Kristilliset pyhäpäivät pois kirkosta eronneilta
Miksi kirkkoon kuulumattomien pitäisi viettää kirkollisia päiviä?
Kommentit (19)
Koska työnantaja maksaa pyhäkorvaukset tai vapaapäivän palkan, ei kirkko.
Juhlimme niitä alkuperäisen merkityksen mukaan.
Kristillisyytenne ei ole meiltä pois.
Ehdottomasti. Kirkkoon kuuluvat tekevät sitten kuusipäiväistä viikkoa raamatun mukaan. Vuosilomistakaan ei opuksessa muuten puhuta mitään.
Kiva, mä saan siis pitää ne koska en ole koskaan edes kuulunut kirkkoon.
Siinä samallahan voidaan tehdä niin että palautetaan ne alkuperäiset pyhät, jotka "varastettiin" kristittyjen toimesta. Siis juhlitaan yulea joulun sijaan ja niin edespäin. :)
Jumalaan ja kristinuskoon uskovia ihmisiä on kirkon jäsenyyden ulkopuolellakin. Ei uskomiseen tarvita jäsenmaksua.
Kristilliset vapaat vaan kaikilta pois ja kristityt juhlikoon palkatta, jos ei töihin passaa mennä. Vaihtoehtoisesti kaikille vapaapäiväkiintiö, jonka saa asettaa joko oman uskontonsa pyhiin tai vaikka vuosiloman jatkoksi. Ei ole kovin reilua, että vähemmistöuskontoihin kuuluvat eivät saa vastaavasti pyhävapaita omina pyhinään.
annetaan vaan kaikkien pitää vapaansa, mutta pidetään ne omalla kustannuksella eikä työnantajan maksamina. nythän työnantaja maksaa kirkkopyhien palkan vaikka olisi itse kirkosta eronnut.
Tämä helatorstai onkin ihan turha päivä. Kannattaisin systeemiä, jossa olisi juhlapäivät vapaasti valittavana. Joku haluaa viettää talvi- ja kesäpäiväseisauksia, toinen vaikka Ramadanin päättymistä ja kolmas tätä Kristuksen taivaaseenastumista. Onko ollut kovinkin juhlallista tänään, kristitityt?
Tuo olisi aika ongelmallista, koska silloin pitäisi antaa juutalaisille enemmän pyhäpäiviä vapaiksi mikäli emme perustuslakiamme halua polttaa.
Työväenliikettä vastustaville taasen kahdeksantuntinen ja viisipäiväinen työviikko ei kuulu. Samaten vuosilomat heiltä pois.
Pohjosessa asuvat ramadanin viettäjät joutuu ainaki ottamaa lomaa ja vaeltamaa etelämmäks, senverta ikävään aikaan o 9. kuu tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Työväenliikettä vastustaville taasen kahdeksantuntinen ja viisipäiväinen työviikko ei kuulu. Samaten vuosilomat heiltä pois.
Ei mulla oo mitään ay-liikettä vastaan. En vaan keksi miksi kuuluisin liittoon.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen äänestäjien on pakko käyttää aina yksityisiä terveyspalveluita. Kaikkien pitää olla yrittäjiä ja lasten päivähoidon ja opintojen pitää olla maksullisia.
Ap, oletko sinä oikeasti kristitty itse? Jos olet, miten mielestäsi aloituksesi kuvastaa ns. kultaista sääntöä, joka Raamatustakin löytyy, eli 'Kohtele toisia, kuten haluat itseäsi kohdeltavan'? Tai mitä mieltä olet siitä, että seurakuntien tapahtumiin ovat aina kaikki tervetulleita, vakaumuksesta riippumatta? Itse asiassa niihin suorastaan toivotaan ei-kristittyjä, jotta heillekin voitaisiin julistaa jumalan sanaa.
Etkö tajua, että jos halutaan saada ihmiset kiinnostuneiksi omasta uskonnosta, heitä ei pidä eristää, vaan ottaa mukaan kaikkeen siihen hyvään, mitä itsekin saadaan?
'Slimeillä se vasta kivaa onkin, kun saavat vähänväliä pitää taukoa töistä ja käydä pyllistelemässä. Ilmeisesti siksi ne ei olekaan saaneet juuri mitään aikaan kulttuurissaan ja kaikki käyttämänsä tuotteet tulee lännestä.
Eli kirkkoon kuuluva ateisti saisi vapaat? Mutta minä kirkosta eronnut uskova en?
Älkää sekoittako Suomen ev. lut. kirkon jäsenyyttä ja uskoa toisiinsa.
Mäkin olen uskovainen, mutta juuri erosin kirkosta, koska se ei todellakaan palvele enää Kristin uskoa. Rahoittaa massamaa.hanmuuttoa ja siihen liittyviä lieveilmiöitä. Moni pappikin on nainen, sekä homoavioliitot on joltain osin hyväksytty myös joidenkin pappien taholta. En halua rahoittaa jotain mikä on kääntynyt ihan päälaelleen...
Jumalaan voi uskoa ilman muita ihmisiä ja heidän hömpötyksiäänkin. Onneksi.
Miksi kirkko on ominut pakanalliset juhlapäivät ja nimennyt ne uudestaan?