Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain töitä, palkka 3500€, mutta laskurin mukaan käteen jää vain

Vierailija
30.05.2019 |

2200e! Voiko olla oikein?! Veroja, eläkemaksuja yms 1300€! En ymmärrä!

Kommentit (362)

Vierailija
21/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se ongelma onkin.

Ennen tein duunarin hommia, palkka oli joku hikinen 1900€ brutto. No en muista mitä käteen jäi mutta sillä pärjäs aivan hyvin omalla kulurakenteekka.

Nykyään teen AMK tutkinnon suoritettuani konsulttihommia. Palkka on bruttona sen yli 3, mutta käteen ei jää kun pari satasta enemmän kuussa!

Pari satasta enemmän unettomista öistä, isosta vastuun määrästä ja kymmenen kertaa hankalammasta työstä joka kuormittaa henkisesti huomattavasti.

Elämäni oli helpompaa ja enemmän balanssissa, aiemmin. Onko siis tuo pari satasta nettona kaiken tämän arvoista?

Vierailija
22/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tätä verotusta saa vähän kritisoida. Maksaisin mielelläni, jos saisin sillä palvelua. Lääkäriajat on varattava yksityiseltä, julkinen liikenne ei toimi, koulut ovat homeessa ja lapset sairastuvat, vanhukset ovat heitteillä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa Suomeen.

Vierailija
24/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla brutto 5 000 ja käteen jää 3 100 €. 

Vierailija
25/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun Brutto on 3400. Käteen saan 2400. Näin se menee. Vaihtoehtona olisi tosiaan se, että kaikki, siis KAIKKI pitäisi maksaa itse. Alkaen katujen kunnossapidosta, lasten koulujen kautta kymmenien tuhansien eurojen sairaalamaksuihin vaikkapa synnytysten jälkeen. Puhumattakaan, jos tulisi pitkä sairasrupeama. Amerikan malliin. Kumman valitsisit?

Miten saat noin paljon käteen?

Vierailija
26/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä saan 3500 euron palkasta käteen 2400, eikä kuntani veroprosentti ole pienimpiä.

Vierailija
27/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kauheasti kannata itkeä palkankorotuksen perään 😀

Miksi ahneus pitäisi palkita?

Vierailija
28/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se ongelma onkin.

Ennen tein duunarin hommia, palkka oli joku hikinen 1900€ brutto. No en muista mitä käteen jäi mutta sillä pärjäs aivan hyvin omalla kulurakenteekka.

Nykyään teen AMK tutkinnon suoritettuani konsulttihommia. Palkka on bruttona sen yli 3, mutta käteen ei jää kun pari satasta enemmän kuussa!

Pari satasta enemmän unettomista öistä, isosta vastuun määrästä ja kymmenen kertaa hankalammasta työstä joka kuormittaa henkisesti huomattavasti.

Elämäni oli helpompaa ja enemmän balanssissa, aiemmin. Onko siis tuo pari satasta nettona kaiken tämän arvoista?

Teen noita duunarin hommia ja kahden viikon (10 päivää) palkkani on yleensä 1062 euroa, josta omaan käyttööni jää verojenimemisen jälkeen 799,15 euroa. Olen haaveillut palkankorotuksesta, mutta tiedän että siitä ei olisi suurta hyötyä, sillä verot veisivät siitä suuren osan. Pärjään varsin mukavasti tällä nykyiselläkin palkallani.

Vierailija
29/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se ongelma onkin.

Karma. Ahneella on paskainen loppu.

Vierailija
30/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tätä te halusitte lisää ja äänestitte demareita.

Vierailija
31/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se ongelma onkin.

Mietin samaa. Vaikka palkka nousisi reilustikin, työntekijä saa korvaukseksi kasvaneista vastuista ja työmäärästä vain pari hassua satasta.

Vierailija
32/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskette veroprossan jotenki väärin. Tuleeks teille sit monen tonnin palautukset?

Vierailija
33/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun Brutto on 3400. Käteen saan 2400. Näin se menee. Vaihtoehtona olisi tosiaan se, että kaikki, siis KAIKKI pitäisi maksaa itse. Alkaen katujen kunnossapidosta, lasten koulujen kautta kymmenien tuhansien eurojen sairaalamaksuihin vaikkapa synnytysten jälkeen. Puhumattakaan, jos tulisi pitkä sairasrupeama. Amerikan malliin. Kumman valitsisit?

Tai sitten maksettaisiin vähän vähemmän veroja, ja jokainen kynnelle kykenevä elättäisi itse itsensä. Eikä laskisi kannattaako mennä töihin, kun sitten menettää satasen tuosta ja kaksi tästä tuesta, eikä jää yhtään enempää käteen ja joutuu vielä heräämäänkin ennen puolta päivää.

Vierailija
34/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikkien töissä käyvien verotusta tuloluokasta riippumatta olisi syytä keventää. Miksi ihmistä pitää siitä verottaa että hän tekee työtä? Pitäisi siirtyä enemmän haitallisen kulutuksen verottamiseen. Tai ehkä kulutuksen ylipäätään.

Vierailija
35/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä valitsisin esim. Ruotsin mallin, jossa tuosta palkasta maksaisit 5% matalammalla veroprosentilla kuin Suomessa ja julkinen sektori toimii. Vertaa mieluummin muihin eurooppalaisiin hyvinvointivaltioihin ja ylläty huomatessasi että harva verottaa 3-4 tonnin kuukausipalkkaa läheskään yhtä raskaasti kuin Suomessa.

Vierailija
36/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sama. tuntuu aika karulta kun mietin miten helvetisti teen töitä tuon palkan eteen.

Vierailija
37/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää ihmeessä toimeentulotuelle niin saat 490e/kk

Vierailija
38/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palkka aika tasan 5000 ja käteen jää 3300... Aika lailla tasaa verot tuloja.

Vierailija
39/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, verratkaapa Suomen verotusta esimerkiksi muihin Pohjoismaihin ja vaikkapa Saksaan. Sillä on myös suuri vaikutus kilpailukykyyn ja myös siihen saadaanko me tänne hyviä työntekijöitä (saksalaisia insinöörejä Wärtsilälle, huippukirurgeja tekemään leikkauksia Suomeen jne.) Vai pakeneeko suomalaisetkin insinöörit ulkomaille paremman palkan ja työmahdollisuuksien perässä. Viime vuosina tämä ei ole hyvältä näyttänyt.

Paljon on lähtenyt suomalaisia korkeakoulutettuja ns. aivovuotoa. Kiitos koulutusleikkaukset, myös koulutuksen taso ja mahdollisuudet kapenevat. Suomalaista hyvinvointivaltiota ollaan rapauttamassa kovaa vauhtia

Vierailija
40/362 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla brutto 9600 käteen jää 4300

tosin tohon sisältyy auto ja puhelinetu. Mutta hei yhteiskunta osaa paremmin käyttää rahani