Automaatti vs manuaali
Eli ajatko automaatti- vai manuaalivaihteistolla ja miksi?
Kommentit (101)
Kyllä tomaatti on ehdoton, meillä oli joskus molemmat ja välillä meni petaalit ns.sekaisin kun vaihtoi autoa pitkästä aikaa.
Sen jälkeen kun ostettiin ensimmäinen automaatti auto, en mielellään aja manuaalilla, on se automaatti niin paljon helpompi
Pihassa diesel-automaatti ja sähkäri.On se niin paljon mukavampaa.
Automaatti on hyvä kun haluaa vain mahdollisimman vaivatonta ajamista mahdollisimman vähäeleisesti. Manuaali on hyvä, jos nauttii ajamisessa siitä että vastaa itse mahdollisimman pitkälle auton hallinnasta. Osahan ei halua edes mitään luistonestoja tms. vaan hoitaa itse kaiken.
Manuaali on niin omassa selkärangassa että vastaa melkoista automaattia.
Kun kerran oli automaattivaihteinen työauton kolariauton sijaisautona, jouduin oikeasti miettimään ajattelemaan miten se menee. Ei ollut korvienvälissä ja selkärangassa sitä automaatiota olemassa - pelkästään siinä laina-autossa.
Vierailija kirjoitti:
Kummassakaan autossamme ei ole enää vaihteistoa ylipäätään. Vaihteet ovat vähän "so last season" jo.
Ai teillä on CVT laatikolla molemmat?!
Jesse-armahtaa-luonto-ei kirjoitti:
Automalliamme valmistetaan vain automaattina joten valintaa ei tehty sen osalta. Mottoripyörä on edelleen manuaali, ja taitaa seuraavatkin sellaisina pysyä, kunnes joskus aikanaan vaihdan sähköhärveliin.
Hondalta löytyy tomaatti-vaihteilla mp.
Meillä ei ole tv:ssä kaukosäädintä. On paljon mukavampi nousta sohvalta vaihtamaan kanavaa itse manuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun bremium autossa tietysti automaatti. Köyhät ajaa manuaaleilla.
Jaa että oikein Bremium auto? Automaatit on invalidi autoja. Ja sähköautot on aivoinvalideille.
Kyllähän se harmittaa kun ei ole varaa sähköautoon, ymmärrän.
Manuaali, tykkään ajaa itse.
Miehellä on nyt eka automaatti, haluamaansa autoon ei saanut manuaalia. Kyllä sillä ajaa, mutta.
Farkku on automaatti, tietysti, mutta yksi suuri minun "erikoisautoni" on manuaali , sillä tosin tulee vähemmän kilometrejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummassakaan autossamme ei ole enää vaihteistoa ylipäätään. Vaihteet ovat vähän "so last season" jo.
Ai teillä on CVT laatikolla molemmat?!
Ei, vaan sähköautoja.
Automaatti tietysti. Arvostan ajamisessa mukavuutta.
manuaali, koska osaan ajaa. Siihen kuuluu mm se että pystyn seuraamaan liikennettä ajon aikana, ilman että pitäisi olla automaatti vaihtamassa. Ja paljon muuta.
Olen ajanut 20 vuotta automaatilla, enkä enää vaihtaisi manuaaliin. Välillä pitää tietysti ajaa manuaalillakin, mutta silloin aina miettii, kuinka älytöntä se kepin vatkaaminen on. Mitään lisäarvoa se ei tuo ajamiseen.
Nykyisessä automassa automaatti, joissain aiemmissakin on ollut, toki hallitsen myös manuaalin.
Ollut automaatteja ja manuaaleja,nyt on manuaali,jotenkin tykkään vaan enemmän ajaa manuaaleilla.
Auotomaatilla, mutta tarvittaessa ajan myös manuaalilla.
Vierailija kirjoitti:
Manuaali on niin omassa selkärangassa että vastaa melkoista automaattia.
Kun kerran oli automaattivaihteinen työauton kolariauton sijaisautona, jouduin oikeasti miettimään ajattelemaan miten se menee. Ei ollut korvienvälissä ja selkärangassa sitä automaatiota olemassa - pelkästään siinä laina-autossa.
Sä et ole edes varsinaisesti automaatilla ajanut ja väität manuaalilla olevas muka automaatin veroinen. Niinhän sitä voisi luulla.
Harraste auto on manuaali ja käyttis automaatti.