Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paikkojen palautuminen synnytyksen jälkeen

Vierailija
30.05.2019 |

Sain lapsen noin 2 kk sitten. Normaali alatiesynnytys, jossa mikään ei revennyt, eikä mitään jouduttu leikkaamaan. Jälkitarkastuksessa kaikki oli lääkärin mielestä hyvin ja hienosti olen lähtenyt toipumaan.

Alapää tuntuu kuitenkin tosi aralta ja vieraalta. Välillä vessapaperikin hankaa ja kirvelee. Tuntuu kuin jotain ennen sisällä olleita (ehkä emättimen poimuja) olisi nyt osittain ulkopuolella. Välillä tulee sellainen "palan tunne" myös. Miehen kanssa ollaan yritetty yhdyntää kaksi kertaa, kummallakin kerralla kipu on ollut kovaa vaikka liukkaria käytössä reilusti. Toinen yritys oli toissapäivänä ja toivun siitä edelleen.

Itken joka päivä ja pelkään, että tämä tila on pysyvä. Haluan vielä harrastaa seksiä ja tuntea itseni naiseksi.

Onko teillä ollut vaikeuksia toipua synnytyksestä? Voiko tämä vielä olla normaalia? Olen kiitollinen jokaisesta ei-trollaavasta viestistä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/7 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan fistulalta. Eiköhän tuo ole leikkauksella korjattavissa.

Itse en ole valmis ottamaan riskiä seksielämän heikkenemisestä kolmikymppisenä, joten lapset jäävät osaltani tekemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs hankit lapsen.

Vierailija
4/7 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivuin nopeasti, mutta tuli mieleen kaverini kokemus. Hänelle tuli synnytyksestä kohdun laskeuma. En tiedä vaikuttiko hänellä ikä ja ylipaino. Oli 37-vuotias ja ainakin 30 kiloa ylipainoinen. Hänellä muistaakseni lopulta leikattiin.

Vierailija
5/7 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toivuin nopeasti, mutta tuli mieleen kaverini kokemus. Hänelle tuli synnytyksestä kohdun laskeuma. En tiedä vaikuttiko hänellä ikä ja ylipaino. Oli 37-vuotias ja ainakin 30 kiloa ylipainoinen. Hänellä muistaakseni lopulta leikattiin.

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

Vierailija
6/7 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni palautumiseen n. vuosi, eikä paikat tietty sittenkään ennallaan tulleet. Kyllä se touhu aina jälkensä jättää. Itsellä tarvittiin imukuppia avuksi ensimmäisen kanssa, ja toisenkin kanssa se oli lähellä. N. 4,5-kiloisia molemmat.

Vierailija
7/7 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aiheutettu ongelma.