toki käydä katsomassa tietoja, ymmärtämättä että jälkihän siitä jää. Nuoret, paremmin koulutetut sairaanhoitajat eivät näin toimi, vaan ymmärtävät ammattietiikan.

Vierailija
20/79 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mahdollista, ettei turvallisuus ole vieläkään riittävällä tasolla? Ei voi olla niin, että kuka tahansa voi nähdä ihmisistä kirjoitetut tekstit (yleensä random lääkäri /virkailija voi tehdä virheitä kirjoittaessa /kuunnellessa - vaikka kuinka paljon), kun ei ole edes lupaa pitää niitä tallessa tai rekisterissä. Toivottavasti selviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi