Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko matemaattisesti lahjattomalla mitään mahdollisuutta työllistyä?

Vierailija
30.05.2019 |

Onko matemaattisesti täysin lahjattomalle mahdollista työllistyä mihinkään muuhun kuin hanttihommiin? Voiko heikkolahjaisesta koskaan tulla edes keskituloista?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunnossani ei ole mitään vikaa, päinvastoin. Älyssä sen sijaan paljonkin.

Ap

Vierailija
22/45 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetunnossani ei ole mitään vikaa, päinvastoin. Älyssä sen sijaan paljonkin.

Ap

Anteeksi nyt vain, mutta jos koko ajan hokee olevansa lahjaton ja surkea, se ei anna kuvaa hyvästä itsetunnosta. Päinvastoin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella ollessani vuosia sitten annon viitosen yhdelle oppilaalle ja sekin armosta. Ei mennyt lukioon :D

Parturi-kampaamon omistaja tällä hetkellä. Eikä siis mikään että sainpa äidiltä suojatyöpaikan ja valmiin yrityksen, vaan ihan alusta saakka itse rakensi kaiken ja menestyy hyvin.

Mitä näitä muita viitostyyppejä on seuraillut, aika usein tietysti työllistyvät kuorma-auton kuljettajina tai muina duunareina, mutta onko se niin paha juttu? Itse olen akateeminen toimistorotta ja tienaan vähemmän kuin kuorma-auton kuljettaja (ja ihan tyytyväinen olen elämääni). 

Se mielikuva, että akateemiset työllistyvät huippupaikkoihin ja hankkivat kartanot ja veneilyharrastuksen ja duunarit istuskelee vuokrakaksioissaan kaljatökki kädessä ei ole enää vuosikymmeniin pitänyt paikkansa Suomessa. 

Vierailija
24/45 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin duunariperheestä, äiti valkokaulusduunari ja isä hitsari. Rahasta ei ole ollut puutetta, mutta lukioon ja korkeakouluopintoihin meitä lapsia on kannustettu ja painostettu, amis ei ole ollut vaihtoehto. Minulla on muita vahvuuksia, olen mukava ja empaattinen ihminen ja hyvä ystävä. Luonteeni on vahvuuteni. Pyrin myös olemaan hyvä toisille. En vain tiedä, miten vakuuttaisin vanhempani, etten tosiaan ole niin älykäs kuin he luulevat.

Ap

Vierailija
25/45 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kuitenkin ala mietittynä jo ammattikoulussa?

Vierailija
26/45 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lähihoitajaksi, töitä riittäisi ainakin.

Vanhempani ovat kuitenkin sitä mieltä, etten sovellu alalle ollenkaan ja ettei minusta tule ainakaan lähihoitajaa. Merkonomi on ainoa hyväksyttävä tutkinto amiksessa, mutta oma äly ei riitä niihin opintoihin, vaativampaa se on kuin lukiossa.

Ap

Vierailija
27/45 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan työ on raskasta vuorotyötä. Oletko varma, että haluat sitä?

Vierailija
28/45 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuuntele vanhempiasi tai esitä kuuntelevasi mutta tee kuten itse haluat. Sinun elämäsi!

Vierailija
29/45 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä sitten haluaisit tehdä?

Vierailija
30/45 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani ovat kuitenkin sitä mieltä, etten sovellu alalle ollenkaan ja ettei minusta tule ainakaan lähihoitajaa. Merkonomi on ainoa hyväksyttävä tutkinto amiksessa, mutta oma äly ei riitä niihin opintoihin, vaativampaa se on kuin lukiossa.

Ap

Jos olisin sinä, hakisin sinne lähihoitajakouluun. Sittenhän sen näkisi riittävätkö taitosi sinne. 

P.S. Merkonomikoulu ei todellakaan ole vaativampaa kuin lukio-opiskelu. Ainakin täälläpäin sen saa suoritettua käytännössä jokainen, joka viitsii vaivautua paikalle. 

Vierailija
31/45 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mistä olet tällaisen käsityksen saanut? Omassa kaveripiirissäni on useampikin merkonomitutkinnon suorittanut, jolla ei keskiarvonsa puolesta ollut mitään asiaa lukioon. 

Vierailija
32/45 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opon mukaan merkonomin tutkinto on liian vaativa minulle.

Ap

Vierailija
33/45 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kaunis? Kaunis nainen ei joudu elämään köyhyydessä ikinä.

Vierailija
34/45 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oiekasti alata, mutta onko sinulla mahdollista opiekella amiksessa prosessinhoitajaksi. Itse hakisin sinne jos olisin juuri peruskoulun päättävä. Menin äidin painostuksesta lukioon (joo avaahan se ovia jos huomaa haluavansa yliopistoon) ja pari vuotta hoitoalan opsikelua, joka jäi kesken. Jälkiviisaana olisin siis jotain teknistä alaa amiskessa opiskellut. Itsekkin olen huono matikassa, mutta musiikkiharrastus pelasti vähän (se helpottaa myö matemaattisissa aineissa).

Vierailija
35/45 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en selvinnyt edes amiksen matematiikasta. Siitä lähtien olenkin ollut sosiaalituella ja nyt olen saanut heikkolahjaisuudesta ja masennuksesta kuntoutustukea.

Ikää on jo 44-vuotta ja en ole onnistunut saamaan töitä koskaan.

Liian vaikeaita tehtäviä amiksessakin. Kokeilin lukiota ja sielä tuntui olevan matematiikka vähän helpompaa.

Amiksen matematiikka on liian todellista, jolloin ajatteluni ei kykene monipuolistumaan tosielämään.

Lukion matematiikan kurssi oli melko ymmärrettävä, kun asiat olivat paperilla etäisinä.

Vierailija
36/45 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suunnalla ei ole mahdollista opiskella prosessinhoitajaksi. Olen pelännyt työttömyyttä pienestä pitäen. Kaikki oppiminen on hankalaa. Pelkään että koen saman kohtalon kuin edellinen kirjoittaja.

Ap

Vierailija
37/45 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorittavaan työhön kykenet.

Vierailija
38/45 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on. Esim Jyrki Katainen oli valtionvarainministeri ja lahjoitti Kreikalle rahaa ja mainosti vielä että me tienataan tällä, vaikka asia ei todellakaan ollut niin. Eli matemattisesti surkealahjainen sai noinkin hyvän viran.

Vierailija
39/45 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän toistaitoinen joka asiassa. Lukiossa todellisuus iski vasten kasvoja ja huomasin olevani täysin lahjaton jokaisessa aineessa. Prosessointinopeuteni on erittäin hidasta kaikissa asioissa, toisin sanoen olen siis hidasälyinen, kuten psykologikin analyysissään yrittää nätisti ilmaista. Olen ehdottanut vanhemmilleni vaihtamista ammattikouluun, mutta ei kuulemma sovi minulle. Vanhemmat suuttuvat jos edes mainitsen sanan amis. Opettajat ja opo yrittävät myös saada minua jäämään, mutta eihän yksikään koulu halua menettää opiskelijoita, vaikka olisi kuinka heikosta aineksesta kyse.

Ap

Käyt nyt lukion loppuun. Olisi järjetöntä jättää sitä kesken. Jos lukion jälkeen vielä tuntuu siltä niin voi mennä ammattikouluun. Amiksessa lukion käyneenä sun ei tarvitse suorittaa yleissivistäviä aineita kun kävit ne lukiossa.

Vierailija
40/45 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä differentiaaliyhtälöiden ratkaisu olisi syytä osata kaikkien. Mutta tämä riittänee ainakin suorittavan tason työpaikkoihin.

Differentaalilaskenta on vain pinta-alajoen laskentaa ei sen kummempaa.  Ei se ole mikään matematiikan huippu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän